Inlägg från: nettan1016 |Visa alla inlägg
  • nettan1016

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2010-04-07 11:23:11 följande:
    Vi hade en underbar barnmorska under båda våra förlossningar!! Vad är sannolikheten att man får samma egentligen?
    Det var faktiskt likadant för mig. Hade en underbar barnmorska när jag blev snittad med Samuel som var med hela tiden.
    När jag sen låg inne på förlossningen med Evelina så gick jag genom 4 barnmorskor, trots att jag inte låg inne mer än 6 timmar och till min stora lycka kom samma barnmorska in i slutskedet och det var ju fantastiskt.
    Mamma till Samuel och Evelina
  • nettan1016
    Liljan: Vad fina dom var:). Du borde kunna skicka dom med posten egentligen. Man kan ju skicka jättestora vykort precis som vanligt så varför inte dessa.
  • nettan1016
    Zvartaliljan skrev 2010-04-07 11:59:52 följande:
    det är ju EN enda stor tavla detta...täcker mitt soffbord ju Går säkert att skicka som paket med posten men frågan är hur jag förpackar den utan att den blir förstörd??
    Oj, att det var bara en och att den var så stor fattade ju inte jag. Dumma jag {#lang_emotions_wink}.
  • nettan1016

Go kväll i tråden.

Fick hem min fina nova star hoodklänning och mina lila katvig leggings igår. Jättefina och sen upptäckte jag att de lila leggingsen var i exakt samma nyans som ränderna i två olika Ralph Lauren klänningar som mannen köpte i Kina sist. Så perfekt helt enkelt. {#lang_emotions_laughing}. Nu sitter jag bara och funderar på om jag behöver ytterligare ett par leggings till i samma färg för helt plötsligt kommer ju dom bli jättemycket använda.

• nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-08 19:45:34 följande:
    Gokväll Pust, en heldag hemma själv med alla tre barnen tar på krafterna Tur att det var så skönt väder så man kunde spendera dagen ute i trädgården.och så måste jag beklaga mig lite över ortopedtekniska där vi köper August skor Alltså man kan ju tycka att de borde vara kunniga på såna ställen, men för tredje eller fjärde gången har August fått hem för små skor därifrån.De kollar innermåttet i skon, INNAN hans inlägg ligger i, sen när inlägget kommer i blir ju innermåttet typ en cm mindre eftersom de tar lite plats, men detta lyckas de ALDRIG tänka på.Sambon var där med honom denna gången så han tänkte väl inte på att säga till dem att mäta skon igen (vilket man inte borde behöva säga till, alla vet väl att skon bir mindre med en extra sula i)Detta var liksom droppen idag, allt känns bara sååå jobbigt just nu, det är möten hit och möten dit om August. Mycket eftersom han ska börja särskolan till hösten och JAG ORKAR INTE MER!Vill bara att allt ska flyta på nu, så minsta lilla motgång tar knäcken på mig.Skulle egentligen behöva sätta mig och göra både schemabilder och pecsbilder. Måste fundera ut August kortistider i sommar redan nu, måste ringa kommunen för att A ska få taxi till skolan till hösten.Möte på hab och med lss-handläggare nästa vecka, läkarbesök samt möte på dagis veckan efter det. Och till allt detta måste jag vara förberedd på ett eller annat sättSådär nu känns det lite bättre när jag fått gnälla av mig lite
    Du är jättevälkommen in hit nån kväll nästa vecka, mannen bortrest och vi kan ju alltid ta ett glas vitt och prata lite om du känner för det.

Kramar
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-08 20:51:24 följande:
    Åh, det låter underbart!!Det gör jag hemskt gärna
    Välkommen när som helst, slå bara en pling innan så jag inte somnat vid nattningen av barnen.{#lang_emotions_laughing}
  • nettan1016

Hej i tråden!

Ingen shopping än idag men jag har dock beställt hem provbågar för att skaffa glasögon.
    Jag gjorde en laseroperation i augusti 09, men det har inte blivit 100% syn ännu och en omoperation får jag inte göra förrän det gått 1 år, och nu orkar jag inte se halvtaskigt längre så därför skaffar jag mig ett par coola, billiga brillor så länge.
    Ska ju i och för sig inte klaga på ögonoperationen, har gått från -8,75 till -1,0. Men dom garanterar ju 1.0 så varför inte göra om den. Jag tillhörde ju en av de få personer som inte hade ont efteråt heller {#lang_emotions_laughing}.

• nettan1016
    Ocikatten skrev 2010-04-09 10:45:12 följande:
    Ah, jag går och funderar på att fixa ögonen men har inte alls så dålig syn... Är dock lite skraj så jag har inte bestämt mig ännu!
    Jag kan inte annat än att rekommendera det. I allra värsta fall har man ont i 4-7 dagar för att sen kunna se bra.
    Jag hade som sagt inte ont alls, bara lite ljuskänslig så jag gick med solglasögon inne. Min syster hade det värre i fyra dagar så hon låg i ett mörkt rum och lyssnade på CD-böcker och vilade, sen blev det bättre och bättre och båda jobbade vi efter 1 vecka.
  • nettan1016
    lillronya skrev 2010-04-09 11:03:24 följande:
    Lägger mej i lite, för jag har också funderat på det där.Är det inte väldigt läskigt när man gör själva ingreppet?
    Både ja och nej. Man är ju bedövad i ögonen så man känner ingenting. Däremot ser man ju och framför allt känner man doften av bränt kött. Kanske lite otrevligt men vadå. Operationen tar ju max 30 sekunder per öga så man hinner ju knappt tänka förrän det är klart, och sen är det det bästa av allt. Du ser klart liksom direkt {#lang_emotions_laughing}. Helt otroligt egentligen!!!
    Busbellan skrev 2010-04-09 11:05:26 följande:
    Men det måste kännas underbart att det i alla fall blev så mycket bättre
    Absolut, och det är ju därför jag inte heller tvekar på att göra om operationen för att få 100% syn.
    Tänk er själva, som exempel, från att behöva först fumla efter sina glasögon och sen hjälpa kräkande barn till att direkt kunna hjälpa. Man hinner rädda undan mycket på några sekunder kan jag säga. {#lang_emotions_laughing}
  • nettan1016
    Milliz skrev 2010-04-09 11:05:10 följande:
    Jag skulle också vilja fixa synen, men det går ju tyvärr inte med mitt dumma synfel.. Hej i tråden förresten!
    Vad har du för synfel? Dom kan fixa väldigt många fel idag. Kolla tex www.varda.se
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17