• Tic1

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

En OT fråga, men provar ändå!
    Undrar om någon har tips på var jag kan hitta byxor i typ svettistyg i samma modell som me&i smala plysch/frotté??Vi använder nästan bara dessa byxor på dagis och nu börjar det ju bli varmare och då funkar ju frottén men det blir så lätt öglor på dom när dom används på dagis.Vi har även köpt lite svettisbyxor av den vidare modellen, men de sitter inte alls lika bra på min smalis så nu är jag på desperat jakt efter svettisbyxor i smal modell!!ALLA tips tas tacksamt emot, kanske nån som vet någon som syr upp på beställning?!?(helst enfärgade byxor med ställbar midja...)

• Tic1

Nu behöver jag hjälp!! Ska köpa Molo basketkängor med svarta med stjärnor på men blir inte klok på storleken! Har kollat på dem hos LLM och Matador men får olika mått på dom!Är det någon som har dom som vet vilka mått som stämmer. Hos LLM är stl 23 13.9cm och hos Matador 13.5cm. Stl 22 finns ej hos LLM men är hos M 12.5cm. har dessutom mailat för att be dem dubbelkolla måtten men de säger båda att de stämmer. Min tjej har 12cm långa fötter så om skorna är 13.9 blir de alldeles för stora men 12.5cm för litet!! Vi har årets ballerinasko med pärlplattor i stl 22 och dom är 13.2cm och alldeles lagom, men kan man jämför dessa skor?! Hjälp mej reda ut vilka storlekar som stämmer för nån av dem måste ha mätt fel!Kankse nån som har dem här i stl 22 eller 23??

• Tic1
    Zvartaliljan skrev 2010-04-12 14:24:21 följande:
    LLM är helt knäppa...sa att måtten stämde när jag beställde men de var HELT fel så de fick betala för mitt byte. Matador har haft rätt i de jag fått.
    Tack för hjälpen. 14,6cm stämste hyfsat med LLM stl 24 (enl dom 14,7), enligt matador ska stl 24 vara 14cm. Vet inte riktigt vad jag ska tro, men får väl beställa och stämmer det inte alls så borde ju butiken få stå för returfrakten, har ju dessutom mailat o frågat extra om måtten. Åhh, varför ska man ha så låååångt till butiker som säljer Molo??
  • Tic1

Behöver hjälp igen, helst så fort som möjligt oxå{#lang_emotions_wink}!!Ni som har årtes modell av Molos basketkängor i storlek 22 eller 23, vilket innermått är det på dem??Är det precis samma innermått på dem som på årets ballerinasko??

• Tic1
    Tic1 skrev 2010-04-18 18:23:38 följande:
    Behöver hjälp igen, helst så fort som möjligt oxå!!Ni som har årtes modell av Molos basketkängor i storlek 22 eller 23, vilket innermått är det på dem??Är det precis samma innermått på dem som på årets ballerinasko??
    Försöker igen, skulle verkligen behöva ha hjälp att mäta om nån har dom, då måtten på Matador inte alls stämmer med andra sidors, men har mailat dom och dom säger att dom har kontrollmätt o det stämmer... Ska beställa ikväll och vill gärna slippa skicka tillbaka....
  • Tic1

Fick tips här tidigare om Mysungar.se om byxor som liknade me&i:s puffbyxor. Det var precis sådana byxor som hon syr som jag letade efter men nu har hon tyvärr inte möjlighet att ta nya beställningar så jag undrar om någon här vet någon annan som syr upp byxor på beställning??Är ute efter smala puffbyxor, muddbyxor och lite kortare puffbyxor gärna i svettistyg eller liknande. Alla tips tas tacksamt emot!!

• Tic1
    Kristyr skrev 2010-04-27 12:25:53 följande:
    iof i velour, det var kanske inte det du ville ha?
    Nej, helst i nåt annat tyg, typ svettistyg. har massor av meandi:s i velour, typ dom enda som sitter bra... Men tack ändå{#lang_emotions_smile} Tar gärna emot fler tips!!
  • Tic1

OT fråga kanske, men nån som har tips om bra galonbyxor i smal modell??gärna lite snygga oxå och i nån webshop   Lite panik...!!
    Har skalbyxor men vill ha några som är lite högre framtill och som bara går att spola av när det är väder som idag=REGN o lera!! Köpte Bamse galon på lindex men de var hur breda som heslt,ser ut som ett tält som går omkring o varken snyggt eller smidigt! Till en smalis tjej på 20 månader, har stl 80-86 i Molo kläder.

• Tic1
    SmillaMilla skrev 2010-05-25 15:57:25 följande:
    Molos såklart
    Har kollat in de regnbågsfärgade, modellen som heter xana.Nån som har dom??Hur är de i modell o storlek?är dom smala?Vilken storlek till en smal tjej på 80cm??Såg att de fanns på babyshop, men tycker att det är svårt att se på bild hur dom är i modellen.
  • Tic1
    THEA och Grodan skrev 2010-05-25 16:01:32 följande:
    Molos regnbågsregnbyxor sitter perfekt på smalisar och är snygga och passar till alla jackor
    Menar du dom som heter Xana, lite högre fram?Är dom helt regntäta?Såg att de fanns på bus och rackartyg också, men där stod det regn och vindbyxor, är det galon aller mer vindtyg i dom??Ser smala ut på bilden, men frågan är vilken storlek o om dom är helt täta?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17