Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

maggan75 skrev 2011-03-06 11:35:35 följande:
    snälla hjälp mig Vad  kallar ni denna i färgerna ?? Verkar finnas några grön/grön kombinationer
    just den heter grön/mint
  • Zvartaliljan

Butte - du skulle ta o komma o hälsa på oss, här bor 8 stycken svanar på åkern bredvid huset Varje morgon möts man av den vackra synen från köksfönstret. De verkar inte rädda heller, är väl vana vid oss Är nog mer jag som är rädd för dom, vågar aldrig gå så nära som du gjorde *hua*

• Zvartaliljan
    stökmamma skrev 2011-03-06 19:49:29 följande:
    har spendarat två timmar sammanlgt på jouren men Joline, efter 1,5 väntan kom dom på att kissprovet inte va dugligt och måste göras om i morgon på hc, dessutom när vi sitter i ett rum och väntar ringer en sköterska mig och ber mig vända tillbaka och hämta papper och rör- läkaren som inte träffats oss hade sagt att vi blivit hemskickade redan...
    när vi sitter där ringer en gråtande Mimmi, hon har åkt av hästen på hoppspecial träningen (som hon längtat efter sen hon ´spräckte armbågen första dan på sommarlovet) och slagit i huvet. Hon ligger nu med hjärnskakning men vill INTE åka in på observation.... trots att hon kräkts
    Usch vilken dag/kväll!! O vilken personal på jouren...ILLA!
    Och Mimmi förstår nog inte att om hon inte åker in så kommer hon ha en sömnlös mamma istället...inte bra det. Hon behöver kollas upp och du måste få lugnande besked att hon mår bra. Har hon kräkts är det ju extra viktigt.
  • Zvartaliljan

Godmorgon

Försöker ringa runt till olika folk o få svar på massa frågor men är ju hopplöst med myndigheter *suck*

Någon som vet vad som gäller när man är arbetslös och samtidigt studerar på distans? Jag tar inte studiemedel (får inte...).  Då har jag väl rätt till a-kassa eller hur?
    Och hur mycket får jag lämna barnen på dagis? Eftersom jag studerar på heltid så borde de väl kunna lämnas på heltid? Bråkar lite med dagis nu för de anser att jag bara har rätt till 15 timmar per vecka...

Usch, skulle behöva tröstshoppa efter allt skit som öser ner men har ju inga pengar Väntar iaf hem lite fint, men sen får det vara nog ett tag tyvärr

• Zvartaliljan
    stjärna4 skrev 2011-03-08 17:47:14 följande:
    Någon???
    Min son hade lurv i strl.68 när han var 6 månader, men då var han liten så den passar väl ungefär 3-6 månader kanske så borde bli lagom till din plutt i höst/vinter då. Vet inte om färgen är fin irl tyvärr då jag aldrig haft den.
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2011-03-09 08:01:36 följande:
    godmorgon alla
    för ca 30min senstog barnen med vinterkläderna på och vi var redo att gå.. men så bara spyr alexander Obestämd. nu springer han runt och leker som ingenting :-O. men lämna på dagis gör jag inte OM det nu skulle vara kräksjukan.. åhh känner mig så taskig mot min gruppkamrat men vad gör man liksom. Mange jobbar toklångt borta så han hinner inte komma hem så jag hinner dit ändå

Blää, men det är bara till att ställa om
    Ja det går någon lustig kräksjuka här nu.
    maia kräktes två gånger, sen var det inte mer med det.
    Mateo kräktes kaskader i flera dagar, mådde bra ett par dagar, kräktes kaskade igen ett par dagar och sen bra ett par dagar så jag lämnade barnen till dagis igår, efter en halvtimma fick jag hämta hem dom för då hade Mateo värsta diarren så det hade gått upp över halva ryggen och så har det fortsatt nu. Bytt 5-6 hemska blöjor om dagen nu och undrar när denna jävla magsjuka ska försvinna...själv har jag haft det nu i snart 2 veckor o orkar inte med både mig själv och barnen mer. Tjatat på sambon att han ska vara hemma någon dag men han kan inte Blir inte mycket pluggat här för mig...

Hoppas Alex bara fick något tillfälligt dåligt i magen så det inte är denna hemska magsjukan som går.
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-03-09 09:48:16 följande:
    Så där blir Lia alltid när hon får tänder! Hon har 3 på G nu och serverade oss 3 bajsblöjor en NATT förra veckan. Tack tack för det ja!
    värst vad alla får tänder då. Här har Mattis två stora där uppe o två yttesmå gaddar där nere, alla 4 kom samtidigt vid 1 års ålder o sen har det inte hänt mer liksom! Det känns som han stått totalt stilla i utvecklingen de senaste månaderna...händer ju ingenting varken med tänder, tal eller motorik Börjar bli orolig att han inte kommer kunna gå till bröllopet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17