Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2011-01-19 18:36:43 följande:
    grattis!
    Sitter och bara ler i soffan.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-19 18:45:29 följande:
    Grattis!!!
    När blir det inflyttning!?
    Tack!
    Antagligen i slutet på Maj
    Busbellan skrev 2011-01-19 18:48:28 följande:
    Grattis! Vad roligt
    Tack
  • ChokladMoshin
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 18:18:39 följande:
    Efterlyser Molo London linne i stl. 122/128, ingen som sett i nån shop??
    Puff, igen
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2011-01-19 18:55:03 följande:
    Måste bara fråga er
    Funderar på om det är jag som tänker tokigt eller om det är dagis som gör det.

Idag har vi haft mellan 0-+2 grader ute. Jag anser ju då att en vinteroverall räcker att ha på sig, man behöver inte bylta på massa extra under, särskilt inte på en 3-4 åring som rör sig oavbrutet ute.
    Ella hade på sig vanlig långärmad tröja och leggings och jag hade inte med nån kofta eller nåt att ha under overallen när de skulle ut. Tycker helt enkelt att de kläderna räcker vid den temperaturen när overallen är på.

Hur som helt hämtade jag henne ute och när vi kom hem och tog av kläderna så har de tryckt på henne nån långetröja i 92 över hennes vanliga tröja. De måste ju verkligen tyckt det behövts eftersom de drog fram en tröja som inte ens passade det minsta, den slutade strax nedanför armbågarna
    Funderar på om man ska säga nåt imorgon eller helt enkelt bara lämna tillbaka lånetröjan och inte ha med nån extra tröja imorgon heller De vet ju att vi är ganska ordentliga när det gäller kläder annars, barnen har alltid kläder efter väder.

Sen var det lite konstigt att de tyckte extra tröja behövdes, men de hade skickat ut ungen i vanliga gummistövlar i snön, trots att hon har både fodrade stövlar och vortex vinterskor ståendes på dagis, snacka om att hon var kall om tårna. Nu tror jag att jag förstår förresten, tröjan var kanske för att kompensera för stövlarna
    HÅller helt med dig.
    Mina barn har bara vanliga kläderna under overallen, var -2 här idag.
    Lustigt att dom tryckte på henne extra tröjan och sen valde vanliga gummistövlar.....
    Jag skulle nog frågar hur det kom sig att hon hade en lånetröja på sig.
    Skulle ha svårt átt inte nämna något alls.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2011-01-19 18:55:20 följande:

Grattis!

1 och 1 är 3 skrev 2011-01-19 18:57:40 följande:
    Lagom till sommaren! Ligger det långt ifrån där ni bort nu?
    Jag tycker det är sååå roligt med hus men får nog inse att vi inte kommer flytta härifrån nu när vi byggt nytt. Fast visst är det roligt att flytta och planera!? Skrattande
    Ja, Maj är perfekt för oss. Dels har vi ordentligt med tid att sälja vårt nuvarande hus och sen är det väl inrökt det där huset så ommålning krävs innan vi ens kan flytta in, så då kan man ha öppet och vädra.
    Halva nöjet med flytten är ju allt packande och planerande, köpa nytt osv
    Har redan surfat in på Ikea och hjärnshoppar för fullt.
    Det ligger bara 2 km från där vi bor nu, 6 km från mina föräldrar och granne med min bror
    Kan INTE bo långt från min familj
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2011-01-19 19:01:55 följande:
    Gummistövlarna skulle jag egentligen tro att hon kan ha hämtat själv och satt på sig, sen att ingen tänkte på det men det såg lite roligt ut med så varierande klädsel
    Förstår det.
    Så fort det är plus så har mina sina fodrade regnoveraller och har ingenting under.

Kom just på hur fruktansvärt mycket jag komer sakna barnens dagis, bättre finns nog inte Gråter
  • ChokladMoshin
    Mamma till Simon skrev 2011-01-19 19:03:36 följande:
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}
    Då kanske jag kan släppa tummarna nu då Flört 
    -
    Precis, innan du får kramp
    Tack för hjälpen, för hjälpte gjorde det ju
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2011-01-19 19:07:51 följande:
    Ja, stövlarna var nog hon själv, skrev det här ovan

Jag går absolut inte runt och är irriterad, vårt dagis är super på alla sätt och vis kan inte vara bättre. Det är den äldre av pedagogerna som alltid vill ta på barnen lite extra har märkt det innan. Trodde det skulle räcka med att helt enkelt inte ta dit en extra tröja, men tydligen inte

Jo förresten en sak irriterar mig lite. De har hänt några gånger att de hängt Ellas molo i torkskåpet trots att jag sagt flera gånger att de inte får vara där, och att jag erbjudit mig att sätta en lapp på torkskåpet, men det skulle inte behövas.
    Jag vet att det är svårt att hålla reda på därför tog jag upp det med lappen.
    Annars tycker jag det är en bra idé att bara ha torkskåpet på 40 grader så blir inga kläder förstörda, men där kör de på 50-60 grader
    På vårat dagis har dom införskaffat en sån stöveltork till mina barns overaller...... Kyss
    Dom kör bara ner dom där "snablarna" i beben på overallen om det behövs och vips så är dom torra Hjärta
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:31:38 följande:
    Åhhh vad bra. Har de flera? Är de vid dina barns krokar?
    Dom har 2 st som har 4 "snablar" vardera. Dom hänger vid mina barns krokar eftersom deras krokar är precis vid dörren. Fanns bäst plats där
    Finns ett barn till som har Po.p overall, annars är det IcaMaxis My Wear som gäller för folk här......
  • ChokladMoshin
    movie skrev 2011-01-19 19:37:27 följande:
    Alice har nästan slitit ut sin london tröja, hon älskar den för att det är godisar på den

Choklad: Super grattis till husköpet, när får vi se bilder
    Tackar!
    Inget kul att se bilder för det är sååååå 70-tal. En gubbe som bott där och rökt in det och inte renoverat nåt alls förutom badrummet som var topprenoverat.
    Fotar sen när vi flyttat in, innan och efter The Makeover
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17