Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-02-15 15:20:25 följande:
    Instämmer med Ängeln, de flesta som köpt molos softshell jackor (den som du köpt mammastök) är små i storlek. Minst en har de flesta gått upp. Milla har 98 i sina och är 85 cm och har 92 i övrigt
    ja det håller ju jag med om också
    Mammastök förvirrade till det där med att fråga om den andra mmp-jackan sen och hur den var i storlek
    stökmamma skrev 2011-02-15 16:11:29 följande:
    jaaja, passar den inte får den åka igen..... 
    då får den flytta hit
  • Zvartaliljan
    stökmamma skrev 2011-02-15 16:11:00 följande:
    inte min tid nu.....och flowerfield är nog inte mitt tryck....

en trasig bil lykta må va hänt, men att Stellas ff tröja smitit in bland den turkosa tvätten va mindre kul.... Gråter 
    Åh vad trist

Här ska jag försöka förklara lite fint för försäkringsbolaget hur det kommer sig att barnen har så mycket kläder....

Har värsta diskussionen med chefen just nu (via sms) om vad hon ska ta betalt för en tårta, ibland undrar man ju hur hon kunnat öppna ett café....jag säger pris per bit o hon svarar "men hur mycket för en hel tårta då?"... men suck...går inte att förklara att hon ska räkna priset per bit, 8, 10, 12, 16 o.s.v Hon vill liksom bara ha ett pris för en tårta utan att säga mig hur stor den ska vara
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2011-02-15 18:01:53 följande:
    Kan du sluta prata bageri och visa foton på FB från bageriet.
    Efter 7 år hemma så börjar jag ju sakna jobbet liiiiiite, väldigt lite men ändå....
    haha förlåååååt

Du som vet då kanske kan råda mig lite här....nu får jag välja mellan att jobba 3 nätter per vecka som konditor o baka kakor, göra tårtor o.s.v ELLER så får jag arbeta 5 nätter per vecka och utöver mitt jobb som konditor då bli lärling till bagaren och så småningom hjälpa honom. Annars kommer de anställa en bagare till då de fått in stororder från volvo som ska ha bröd varje dag sen.

Jag är jättevelig....efter utskällningen jag fick från svärmor om jobbet som konditor så känner jag ju mig lite sådär angående att samtidigt bli bagarlärling...och ändå tycker jag det låter roligt och som en otrolig chans som inte många får...
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-02-16 10:21:55 följande:
    Hej flickor!

Idag har jag och Lia inventerat växalådan... Alla suits i 80 åkte fram! Dom är nog ganska stora dock, men hon är ju faktiskt 1 år så jag tycker det är på tiden! Hon var 76 lång på 1årskollen i måndag, men suitsen är ju gigantiska i storlek. Klänningarna i 74/80 får ligga kvar i växalådan, dom räckte henne nästan till fotknölarna... Så trist, dom lär väl passa lagom till sommaren. Har jag tur passar dom i höst men det är väl tveksamt. Hade iaf bara 2 långarmade. Babyklänningarna i 68 la jag undan med, åhhh vad hon börjar bli stooor .

Min kompis använder oxå dom där taggit, tycker dom är verkar vara super, man behöver ju varkens skriva eller sy. Själv namnar jag inte kläderna Skäms. Förskollärare och allt! Men det är bara Milo som har sådana kläder på vårt dagis och han har aldrig blivit av med nåt och han byter sällan kläder eller tar av sig kläderna på dagis heller. Ytterkläder, skor och sånt namnar jag.
    Fast testa kläderna i 80...Mateo har haft 80 sen han var runt 72-73cm och han har börjat ha 86 nu...han var 74,5 på 1-årskollen, kanske är ca.76cm nu.
    Katvigs suits i 80 sitter precis på honom efter tvätt (innan tvätt är de ju lite större). Molos suits i 80 är fortfarande lite växtmån på. Molos och katvigs bodys i 86 funkar men är lite stort, 80 sitter precis.
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2011-02-16 16:24:49 följande:
    God eftermiddag!

Nu är vi hemma igen efter att jag fått massage *åhhh, vad najs!* och Lea fått OK i baken på 6-månaderskollen. "Lillskorpan" väger nu 8490 g och är 68 cm lång. Ingen liten dam direkt  En sån dag? Hoppas att morgondagen blir bättre.

åh herre jisses vilken bastant dam!! O jag som tyckte Mateo var stor när han vägde så mycket på 8-månaderskollen Men skönt att hon har lite o ta av så att säga Mateo fortsätter gå ner i vikt o är nere i 9,8 nu men eftersom han hade lite o ta av så överlever han ju...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-02-16 21:25:21 följande:
    Liljan; Fiiiina bilder! Åhhh i morgon skall jag hämta meandi paket, med bland annat de svarta byxorna!
    ja Maia är helt galen i dom, hon som brukar vägra byxor! Mattis fick också ett par men de är lite stora i 86/92. O Mamman fick TVÅ par
  • Zvartaliljan
    bm2007 skrev 2011-02-19 10:42:49 följande:
    Hesan tjejer!
    Ni verkar ha bra koll på vad som finns där ue i klädvägSkrattande  och vi behöver lite hjälp.
    Har köpt småfolks kycklingtröja till vår tös till påsken men jag behöver en nederdel, helst en kjol, så var hittar jag en kjol som passar denna tröja är nog min frågeställning...
    Tack på förhand 
    vilken tröja är det? Bild?
  • Zvartaliljan
    Lalalong skrev 2011-02-19 10:58:57 följande:
    Är lite OT nu!
    Men jag tittade på bilderna på dina fina ungar i BT. Har nog tänkt på det innan också, men sen glömt av det! Jag vet ju att ni har problem med Matteo, att han sover dåligt och att han har problem med astma o.s.v. Är inte alls insatt i vad ni testat och inte testat och vad han har för problem helt och hållet. Men, när jag ser hans kinder på ena bilden (och har sett innan på andra bilder tror jag...) och tänker astma och dålig sömn så tänker jag på om han kan vara allergisk mot vete?

Det finns en allergitråd här och Vete-allergi-barnen har precis sånna där kinder! Några av dom får astmatiska bekymmer och dom sover jättedåligt..

Som sagt, jag är inte insatt i vad ni har testat och så! Ni kanske redan pratat om detta. Men det var en tanke!  
    Inte haft en tanke på!! Han är ALLTID så där rosig om kinderna. Har du länk till tråden här på fl?
    Får nog googla lite...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17