Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Här var det lugnt.

Jag blir galen! Noel är fortfarande risig i magen och efter 3 dagar med bajs, bajs, bajs är jag less!  Vi skulle bort på fest idag och nu verkar även Lea vara lite skruttig (eller svårt att säga med så små. Deras magar lever ju ett eget liv alltid ) Hur som helst är inte mamma och pappa så sugna på att vara barnvakt till två små bajsmonster så nu blir vi hemma. Jag hade verkligen sett fram emot lite tid utan kidsen och träffa andra vuxna, sova ut på morgonen och bara vara.  Jag får snart spel känner jag! 3 dagar hemma med bägge och A jobbar är ingen höjdare för humöret. Tur han kommer hem snart, jag vill bara sätta mig ner i lugn och ro utan att torka bajs eller avstyra bråk. Suck!

Sorry men var bara tvungen att spy galla någonstans. Det känns redan lite bättre

• Duntoffla
    anette 81 skrev 2011-06-18 17:41:10 följande:
    har visserligen bara ett barn men egentid finns inte, sambon jobbar skift så vet hur du känner
    Tack! Jag känner mig jäkligt gnällig men det har varit rätt mycket själv hemma med barnen nu och jag känner att jag håller på att bli en riktig surkärring. Gillar inte att vara sån... Ibland är det bara för mycket helt enkelt.
  • Duntoffla

Har dålig koll på softshell över huvudtaget. Kanske dags att köpa ngt snart. Är de bra? Vi har en från on the peak som funkar bra men de är ju inte tokroliga färger alltid

• Duntoffla
    Maliten skrev 2011-06-19 10:30:20 följande:

Jag tycker de är jättebra!

Vad finns det för bra danskbutiker i Stockholm nu när Matadorkids har stängt? Brukar alltid åka till Stockholm på semestern. Min bästa kompis bor i vasastan men hon har noll koll på danska märken Sen blir det att besöka min morbror i Uppsala och shoppa loss där

Du har;

Vildänglar på Kungsholmen
    Smallkids på Söder
    Mini Rodini (inte danskt iofs) på Söder
    Under på Söder (en liten butik med Småfolk bla)
    Smågrodorna (VIllervalla dock) nära Vildänglar på Kungsholmen
    Babyshop på Lidingö numera tror jag

Ska fundera lite till...

• Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-06-19 10:25:04 följande:
    Tack! Det blev en svart ändå. Det är ju praktiskt! Duntoffla de är jätte bra. Så nu har alla mina barn varsin. Anton älskar sin gröna, använder den varje dag.
    Svart är tråkigt men lättmatchat. Vi har som sagt en svart On the Peak. Man får "piffa" med mössa istället
  • Duntoffla
    Everlonn skrev 2011-06-19 10:39:01 följande:
    Bus har så konstig sjukdomsbild just nu..hon har hosta, blev bättre sen hosta igen! Så hon kräktes..sen lite feber och tog sig mot örat igår .-( Känns som att hon blir sämre istället för bättre efter en vecka med hosta...
    Skrutt! JObbigt när de är lite fram och tillbaka så där. Mina barn racerbajsar idag
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-06-19 12:17:19 följande:
    sigge och juno på s.t eriksgatan
    Finns Sprall kvar och har de något? Inser att jag inte köper mkt alls i fysiska butiker längre
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-06-19 15:23:59 följande:
    Hade någon skrivit UNI på Åsögatan på söder? De har katvig... å smallkids ligger ju nästan där, kommer inte ihåg om någon skrev dem.
    Nej, de var inte med. Visste att det var ngn mer butik där i krokarna.

Sprall var det som låg/ligger? på NK. lite Molo men annars inte så kul. Åhléms hade ju förut i alla fall Katvig också
  • Duntoffla
    Harley skrev 2011-06-19 21:40:01 följande:
    800 kr för en Dollhousefilt känns inte fel
    Det är verkligen helt galet men det är bara att gratulera! Tror du jag är sur för att jag sålde min för 360 kr för ett par veckor sen??
  • Duntoffla
    Ocikatten skrev 2011-06-19 23:05:43 följande:
    Nädå, här grämer vi oss inte!!
    Inte lönt att gråta över spilld mjölk
    kitty79 skrev 2011-06-20 10:08:41 följande:
    Småfolks jordgubbsklänning ,hur är den i storlek ? stod i en webbshop att man borde gå upp en storlek om den skulle användas som klänning , känns ju stort att ta 110/116 till en 99 cm tös ?
     Nu kan jag inte svara på just den klänningen men det verkar ju skumt om man ska behöva gå upp bara för att klänningen ska användas som klänning? Jag har ett par andra Småfolksklänningar och de har varit normala i storlek, en av dem lite tight i ärmarna förviss men den var långärmad. 
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2011-06-20 10:32:33 följande:
    synd bara att alla ska göra de
    Inte om jag hinner först  

Nej men ärligt talat vore det kul om de gjorde en sån mjuk filt igen, mkt gosigare än de tunna. I något fint mönster, inte dockor. Obestämd 
  • Duntoffla

Men Ocikatten, din liksom min son gillar ju flickkläder också Noel tycker vi ska åka till Spanien och köpa klänning.

• Duntoffla

Belu- jag brukar gå upp en storlek i lurv overallerna då de brukar bli lite korta i grenen. Vad har hon för storlek nu?

• Duntoffla

Zalåå- jag köper i tron att det ska användas men ibland blir det fel och hamnar det på Tradera. Sen tröttnar jag fort på plagg så en del säljs efter ett par gånger och så köper jag nytt eller begagnat.

• Duntoffla

Jag skulle också reklamera suiten. Jag skickade tillbaka en colibriklänning till babyshop pga att en dubbelsöm gått upp. Tyvärr fanns inte klänningen kvar men jag fick pengarna tillbaka.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17