• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hzl skrev 2010-05-05 08:44:21 följande:
    Hej i tråden! Kan jag få tips på "dop" present till min bästa väns son?! Tänkte kanske påslakan? Är det tråkigt? Hon önskade pippi-dreggellapp. Men jag vill ju såklart hitta på nått mer. Tacksam för hjälp
    De bästa doppresenter vi har fått är sådana som man kan använda och jag tycker inte alls att lakan är tråkigt. Finns ju så många fina. En annan sak som sonen fick var en gunghäst (el elefant) som han använder väldigt mycket. Alternativt skattkammarboken med gul rygg som handlar om fordon. Sönderläst av två barn. Kanske inte så kul precis nu, men min yngste som nu fyller två i morgon älskar den. Det är ju bra att ha något framöver också.
  • Helle

Åhhh, sonen har blivit med dino t-shirt (Molos alltså). Blir så perfekt till hans födelsedag. I och för sig storlek 116 (och han har egentligen 110), men han växer väl i den. Som jag har letat

Ängeln: tror det blir jättefint. Rosa tröja och vita byxor är så fint på de små.
    Tjolla: du vill inte ha något bord och små stolar, eller en liten fåtölj el nåt till dotterns rum. Då kan ju gästerna gå ihop och köpa något. 
  • Helle

God morgon

Jag måste fråga en helt OT fråga men använder ni mest strumpor med eller utan halkpluppar? och hur gamla är era barn?
  • Helle

Tack för alla strumpsvar. Finns det fler som vill svara så tar jag gärna emot de svaren också De kan komma till användning inom en snar framtid

• Helle
    Everlonn skrev 2010-05-06 10:09:11 följande:
    Aha, gäller det bara utedagis? Eller ska här införskaffas nya strumpor innan hösten?
    Förbjudet är det inte på vårt dagis, men de rekommenderar inte halkstrumpor i skorna. Inne vill de att barnen är barfota eller har skor helst. Strumpor med halkpluppar är ok men som sagt, helst något annat alternativ.
  • Helle

God kväll! 

Idag fick jag alla mina paket på en gång Konstigt att inte mannen sa något.
    Finfina NS skjortan och hooden
    Molo linne med stjärnor och robot t-shirt
    Småfolk badbyxor, blåa och bruna. Men vilken skillnad i modell och vad små de var. Jag hade en föraning om att det kunde vara olika modeller men jag hade hoppats på att de bara fotat olika storlekar. Så var det dock icke. Båda var superfina, men hade tänkt mig likadana fast olika färger.
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-07 20:07:24 följande:
    Nice med massa paket Jag längtar efter mitt IdaT paket
    God kväll!
    Ja det förstår jag. Blir som julafton
  • Helle
    lillronya skrev 2010-05-07 20:15:38 följande:
    Jag behöver badbyxor till Emilio. Helst såna som inte sitter tajt är pappans önskan. Jag hittar inga snygga och coola. Vet ni några?? 
    Vi har ett par mala - men PHilip tyckte att de blev så himlans blöta
  • Helle
    lillronya skrev 2010-05-07 20:47:56 följande:
    Var finns det såna? Måste ju kika.
    Mala får jag inte tipsa om var de finns
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-07 20:19:22 följande:
    Ja, jag har fått värsta IdaT nojjan åxå Vill ha massor med alla dom små söta djuren på
    Det är så himla fina färger i år
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17