• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

här hade man en spännande natt???
    vaknade strax efter 01 av att stora tjejen kom in o knappt kunde få luft?
    bara väste o pep i henne.. o sån heshosta på det *vilket de sa va krupp?*
    så prata med läkaren, in till akuten o tack o lov fick vi komma in fort..
    andas adrenalin först, sen flytande kortison att dricka, sen andas adrenalin igen innan de började ge sig o hon kunde andas lite bättre..
    på de hade hon tydligen 38,8 som vi inte heller hade en aning om?? va på fritids igår, lekte hemma o va inget mer än lite allergi under dagen??
    hennes allergi tydligen som tagit ett steg längre, o gett henne astma trodde dom.. =(  *iaf under pollensäsongen*
    pollen i vanliga fall, o pälsdjur.. men räcker med clarityn innan, inte ens de ibland.. bara kli i ögonen, snorig o lite hostig.. så inte så farligt mot va andra kan ha.. men men..

ska till läkaren nu vid elva o prata med dom, o se om vi ska på nån mer medicin till henne.. går ju inte åka till akuten varje gång heller!! måste kunna sköta de själva?
    nån som haft liknande??

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Quiet thoughts skrev 2011-04-23 14:51:07 följande:
    Hej alla, ville bara berätta att nu är våran dotter här, hon kom med det planerade snittet 21 april

Allt är fint med oss. Hon vägde 3750 gram och var 49 cm lång. nedan har hon på sig sin första suit, från Småfolk, så den måste ju visas upp

Ha en fin foortsatt påsk. Kramar till er alla, nej jag glömmer ej bort er, men det har varit för tungt att vara här inne sedan Lova dog.

stort grattis!! hon e totalt underbar!! <3
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nehepp.. grillade innan.. kyckling i marinad tzatziki, baguette, majs, potatissallad, keso o massa gott..
    nu ska jag fixa i ordning mig o sen blir de visst party
    så kul!! in på harrys o göra det osäkert..
    varit ute heeela dagen, sånt väder ju!!
    letat påskägg med barn oxå, haren hade visst lämnat present med? :-P

nä, nu har jag inte tid o va här.. kompisar väntar, så nu öppnar jag nog en kall cider!! Skål
    Glad påsk på er!! {#emotions_dlg.flower}

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lalalong skrev 2011-04-24 10:39:51 följande:
    Dom verkar vara utlagda i mitten på oktober... Och salgen var väl i slutet av november? Så är det i slutet på maj borde det gå att hitta nu. Men gissningsvis har dom lärt sig av "misstaget".
    men åh =(
    borde gå o luska!!!
    dock "gissar" ju smultron på 25:e o hon brukar gissa rätt
    o de e iaf va jag satte upp för sem haha...
    VILL ha salg nu..
    märkeskläder går trögt nu på t tycker jag.. tänkte slänga upp en omgång ot till lägre pris o hoppas på att folk köper de ändå?
    ska på loppis i mitten av maj med, ska ta med alla andra barnsaker där med, leksaker o sånt..
    massa FP leksaker som jag inte bara vill kasta eller ge bort..
    lite här o lite där ger nog en salgpeng.. *har iofs en hyfsad kassa dit redan nu, men kan man ha för mycket??? *

bärbar dator o altan, o en stoooor klädhög.. o så vågen..
    nåt o dricka fattas nu bara.. sen kör jag!! upp ska det!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lalalong skrev 2011-04-24 12:14:03 följande:
    Jag gissar också på den 25:e av någon anledning.. Kanske för att om det inte blir salg den veckan så blir det ingen salg för mig, så jag lever på hoppet

Leksaker går bra på loppis! Så det tror jag säkert du ska kunna få en slant för

Jag ska också stå på Loppis den 14/5, försöka sälja säckavis med OT-barnkläder och dom kläderna av mina egna som jag inte tror ger några pengar på T. 
    Men dom pengarna jag får in då är min reskassa till Oslokryssning som jag ska på 20-22:e. Men visst... Det är danska pengar jag växlar till till Oslobåten, och gör jag inte av med allt så

Lycka till med traderandet!!!
    låter bra att leksaker funkar
    jag ska med stå den 14.e i jönköping. syster med..
    o ska med ta med ot kläder, främst efter stora tjejen..=)
    har inte tid helt enkelt o fota o lägga ut allt!!!

kul med kryssning!!! jag ska iväg 5-6 maj =) eller sambos jobb, men respektive e medbjuden.. så 2 nätter utan barn!! hua!! :-O

hmm.. blocket e bra.. nu kommer nån o kollar vagn om ett tag
    nu kom syster med o bror e redan här o rensar bland kläderna.. så bra att han har en son som växer i rätt stl som min son växer ur :-P

mat på g nu.. 
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

o slänger in en efterlysning här med.. skor, snabb frakt.. typ princess, guldskor.. liknande ballerina..
    o utklädningskläder.. vart finner jag det?

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2

sover alla? inte jag iaf...

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2011-04-29 22:37:19 följande:
    Hur går det för alla att skrapa ihop salgkassan?
    Jag har visserligen sålt t vå plagg på fb idag, men annars går det segt.
    Tror jag måste fota allt som ska säljas imorgon, sen bllir det 1-kroners på tradera, lite borde man ju få i alla fall
    min kassa e väl rätt ok nu iaf.. skulle velat haft lite mer, men ska iväg, barn fyller, mamma fyller o massa sånt..
    så.. men rätt ok e den.. ska ut med en sista omgång tänkte jag.. tar allt o ser hur de går.. mest ot dock..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2011-04-29 22:52:08 följande:
    här är den inte ens i närheten av ok, tur att det ligger en hel del danska kvar här hemma sen i höstas
    hur mycket har du tänkt ha med dig denna ggn?
    va e du ute efter för saker, eller har du "måsten" ?
    här behöver julia tshirt typ..
    o max linnen..
    e nog eg de enda jag vet att jag ska kolla på?
    kanske OM jag hittar nån mer lurv åt julia? men inget måste..

hittar gör jag ändå!! tro mig..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2011-04-29 23:01:39 följande:
    Har väl inte så mycket måsten jag heller egentligen
    t-shirts till August, men annars inget som direkt behövs
    Sen fyller man ju som sagt på i alla fall. Har faktiskt ingen aning om hur mycket som ska med. Har ca 2000 danska hemma, sen får vi se hur mycket jag hinner skrapa ihop över det. har nog ca 1000 kr på traderakontot just nu, och lite till ska ju säljas
    oj, va du så dålig på o shoppa sist?
    men bra nu!!
    jag får skrapa ihop allt nu.. har väl ca 4500 på salgkonto nu, o mer e på ingång.. så e ok.. =)
    men har inget sen innan iofs.. tro jag.. tro jag shoppa godis på båten för sista danska
    du räknar med min bil antar jag? *eller, jag räknar väl nästan med dig, haha.. * beroende på dag såklart.. =)

ganska skönt med o itne ha måsten nu med.. =)
    stora tjejen ska få säga va hon vill ha, om de e nåt..
    hon har ÄNTLIGEN börjat ha sina molo mer!!! leggingsen funkar bra nu!
    o tunikan/klänningen med luva, den lila med stjärnor, o de randiga legginsen som hör till i lila/vit..
    ha..! så mer sånt haha..
    nu BER hon tom om vissa print :-P
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17