Inlägg från: Minatre |Visa alla inlägg
  • Minatre

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Måste fråga er experter. Har tänkt inhandla Molos vinteroveraller och undrar hur stora de är i storlekarna.

Vår 3-åriga son är 93 cm lång och väger ca 13 kg och vår dotter som är 11 mån väger 9,5 kg och är 75 cm lång.

Vad hade ni valt för storlekar?

• Minatre

Ängeln: så där såg lurvoverallen ut på min dotter i våras då hon var runt halvåret (hade då storlek 80) men jag tyckte det fungerade rätt så bra i och med att hon ändå låg i vagn mest. Nu när hon är 11 mån så sitter lurvoverallen perfekt på henne. Men jag ska villigt erkänna att jag är sugen på att klicka hem en 86:a att ha framöver

• Minatre
    Mawe123 skrev 2010-08-10 09:59:20 följande:
    Min 95 cm och 15kg tunga unge passar perfekt i sin 98:a nu, men tror inte den kommer att passa hela vintern, den blir nog kort i ärmarna redan till jul, är jag rädd.. Har treåringen långa armar ta en 104, korta armar då kan kanske en 98 fungera.
    Ja sonen är ju ingen tjockis precis, och armarna är ganska så normala i längden. Så kanske jag ska ta 98 ändå? Vill ju att den ska passa hela vintern men samtidigt är det tråkigt om han ska drunkna i sin overall. Han hade POPs förra vintern och då körde vi 92.
  • Minatre
    ängeln83 skrev 2010-08-10 09:59:49 följande:
    Ja  det funkar ju absolut, längden stör mej inte så mycket, mest bredden tror jag. Men ska hon kunna ha den tills våren så kanske det är dumt att byta till mindre, och tanken är ju att hon inte ska använda den riktigt än.
    Precis längden gör ju inte så mycket. Jag hade nog behållit 86 om jag vore du. Ska själv beställa en till min tjej
  • Minatre

Busbellan: superfin färg. Har beställt den till sonen och inväntar paket

Däremot vet jag inte vilken färg jag ska ta till Elsa, och funderar om jag ska ta jacka eller overall eller både och.
    Hon har idag overall (stl 80), jacka (stl74) men hon måste ju ha lite nytt att växa i.

• Minatre
    Busbellan skrev 2010-08-10 10:13:27 följande:
    Åh du kommer bli såååå nöjd!
    Ja det är jag säker på efter att ha sett bilden i BT. Men så fin matchning av den rosa lurven och katvigmössan.
    Nu får jag fundera på mössa till den turkosa lurven. Någon ide?
  • Minatre

h80: jag hade valt lila, partypink eller den turkosa. Är inte helt säker på hur den i partypink ser ut irl men på babyshop ser den riktigt fin ut. Ingen som beställt den och fått hem den?

• Minatre
    Busbellan skrev 2010-08-10 10:21:06 följande:
    hmm, katvigs röd/vita om du har den.
    Eller NS röda
    Tack för tipset. Då får det bli NS röda.
  • Minatre

Har molos vinteroverall från förra säsongen (crazy salmon) i storlek 80 och den sitter perfekt på Elsa nu men funderar på att sälja den och istället köpa en 86 då jag tror att hon kommer växa ur den innan vintern är slut.

Vad tror ni, är det en dum idé och kommer hon att drunkna i 86? (som sagt, hon är i nuläget 75 cm lång)

• Minatre

Nu har jag klickat hem två vinteroveraller. Hoppas nu att jag valde rätt storlekar som passar.
    Det blev en 86 bubbelgum och en 98 i turkos.

Har någon tips på mössor som kan matcha snyggt till dessa färger?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17