Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-04-19 21:15:04 följande:
    Bamse bebis ju , iaf i mina ögon som bara får 2 kg bebisar Ojdå...hon trivdes nog där inne, men så skönt att hon tittade ut till slut, hoppas på bild i BT
    träffade en på öf idag som fick en chock när jag sa att Mateo var 4 månader, men inte så konstigt att hon blev chockad då hennes bebis vägde 5,4kg när han föddes Så hon trodde ju jag kom till öf med en nyfödd
  • Zvartaliljan
    CamillaJ skrev 2010-04-19 21:19:52 följande:
    Ja !! Oj redan 4 mån.. tiden går så fort !! Då väger han & Tuva nästan lika ;)
    Ja tiden går superfort, han RULLADE RUNT idag!!! Chockade nog sig själv lite för han började gråta o tyckte nog det var lite läskigt att han plötsligt hamnade på mage...som han inte tycker om. Jag blev ändå förvånad för att han vände sig från rygg till mage först...brukar ju vara tvärtom.
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-19 21:27:15 följande:
    Ha ha, det där har jag också råkat ut för, mååånga ggr, för att inte tala om hur många onda blickar vi fick när vi hade med Meja ute på stan när hon var 2-3 mån, dom trodde vi satt där med en nyfödd. 5,4 kg...ooooh my vilken jätte bebis, det vägde även Meja när hon var 4 månader Nu tror jag hon traskat över 7 kg strecket, ska på 6 mån kontroll imorgon, spännande. Men så som hon äter så lär hon nog bli en riktig tjockis
    oj, Maia vägde 7kg när hon var 1 år! Men då var hon ju sjukligt smal så inget bra exempel...
    Tror dock Mateo kommer bli lika smal, han har fortfarande strl.50 i en del kläder liksom O Molos 56or börjar nu bli för korta i armarna, långt innan han vuxit i dom på bredden
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2010-04-20 07:41:22 följande:
    Milla har aldrig växt i ett molo plagg på bredden, hon hinner växa ur dem på längden långt innan dess Oj 7 kg var verkligen inte mkt, tror Milla vägde 8,9 när hon var 1år men nu har hon ju varit sjuk så igår när jag vägde henne var hon nere på 8,2. Men nu är hon frisk och äter iallafall så det går frammåt
    Nä jag tror inte Mateo heller komma växa i något på bredden. Det enda Maia vuxit i på bredden är deras linnen.

Är så ledsen idag, min älskade systerdotter (favoriten...om man får säga så...men hon är äldst och jag har tagit hand om henne mycket sen hon föddes) mobbas så hemskt i skolan så hon gråter sig till sömns nu om dagarna Alla säger att hon är en kopia av mig....vilket också innebär att hon får samma problem Jag lider så med henne, jag har ju varit i samma situation. Och det enda som hjälpte var när jag fick byta skola så nu håller jag på o puschar min syster för att låta henne göra det...men velar om jag gör rätt.
    Åh jag hatar detta...den där knuten jag hade i magen hela tiden som liten är tillbaka nu när hon går igenom samma helvete
    Jävla dumma idioter som är så elaka, ibland vill jag bara ge dom en ordentlig utskällning!!
  • Zvartaliljan
    hzl skrev 2010-04-20 13:28:53 följande:
    hahaha hatar dom där skyltarna! jag hade börjat gråta om jag hade fått en sån
    hihi jag med

Det finaste Maia fick i dopgåva var en guldkedja med en stor pärla formad som ett kors...äkta alltså. Och säkert huj så dyrt så jag vågar ju aldrig ta på henne det {#lang_emotions_sealed}
  • Zvartaliljan
    minamor skrev 2010-04-20 15:14:33 följande:
    Jag har 2 döttrar som båda har bruna ögon, för min stora tjej började "förvandlingen" när hon var runt 2 månader, med några fläckar som blev fler o fler för att tillslut bli helt bruna vid 3 månader. På min lilla tjej började fläckarna komma runt 3 månader och helt bruna vid 4-5 mån.
    så du tror detta kan vara en "förvandling" på g???

http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpzudqmy.jpg
  • Zvartaliljan
    minamor skrev 2010-04-20 15:20:29 följande:
    Så där blev det på min lilla tjej till en början, sedan kom det inga mer fläckar på ett tag o trodde då att hon inte skulle bli helt brunögd utan någon slags blandning, sedan blev det mer o mer o nu är de jättebruna. Ja det tror jag absolut kan det vara så att ögonen ändar färg, hur gammal är han?
    Han är 4 månader om 10 dagar, men då kom han 1 månad för tidigt. Om det nu har betydelse för ögonfärgen vet jag inte...

Tyckte väl det vore konstigt o lyckas få två blåögda barn med en så mörk man, men nu verkar det som det blir en av varje istället {#lang_emotions_laughing}

Herregud, han är ju redan en kopia av sin pappa, blir han nu brunögd också så lär jag få döpa om honom till Felipe junior!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-04-20 15:24:43 följande:
    Jag tror att E var minst sex månader innan hans ögon blev helt bruna.
    när började de blir bruna?
    lillronya skrev 2010-04-20 15:25:12 följande:
    Ser ut att kunna vara det.
    Alla har varit så säkra och sagt att de kommer bli blå ända sen han föddes så jag har liksom inte haft något hopp alls, blev så chockad när jag såg denna fläcken idag!
  • Zvartaliljan
    minamor skrev 2010-04-20 15:35:53 följande:
    haha Ja men då blir han säkerligen brunögd, mina barns pappa kommer från chile och jag är jätteglad att de fick hans "färger", tycker personligen att det är jättefint med mörka ögon, säkert p g a att jag har ljusa ögon. :) och med lilltjejen tog det lite längre tid innan det började, ungefär vid samma ålder som din son. Så nu får du en av varje :)
    Ja Felipe är ju från Argentina, så säkert ungefär lika mörk som din man. Tycker det vore så fint om Mateo får de mörka ögonen och mörka dragen. Maia är mer lik mig och har även mina blågröna ljusa ögon och min hårfärg. Hon ser inte ett dugg utländsk ut.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17