Inlägg från: nettan1016 |Visa alla inlägg
  • nettan1016

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Milliz skrev 2010-04-09 11:13:22 följande:
    Jag har en ögonsjukdom som heter keratokonus, och då kan man inte operera eftersom hornhinnan är för svag.. Men nog hade det varit himla skönt att kunna se bra igen
    Men det finns ju till och med operationer nu där man opererar in en lins. Kanske det skulle fungera för då rör man ju inte hornhinnan. Bara ett tips {#lang_emotions_smile}
    Mamma till Samuel och Evelina
  • nettan1016
    Zvartaliljan skrev 2010-04-09 11:20:13 följande:
    åhh jag är också sugen på operation. vad fick du betala?I Argentina kostar det inte mer än 5000kr så jag tror jag ska göra det där nästa gång vi åker. har -4,25 och sen astigmatism på -3,25, tror du det går att fixa nu? innan har de sagt att astigmatismen varit ett problem vid operation.
    Jag var inne på min ögonklinik och läste och dom korrigerar astigmatism numera också.
    Jag betalade 11.000 SEK per öga men eftersom mina glasögon kostar 8000 SEK varje gång jag ska byta + linskostnader också så kändes inte 22.000 kr så mycket.
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-11 23:03:51 följande:
    Jo, jag kan väl minnas att jag bråkade en he del med min lillebror som är 9 år yngre än mig Nora har verkligen inget tålamod med Ella alls. Brukar säga till henne om hon bara klarar 2 min utan att bli arg så tycker inte Ella det är kul längre, men hon klarar verkligen inte behärska sig
    här hemma är det likadant. Samuel och Evelina är i luven på varandra hela tiden. Just nu kan dom inte leka 2 minuter utan att det blir bråk.

Har du lust att komma in på ett glas vin i morgon kväll vid 21-tiden?
  • nettan1016
    Smultronhjärta skrev 2010-04-12 16:28:19 följande:
    Frågar här också..OT som vanligt Någon som har en kolsyremaskin typ Sodastream och som dela med sig om lite åsikter om den? Jag fundilerar på att köpa mig en kanske...
    vi har en wassermax och gillar det jättebra. Kör i och för sig inga smaker men fräscht bubbelvatten är alltid gott att ha i kylen.
  • nettan1016

Usch. Nu blir jag lite nere {#lang_emotions_cry}. Mannen skulle komma hem ikväll från en veckas jobb i Ungern och nu stänger dom flygplatserna i Sverige pga det rackarns askmolnet från Island. Jag blir så trött, alltid är det något. Ville ha hem honom några dagar för att på måndag åker han till Tyskland och blir borta till torsdag. Blä för vulkaner.

• nettan1016
    FL Lisa skrev 2010-04-15 13:10:10 följande:
    jag håller med...BLÄ för vulkaner. Vi skulle flyga till stockholm (från luleå ikväll) men nu verkar alla plan härifrån vara inställda hela dagenHoppas mannen din lyckas ta sig hem hyfsat snabbt i alla fall.
    Tack, hoppas bara han kan ta sig hem i morgon i alla fall. Inte kul om han inte kommer när det är helg och allt.
  • nettan1016
    Ocikatten skrev 2010-04-15 13:50:16 följande:
    Usch, din stackare! Jag gnäller för att maken är borta två dagar. Hoppas verkligen flygen går i morgon för då ska min man komma hem.
    Men då håller vi tummarna tillsammans {#lang_emotions_laughing}
  • nettan1016

Jag trillade visst också dit på Zillstar. Jag har ju inte handlat där tidigare men jag fick ett mail direkt. Men det kanske bara är ett beställningsmail.

Jag beställde i alla fall cirkuslinne 92/98 samt babybyxor cirkus i storlek 80 (tänkt som knickers). Tror ni det funkar?

• nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-15 22:05:24 följande:
    Kan nog funka. Jag har köpt 74 som Ella ska ha som knickers i sommar, men 80 kan säkert funka det också Linnen kör vi 98/104 i
    Ja, då kanske linnet blir lite litet, men jag får väl testa och se.
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 22:01:51 följande:
    nä det tror jag blir mer 3/4-byxor än knickers...jag har tagit 74/80 som knickers till Maia och 98/104 i linnet...hon skulle t.o.m kunnat ha 110/116 i linnet men det fanns inte.I somras när Maia hade 92 i det mesta så hade hon molos babybyxor i 68 som knickers...
    3/4-byxor blir lika bra det. Fint är det i alla fall.

Passar det inte finns ju alltid FB.{#lang_emotions_laughing}
  • nettan1016

Det jag beställde från zillstar fanns. Jag mailade henne och fick svar om att hon inte hinner med riktigt. Sen skrev hon också att vi ska hålla utkik för det kommer fler knasiga koder framöver {#lang_emotions_laughing}.

Vann också ett par nya Nova star jeans till Samuel i morse, endast 260 Kr. Billigt!!
    Vann ju tidigare i veckan ett tåglinne till Samuel.
    Nu behöver jag bara hitta ett hajlinne i storlek 122 eller 128 alternativ haj t-shirten.
    Samuel har ju äntligen efter mycket påtryckningar från mig fått upp ögonen för Molo. {#lang_emotions_cool} Säg till om ni hittar. Gärna på något ställe som även säljer Nova star då jag måste {#lang_emotions_wink} ha ett par harem nova star till Evelina också.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17