Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-07 10:30:14 följande:
    Ja visst är den tokfin?!
    Den vi har är ganska stor iaf om man jämför med molo.
    Ja, vi hade ju 92 till ella i hummel förra vintern, fast 98 i Molo så visst borde det gå

Har du kollat jackan till regnbågen förresten
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-07 10:33:17 följande:
    Ja det borde det.
    Japp, den passar hur bra som helst till.
    Perfekt
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-07 10:34:01 följande:
    92 var det i vår jacka, förresten.
    Då är den stor alltså, 104 kommer ju absolut räcka då, hade säkert gått med 98 också, men en 104 får det bli
    Tack!
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-07 11:03:56 följande:
    Sitter här och surar lite.
    Beställde ett par NS-shorts och en NS-klänning som jag betalde den 14 juli, från mysgrodan.
    Än har jag inte fått de och nu är ju snart sommaren slut.
    Har mejlat men inte fått nåt svar...
    Oj, har du inte fått det än?
    jag fick ju min senaste beställning därifrån för ett tag sen nu
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-07 11:10:03 följande:

Inget svar på mejl heller.
    Rätt surt faktiskt.
    Ja, lite sent att få sommarkläder nu liksom

Men vilken adress har du mailat till? Det var ju nåt problem med den vanliga mailen så hon hade ju nån hotmail adress istället, eller prova maila till båda
  • Busbellan

Fick precis lite mått på hummeloverallen från LLM och inser att den antagligen INTE kommer funka till August i vinter
    Åh varför gör de inte overallerna i större storlek också

• Busbellan

Jag är lite fascinerad över att alla barn som är ungefär lika långa som Ella kan ha så stora lurvar och det ser inte det minsta stort ut heller på de jag sett på bild
    Ella skulle nog drunkna i en 110, på henne sitter 98 alldeles perfekt nu och hon är ju med nästan en meter lång

• Busbellan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-07 13:02:36 följande:
    104 sitter alldeles perfekt på min som enligt mätning på affären var 102 cm, inga vik på ärmarna eller så. Men jag har köpt 110 nu, för 104:an är ju precis, ingen växtmån då dessa omtalade aparmar finns.
    Men jackorna sitter ju som tält eftersom hon är så smal, men det gör ju iofs alla kläder så det kan man ju inte göra något åt tyvärr...Om man inte skulle köpa strl 86 typ.
    Ja, det är ju på bredden de blir lite stora här också för det mesta

Men nu måste jag fråga er som har koll, är de med luva på i lite annan modell än de utan luva?
    Provade nämligen två lurvar här nyss och den med luva i 116 satt bättre än den i 104 utan luva
  • Busbellan

Måste bara visa.

Detta är en 104, ser ju jättebred ut

Denna i 116 satt ju mycket bättre, ja där fick jag för att jag absolut inte trodde det funkade med större Kan nog sälja vår lila lurv i 98 då och använda denna
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-07 13:09:50 följande:
    sötisen

tycker det är stor skillnad på med och utan luva, vi älskar ju luvor och jag gillar inte alls modellen på dom utan luva, breda o korta på nåt sätt, luv lurvarna är mycket bättre passform på!
    ja, jag har nog inte fattat det innan, har ju aldrig haft nån med luva innan eftersom jag tycker det är lite knöligt under jacka, men det är det nog värt eftersom passformen är så mycket bättre
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17