• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-12-28 17:41:41 följande:
    maugu: kommer inte in på din sida så svarar här, den är köpt på llm
    Ok-lägger till dig. Tyckte jag kollat där men är tydligen blind Fina inköp som sagt..
  • maugu
    Mamma till Simon skrev 2010-12-28 18:02:58 följande:
    Tack Kyss
    Fel storlekar-känns som 128 är lite väl stort för växa-lådan
    Typiskt-jag missade den verkligen. Har nu hittat en webshop i Chamonix-sade jag att jag är desperat?!
  • maugu

Ursäkta mitt tjat men nu kollade jag vad pundet "kostar":10,80 svenska.
    Ofta ärinte frakten speciellt dyr från de engelska shopparna och flertalet har rek inkl.

Nu ska jag kolla i fler engelska shoppar-nu har rea-tarmen vaknat

Mamma till S; jag är fortfarande avvis på din tröja..men misstänker att din dotter drar samma storlek som min

Nu måste jag leta leggings Har du några tips vad som skulle kunna passa?

• maugu
    Busbellan skrev 2010-12-28 18:36:50 följande:
    Kan man få lite prishjälp tack
    Vad kan man ta för en dalmatinertröja med prickärmar?
    Skick? Jag tror jag aldrig sett prickärmar men kanske 250-300:- i fint skick (jag är tokig i dalmatiner)
  • maugu
    Busbellan skrev 2010-12-28 18:46:47 följande:
    Oj, tror du man kan ta så mycket, jo den är ju i fint skick
    kanske inte heter prickärmar, jag menar den med gula ärmar med vita bubblor på
    Aha-den röd/gula..vet du, jag sålde en beggad sådan i stk 92 för 250:- Det är köparens marknad..men, jag satt och tänkte på de tröjor som någon shoppat på sig på salgen, dvs provkollektion..men, jag tror def mellan 150-200..sorry om jag missuppfattade vilken modell det var..
  • maugu
    lillronya skrev 2010-12-28 19:00:52 följande:
    JA det är tur. Sånt är aldrig roligt.
    Vi har varit på MR idag.
    N låg helt stilla i det där röret hela tiden. Verkligen superduktig!
    Sen åkte vi och åt middag som hon önskade och sen fick hon shoppa ett par byxor och en tröja på rean.
    Nu ligger hon i soffan och är stentrött.
    Vad duktig hon är..röret tyckte jag var läskigt och då är man ändå vuxen. Hoppas ni får svar snart..jobbigt att inte veta vad man ska förhåla sig till.
    Kram
  • maugu

God morgon!

Åh, blir alldeles kall när jag läser om Stormis. Vi förlorade en vän nu den 12 dec som brann inne. Pappa till 3 barn och nyss fyllt 40. Min fd make hade umgåtts med honom på kvällen och på morgonen svarade han inte i telefonen..de åker ner och får då se att huset är utbrännt. Som tur var så var inte övriga familjen där (det var deras fritidshus). Det är tråkigt med all sot men hellre det..

Min tvåa glömde oxå ett ljus-hon gick ut och lekte. Maken kom in och såg då ljus, duk etc stå i lågans sky..han lyckades släcka..de bor i ett gammalt trähus så det kunde gått fort..usch..

Var rädda om er!

En shopping gråga; jag har försökt sammanställa en lista på min blogg över alla shopar som säljer MOLO..skulle ni kunna kolla och om det saknas någon maila mig?

Ha en bra dag!

• maugu
    Helle skrev 2011-01-01 20:37:50 följande:
    Tack, då vet jag att vi kan förvänta oss koppor i ett par dagar till men att det sedan bör avta. Än så länge har han inte så många och lillebror inga, så han får väl lagom när den store blivit frisk Helt ok att de får nu, men jobbigt om de inte får samtidigt.
    Hej!
    Vi hade koppor i somras. Du kan läsa här hur det utvecklades sig för alla FYRA

http://vikingjoddlare.blogspot.com/2010/07/livia-vattenkoppor-fas-2.html 

Gustaf startade..några enstaka första dagen sedan blommade upp..tror toppen kom efter ca 4 dagar på dem alla innan det slutade komma nya koppor.. De stora (13 och 10) hade det superjobbigt med hög feber och koppor precis överallt. Se det så här; tur att det kommer nu och inte när de är äldre..men det är skitjobbigt för det kliar..Kram
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17