Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-04-22 12:10:38 följande:
    Sådär, plaskpoolen påfylld till A, nu kanske jag kan få tid att fixa maten som givetvis ska intas ute på altanen
    Man får passa på medan det är sånt här väder
    Låter härligt, här grillas det korv just nu, ska på kalas sedan så det gäller ju att inte vara för mätt då
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-04-22 12:17:30 följande:
    Nej, dumt att fylla magen innan kalas
    Härligt att vara bortbjuden!
    javisst är det
    Händerinte för ofta att vi är bortbjudna men nu ska vi fira morsans sambo som fyllde 60 igår
    Blir fullt hus så får se om jag hinner äta något för jag lär väl bli satt i abete när jag kommer kan jag tänka mej
  • Mamma till Simon
    Quiet thoughts skrev 2011-04-23 14:51:07 följande:
    Hej alla, ville bara berätta att nu är våran dotter här, hon kom med det planerade snittet 21 april

Allt är fint med oss. Hon vägde 3750 gram och var 49 cm lång. nedan har hon på sig sin första suit, från Småfolk, så den måste ju visas upp

Ha en fin foortsatt påsk. Kramar till er alla, nej jag glömmer ej bort er, men det har varit för tungt att vara här inne sedan Lova dog.
    Grattis!
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-04-23 16:11:46 följande:
    Nej, nu sätter jag mig här med gott samvete en liten stund
    Har i princip varit ute hela tiden sen klockan 10, känns som man behöver en paus nu
    Har också varit ute större delen av dagen, vilket härligt väder det är bara hoppas att det håller i sej läääänge
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-04-23 17:34:28 följande:
    ja, det är ju det värsta med sånt här väder, direkt så tar man för givet att det ska vara ända fram till och över sommaren
    eller hur, bara fint väder nu i flera månader, det bestämmer vi

Är sjukt sugen på att hämta ut husvagnen, vi köpte ny i mitten på semestern förra året så vi hann inte så många svängar med den då
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-04-23 17:40:21 följande:
    Åh jag hade velat ha husvagn, funkar dock inte riktigt här eftersom ingen vill köra med den
    Framåt hade jag väl kunnat tänka mig att göra det, men backa nej tack!
    ja jag kör ju inte med den, inte ens framåt, det får allt Mattias göra och han tycker inte heller om att backa men nu blir det vår 4e sommar med husvagn så det går ju bättre och bättre.
    Sedan går det ju alltid att koppla loss den och putta
  • Mamma till Simon
    lillronya skrev 2011-04-24 19:31:25 följande:
    Hej i tråden!
    Jobbhelgen är över för denna gången.

Vad hände rhär?
    Inget som vanligt?
    Busbellan skrev 2011-04-24 20:15:15 följande:
    Hej hej
    Precis stoppat i mig kvällens grillade kött, så nu är jag här
    Hej på er!
    Helt slut är jag av att ha varit ute hela dagen, men såå skönt det är
  • Mamma till Simon
    lillronya skrev 2011-04-24 20:25:21 följande:
    Åh vad gott!
    Jag sitter här och funderar på vad jag ska äta för kvällsmat.
    maddeemma skrev 2011-04-24 20:20:46 följande:
    Är det någon som vet hur den här är i storleken.www.luckylittleme.se/product.asp?product=6339...

Ingen aning, men fin!!

Hej!
    Är också helst slut.
    Har suttit i solen och gottat mej hela eftermiddagen nästan.
    Perfekt jobb jag har.

Låter inte dumt det jobbet

Själv har jag ångest för att jag ska börja jobba 1 oktober, har varit hemma i 2½ år då så det är ju kanske dax att dra in lite pengar
  • Mamma till Simon
    lillronya skrev 2011-04-24 20:34:29 följande:
    Jag har ett jättebra jobb!
    Iaf dagar som denna.
    Vi konstaterade att vi hade förbaskat bra betalt för att sitta i solen och umgås.
    Fast vi kom också fram till att det inte var lika bra betalt andra dagar som inte är lika roliga.
    Behöver säkert inte nämna några detaljer.

Det är inte helt lätt att komma igång efter 2½ år.
    Vad jobbar du med?
    Jobbar på en gruppbostad för äldre.

Hade ju inte tänkt att vara hemma merän 1½ år men när Molly föddes så bestämde vi att hon skulle kunna gå innan hon började dagis men nu tycker vi hon behöver stimulans av andra barn så vi har valt att hon börjar på 15h/v nu i maj fastän jag ändå är hemma så behöver vi inte känna nån stress att det måste funka direkt.

Vet ju inte när damen har tänkt att börja gå heller så jag kan ju bli hemma bra mycket längre om vi ska fortsätta vänta på det
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-04-24 20:41:57 följande:
    Låter som den tanken jag hade med August, hade ju med helst sett att han gick.
    Det slutade dock med att han började när han var 2 år, och nej då gick han inte och det tog ett bra atg till
    nä det är ju det, hon är mogen att börja förskolan nu, men jag hade helst sett att hon gick men givetvis vinner hennes behov
    h80 skrev 2011-04-24 20:41:18 följande:
    Samma datum som jag ska gå tillbaka till jobbet, efter 3 år.........usch. Vi kan ha ångest tillsammans
    ja det får vi ha då
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17