• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

OsynligtSmåkryp skrev 2010-05-20 11:18:33 följande:
    Någon som vet hur Katvigs badkläder är i storleken? Och Småfolks badkläder?
    Antar att du behöver baddräkter, men badbyxorna var små. 110/116 på min smala 110 cm kille satt precis.
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2010-05-21 14:03:34 följande:
    jättefin, bara samma problem där, typ alla fina sånger jag hittar passar bäst till första barnet men låter lite dum till syskon Hur dumt låter det inte mot Maia om jag står o sjunger typ "livet började när du kom" På Mateos dop... Jättesvårt verkligen att hitta sånger denna gången...jag har nästan bestämt mig nu. Utan dina andetag av kent ska jag absolut ha. Sen blir det nog Där du älskar av Marie fredriksson.
    Ja, det blir nog lite dumt. Vi hade den ju till första barnet. 
    Ska ta reda på vilken vi hade till Gustav, den borde ju ha passat (hoppas jag)
  • Helle

Livet är så otroligt orättvist och det känns tungt även här just nu

Quit: känner med er och allt som har hänt er underbara lilla flicka {#lang_emotions_heart}
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-05-23 20:07:56 följande:
    Vilken stl har era killar på 3-4 år? Känns konstigt att köpa stl 110. Men pojken är ju ändå 105 lång o kläder is tl 104 är lite kort i armarna, men han är ju så smal. Rädd för att det skall bli för brett.
    Philip fyller fyra nu i juni men är lång som en 5 åring. Jag har köpt 110 i Molo ett tag och tar 116 i en hel del andra plagg, så jag tror absolut att du kan ta 110 (beroende av märke förstås)
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-05-23 20:38:54 följande:
    ängeln: vad fin Liam blev i sin nya frissa! Den tröjan han har på sig är såå fin, stod och kollade på den till August, men den fanns inte kvar i rätt storlek Helle: Vilka snyggingar! I fina kläder, den randen har jag nästan missat, men den är ju superfin Smilla: Svea ser lika nöjd ut som vanligt Superfin kombo!
    Tack! Visst är den fin ... fiiiiinaste enligt mig Fast ja, hade jag haft en tjej så hade nog finaste varit rosa/gul
    Ängeln: håller med om att Liam blev jättefin i nya frillan. Gokillen
    Och att shortsen är kanon. Önskar att jag haft fler på lager för i år är Gustavs för små. Philip kan ha sina som tur är. 
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-05-23 20:41:31 följande:
    Tack! Får göra så. Han har ju väst ut alla kläder nu så måste köpa mycket nytt
    Vilken otur
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-05-23 20:42:55 följande:
    tack, ser ut att sitta jättebra ju Är de normala i storlek, eller stora som plastisock brukar vara?
    De är ganska smala i storlek och det fungerar bra att gå upp en storlek, det är mest längden som skiljer. Gustavs 86/92 som han hade förra sommaren sitter som cykelbyxor nu och han är 92 cm och av rundare modell. 
  • Helle
    stökmamma skrev 2010-05-23 21:41:19 följande:
    du behöver inte ett par turkosa 104 oxå??
    Just turkosa har jag i 98/104 men du råkar inte ha några gröna?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17