Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-20 22:11:38 följande:
    Har du kollat Polarn och Pyret? Meja har ett par därifrån och dom känns inte så breda.
    Jag har ett par i strl.62 därifrån men de drunknar han i än så länge...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-20 22:27:27 följande:
    Ah, ja Meja har ju 62 i sina och dom är fortfarande lite stora, framför allt långa men i midjan sitter dom bra.
    ja men Mateo är ju en smalfis fortfarande även om han tjockat på sig rejält. T.o.m jeansen han har i bt är stora i midjan och de är strl.50 Men nu börjar de bli för korta.
    Använder jeans flitigt på honom, mycket lättare o matcha till alla bodys ju
  • Zvartaliljan
    H I L L A skrev 2010-04-21 09:47:39 följande:
    Kanske funkar Love kan hosta i ett kuvert
    När är det lagom att man får det? Mateo är 4 månader nu. Är han för liten?
    Maia har fortfarande inte haft det och jag är jätterädd att ju äldre hon blir, ju mer kommer hon klia sönder sig!!
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-04-21 09:53:13 följande:
    Jag hade nog inte velat att barnen hade det så tidigt, är ganska skönt om man kan förklara lite för dem och att de inte har blöja. Sätter sig ofta ganska mycket i blöjområdet nämligen eftersom det blir så tätt där
    Okej, då får jag hoppas på att vi inte åker på det då. Hade hoppats på att Maia skulle få det innan Mateo kom. Träffade massor med barn med vattkoppor men icke - det fick hon inte. ALLA andra sjukdomar kan den ungen få men inte detta!
  • Zvartaliljan
    Sophie81 skrev 2010-04-21 16:06:10 följande:
    Molofråga! Hej! Hoppar in med en fråga-hoppas någon kan hjälpa mig (fick tips om tråden). Jag tvättade min sons nya Molo lurv overall 1a gången igår, 40 grader och sen brukar jag alltid torktumla ett par minuter (för att fluffa till den och sen torka utomhus. Den här taktiken funkade inte alls... Lurven är helt platt och känns tunn...(har tvättat deras lurvfleecar flera gånger-har ganska många. men det var ett tag sen). Har någon något tips på hur jag skall fluffa till den? är det försent att rädda den. Tack på förhand!
    deras lurvar ska torktumlas helt torra. Då håller de sig fluffigast {#lang_emotions_smile}
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-04-21 16:27:34 följande:
    hejhe! här skulle jag bara ta en tupplur, somande vist 2 timmar, hade lätt kunnat sova mer, men fick lite brått upp när jag såg klockan =S.... mer å mer påtagligt trött nu iaf... tror järnvärdet dalat mer =S..... hade droppat 30 sist.... vill ju avvakta med järntillskott så länge det går.... hur gjorde du liljan ?? hmm snart dax å tvätta mina lurvar jag har här med hela 2 st=P.. den ena från agis å den andra hemma lurven.... maxne har ju som sagt lekt i sandlåda med dem =P...
    Jag tog järntillskott redan innan graviditeten och hela tiden men hjälpte ju inte ändå så fick ju det intravenöst till slut.
    Jag tror jag behöver kolla upp mitt igen, sist låg det på 102 vilket de tyckte var bra (för o vara mig liksom) men jag är ju så jäkla trött hela tiden o har en hemsk huvudvärk...

tycker du ska börja direkt nu. Köp Fexim brus, de är lite snällare mot magen än tabletterna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17