Smultronhjärta skrev 2011-02-18 09:07:52 följande:
God morgon!
Tofflan-jag tycker att de klänningarna är helt normala i storlek
och klänningen i bt är ju underbar,vår likadan är tokstor i storleken så jag börjar undra om den är felmärkt..
Ja, den ser himla fin ut. Den i BT är 74/80. Har en enkel 80 hemma som är mindre. Skumma storlekar...
Helle skrev 2011-02-18 09:20:27 följande:
Jag vågar inte säga det på rak arm men jag kan kolla när jag kommer hem. P, min stora kille provade bilarna igår i 110/116 (han är 119 lång) och den satt helt ok, medan kossorna i samma storlek var något mindre så det kan variera lite. Vill du så skickar jag gärna mått på tröjan i båda storlekarna

Ja, gärna det

Har några andra 98/104 och 110/116 hemma att jämföra med. Det skiljer verkligen från plagg till plagg
rosenkind skrev 2011-02-18 10:21:38 följande:
Hej på er!
Kan ni säga om Småfolk alltid ska tvättas i 30 grader? Jag undrar varför...
Jag tvättade MASSOR med bodies och bodysuits till bebis i magen för nån dag sedan och jag missade helt att det var 30 graders tvättråd. Som tur var så klarade de bra 40 också. Ryser vid tanken att de skulle förstört alla nya fina bebiskläder...
30 grader tycker jag är väldigt lågt, tvättar ni i 30 eller högre temperatur?
Jag tvättar alla barnplagg i 40 grader och de håller fint
Buttelina skrev 2011-02-18 09:44:31 följande:
www.tradera.com/MOLO-Dinosaurier-HELT-NY-strl...
köpte denna tröjan till lillebror idag. han ääälskar dinosar, och då menar jag Ä L S K A R
visade han bilden på tröjan nu och han blev helt i extas

"ohh, wow mamma kolla den töjan, där är drakar och triceratops o långhalsar o en till drake, ohh mamma den töjan vill jag ha sååå gärna mamma, snälla kan du köpa den"
det var den korta versionen av allt han sa

han kommer bli så glad

Fina tröjan! Den skulle nog inte gå hem här. I natt vaknade Noel och skrek "mamma, pappa". När vi hämtade honom sa han att en dinosaurie vari hans rum och att den blinkade till honom.
Han har så mycket fantasier och mardrömmar nu så man fattar inte vad allt kommer ifrån