Inlägg från: rosenkind |Visa alla inlägg
  • rosenkind

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej på er! Ni som är experter, vad har ni att säga om den här mössan?

Tänkte köpa den till lillebror (som ff bor i magen) till nästa vinter. Plus grön overall

Men kan en 9-12 månaders kille ha storlek 1-2 år? Är de stora/små?
    Och hur är passformen, är det bra mössor eller bara snygga?

Tacksam för alla kommentarer
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 09:04:27 följande:
    Min son fyllder 1 nu i december och den mössa istrl.1-2år har storasyster på 4½ fått ta över...hon har litet huvud, som en normal 2-årin ungefär. Lillebror har också rätt normalstort huvud för sin ålder men den mössan är gigantisk på honom...så nej, skulle inte rekommendera att du köper den storleken till din lille till nästa vinter...
    Ok...skumt. Men jag har en tjej som kommer vara i din ålder också, så någon av dem kanske kan ha den
    Tack!
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Upptäckte Molos animal farm klänning idag...jag är lite sen, jag vet
    Klänningen är verkligen fin, men vad tror ni om storlek?
    Tjejen min är 95 cm, väljer jag 86/92 eller 98/104?
    Klänningen får hellre vara lite stor än liten. Kan jag ta 98/104?
    Nån som vet hur många cm det skiljer mellan storlekarna?
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Eller ännu bättre, tror ni dottern kan ha babymodellen 86/92? Den är ju betydligt förmånligare...

** carpe diem **
  • rosenkind
    lillronya skrev 2011-01-15 14:37:37 följande:
    Jag tror du kan ta 98/104 för den är ganska liten eller iaf smal.
    Tack! Måste bara köpa den innan den tar slut! :-O
    Det tycks vara rätt få affärer som tagit in den här modellen? Hittar mest bebis och långärmade klänningar...
    499 kr tycker jag är rätt saftigt...men dottern och jag är kära
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    lillronya skrev 2011-01-15 14:48:55 följande:
    Hon kan säkert ha 92 i babymodellen också utan problem.
    Ja affärerna är nog rädda för att ta in denna modellen eftersom den är lite dyrare.
    Den är väldigt fin iaf! Har sett den irl.
    Hm..måste ta mig en funderare. Den större föredrar jag egentligen, men det skiljer ju 200 kr.
    ** carpe diem **
  • rosenkind
    Busbellan skrev 2011-01-15 15:26:31 följande:
    Den klänningen finns ju i 92/98 också, det kanske vore perfekt?
    inte i affären jag tänkte köpa, men såg den i en annan jo...
    vilka "problem" man har och så fort jag klickat hem den hittar jag ett annat måste...
    känns det bekant någon?
    ** carpe diem **
  • rosenkind

Kan nån av er ge råd om pop o molos ytterkläder?
    Köpte en molo pyxis (visst hette de så babyoverallerna) till bebis i magen för nästa vinter, dottern kommer ha rainbow så tänkte de skulle matcha fint

MEN nu undrar jag om den är liten i storlek? Nån som vet om po.p är större i storlek? Det var 80 i molooverallen och bebis (kille) kommer ha den från ca 8 månader - 1 år. Funderar ifall po.p är större i storlek o jag borde köpa en sån på rean...för säkerhets skull...

** carpe diem **
  • rosenkind
    Tjollabolla skrev 2011-01-28 09:50:11 följande:
    Min tös blir 1 år nu om 2 veckor och hennes Molo i 74 passar fortfarande - dom är inte små.
    Dessutom måste jag säga att den knappt blivit använd, det har varit så kallt så på marken och krälat har hon inte varit och i vagnen (har lammskinnsåkpåse) är hon tillräckligt varm med lurvoverall+varm tröja eller vinterjacka, även när det varit -20....
    Bra, tack!
    Tjejer är ju ofta lite mindre i storlek men då borde ju 80 räcka...
    Jo, jag vet ju att en dyr overall inte är livsnödvändig när de är så små...men är man shoppinggalen så är man
    Bra att ha är den om man ska åka pulka osv... Bara irriterande att den saknar fothällor men jag har ju fram till nästa vinter att sy i ett par...
    ** carpe diem **
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17