Tjollabolla skrev 2011-02-16 10:21:55 följande:
Hej flickor!
Idag har jag och Lia inventerat växalådan... Alla suits i 80 åkte fram! Dom är nog ganska stora dock, men hon är ju faktiskt 1 år så jag tycker det är på tiden! Hon var 76 lång på 1årskollen i måndag, men suitsen är ju gigantiska i storlek. Klänningarna i 74/80 får ligga kvar i växalådan, dom räckte henne nästan till fotknölarna... Så trist, dom lär väl passa lagom till sommaren. Har jag tur passar dom i höst men det är väl tveksamt. Hade iaf bara 2 långarmade. Babyklänningarna i 68 la jag undan med, åhhh vad hon börjar bli stooor

.
Min kompis använder oxå dom där taggit, tycker dom är verkar vara super, man behöver ju varkens skriva eller sy. Själv namnar jag inte kläderna

. Förskollärare och allt!

Men det är bara Milo som har sådana kläder på vårt dagis och han har aldrig blivit av med nåt och han byter sällan kläder eller tar av sig kläderna på dagis heller. Ytterkläder, skor och sånt namnar jag.
Fast testa kläderna i 80...Mateo har haft 80 sen han var runt 72-73cm och han har börjat ha 86 nu...han var 74,5 på 1-årskollen, kanske är ca.76cm nu.
Katvigs suits i 80 sitter precis på honom efter tvätt (innan tvätt är de ju lite större). Molos suits i 80 är fortfarande lite växtmån på. Molos och katvigs bodys i 86 funkar men är lite stort, 80 sitter precis.