Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Line80 skrev 2010-08-19 19:03:31 följande:
    ängeln83: testar att fråga dej här.. (trodde du skulle svara mej i NS tråden ang molo lurv).. vilken stl ska jag ta om jag vill ha en som motsvarar en normal 68? sen ser jag att du har regnbågsmössan som jag oxå har köpt.. den är ganska stor i stl va? vilken stl har du på den till din söta tjej?
    Jacka eller overall?

Ja regnbågsmössan är stor, Meja har 3-6 månader, och hon är 10 månader
    Hennes är ifrån vårens kollektion, vet inte om dom är lika stora denna.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Line80 skrev 2010-08-19 19:21:38 följande:
    overall.. jag tänke inte köpa från den nyaste kollektionen utan hoppas hitta en på rea
    jag har 0-3 mån på min mössa men den ser som sagt stor ut ja
    Jag tycker att lurvarna är normala i storlek.

Ja mössorna är verkligen stora
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Line80 skrev 2010-08-19 19:25:30 följande:
    ok så jag ska inte ta en stl större än normalt alltså?
    Det beror ju på hur man vill att den ska vara, jag har gått upp en storlek till Meja så att hon ska kunna ha den längre. Gör ju inget om dom är lite för stora, smidigt att bara vika upp lite.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Smiter in en runda igen.
    Trodde vi skulle ha det lugnt och skönt resten av kvällen men Meja somnade kl 18.30 för att sen vakna efter 1 timma igen, TOKPIGG!!!!! Är alldeles för bortskämd med hennes sova 18.30-08.00 utan ett pip märker jag

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Hej hopp

Här har vi riktigt höst mys väder idag, kallt men soligt , kanske kanske det blir premiär för lurvoverallen på Meja idag

Gick igenom Mejas garderob och insåg att hon inte har en enda bodysuit , har funnits allt för fina klänningar och så men nu ska jag nog bunkra lite innan hon blir för stor för dom
    Mest Katvigs som lockar, nån sida med bra rea? Beställde just den gul/rosa från Funky.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-08-20 11:54:48 följande:
    LLM de hade många stl kvar när jag kollade för ett tag sedan..
    Ja där fanns ju den grå/rosa, känns lite tråkig dock.
    Men åååh va sur jag är över att rosa/grön inte finns i suit, så fina färger ju.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Favvo skrev 2010-08-20 12:10:16 följande:
    Ngn som vet hur storleken är i Molo´s fleeceoverall?
    Om jag köper en i stl 62 kommer min dotter som är 1 mån(född 1 mån förtidigt så hon har fortf slt 50) kunna ha slt 62 ungefär fram tills nov?
    Ja det borde hon nog kunna ha. Min dotter hade 62 i Molo overallen tills hon var 4 månader, också född 1 månad för tidigt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-08-20 12:22:38 följande:
      grå/råsa fiin   milkmilla? mylittleztore? (dyr frakt för bara ett plagg kanske?)  

Mjaa, jag får nog fundilera på den lite , tycker den är lite mesig i färgerna.
    Känner mej iof rätt nöjd med att jag hittade den gul/rosa just nu
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-08-21 19:32:01 följande:
    Ni andra med dagis/förskolebarn hur gör ni med märkningen av kläderna? Mina barn använder ju alla sina kläder äve på dagis. Men som molo kläder etc så vill man ju även sälja o då är det ju ingen höjdare att ha märkt kläderna.

Finns det någon märkning som man sedan kan ta bort?
    Jag köpte namnband och taggit när Liam fick på förskolan. Man fäster lapparna super smidigt med nån plastplutt som man kan ta bort. Jag beställde ifrån www.namnband.se
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-08-21 20:05:17 följande:
    sånna vävda med taggit eller? satt du på lappen i nacken eller? skaver inte det?
    Ja precis.
    Jag satte dom antingen i nacken eller på tvättrådslappen på sidan.
    Liam har aldrig klagat över att dom skavt iaf, o han brukar vara ganska känslig
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17