Inlägg från: Minatre |Visa alla inlägg
  • Minatre

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Åhh. Nu fick jag hem den turkosa lurven och den är helt ljuvlig *dreglar**

• Minatre

Däremot lämnar jag tillbaks den rosa vantfleeceoverallen. Gillar inte alls den dassiga färgen. Så det fick bli en lila lurvoverall istället.

• Minatre

Tänkte beställa en Katvig turkosvitrandig mössa till sonen (3år). Vad betyder storlekarna 1-3 och vilken ska jag ta?
    Han har vanligtvis 52/54 på mössor.

• Minatre
    ChokladMoshin skrev 2010-08-10 19:26:48 följande:
    Kommer inte ihåg exakt vad dom betyder, men min tjej på 5 år har stl. 2 och tjejen på 2½ har stl. 1.
    Så jag skulle nog ta stl. 2
    Tack för info. Då får det bli en 2:a. Vår lilltjej på snart 1 år har storlek 1 på sina Katvig mössor och dom är i varje fall på tok för små för storebror. Så en 2:a låter nog rimligt.
  • Minatre
    h80 skrev 2010-08-10 19:48:57 följande:
    min tjej har 48/50 på mössor, jag provade en katvig 2:a idag på henne, den var lite stor, så 2:a borde bli bra för din son
    Tack, tack. Då blir det en 2:a här med.
  • Minatre
    ängeln83 skrev 2010-08-10 19:40:52 följande:
    Tanken är att hon ska använda den så fort det finns tillfälle, än så länge är det ju lite för varmt.
    Vore ju kul om den passade även till våren men den kommer nog vara lite väl stor hela hösten/vintern. Hum...nä jag byter nog till 80 istället.
    Om du ska använda den så snart tillfälle ges hade jag nog också valt en 80. Jag har ju en 80 från vårens kollektion och den tänkte jag använda till vår tjej och så får hon ta 86 framåt vårkanten. Men då lär jag väl ha shoppat ett gäng nya i och med vårsläppet
  • Minatre

Måste fråga er som köper Molos klänningar som är i dubbelstorlek. Vill ha en långärmad klänning till min tjej på 11 månader (hon är ca 75 cm lång). Vilken storlek ska man välja? Är det 74/80 eller 62/68? Hon har vanligtvis 74 eller 80 på sina kläder.

• Minatre

Tack tjejer för råd gällande storlek på klänning. Då får det nog bli en 74/80. Tycker generellt att Molos klänningar är lite långa och nu när hon kryper överallt (förhoppningsvis så går hon ju snart) är den lite otymplig.

Ängeln: såg förresten att du hade regnbågsmössan till din lilla tjej. Så söt. Beställde den också från LLM men där är banden lila. Ser att dina var rosa... Är det en annan "årsmodell"? Inte för att det spelar så stor roll men jag tyckte nog ändå den med rosa hade varit klockren till den gula lurvenGlad

• Minatre
    Smultronhjärta skrev 2010-08-25 16:04:57 följande:
    Såg nu att du bor nära mig-vad kul med en danskälskare på nära håll!
    Jämngamla barn har vi visst också
    Vad skoj! Är ofta både i varberg och Falkenberg då barnens farmor (vbg) och farfar (fbg) bor där. Så det blir en del shopping på Mellow bland annat
  • Minatre

Hur tvättar ni era lurvar så att de blir fluffiga? Mina blev helt platta nu efter en tvätt

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17