Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jompa skrev 2010-08-14 19:24:39 följande:

Här skulle jag kunna sälja min minsta just nu känns det som, hon har bråkat hela dagen. Håller på att bli galen, spelar ingen roll vad man gör eller säger när det gäller henne.
    Här finns det en unge och en hundvalp till salu. De bara busar och bråkar med varandra om vartannat.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    jompa skrev 2010-08-14 19:41:28 följande:

Alltså detta lilla barnet vi har är rent ut sagt för jä... emellan åt. Och det svåra är och veta hur man ska tackla det tycker jag.
    Vi har två såna barn så man har väl lärt sej lite genom åren. Tur inte alla fem har det temperamentet och den viljan.
    Vad vi har lärt oss är viktigast är rutiner och konsekvens, men fy vad det är tråkigt ibland!
    Alicia är nu 13 och kan själv uttrycka vad som har varit viktigt och det är närhet, tillsammans med det vi själva kommit på.
    Hon har lite svårt med spontanitet och nyheter. Talar man bara om i förväg vad som ska hända så brukar det går bättre.
  • lillronya
    jompa skrev 2010-08-14 19:47:39 följande:
    Men då är frågan hur jag gör nu i kväll när det är lördagsgodis dags, för hon har inte varit direkt snäll och sista saken hon gjorde var att sparka storebror i ryggen och jag sa då att hon inte skulle få något godis, men ska jag ge storebror hans godis eller ska båda få?
    Ser att du fått bra svar redan.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 21:09:31 följande:
    den e fin den

vår 98 börjar bli liten
    Hoppsan då! Vill den flytta?
  • lillronya
    Stormis skrev 2010-08-14 21:13:17 följande:
    lillronya skrev 2010-08-14 21:11:20 följande:
    Hoppsan då! Vill den flytta?
     I såna fall till mig Ha ha, vilken är det du är ute efter...? Rosa med elefanterna kan jag nog kalla urvuxen nu. Även om det sviiiiider Gråter.
    Hörredu! Vi behöver katvigar här. Bidde ju ingen salg för mej i våras.
    Snart tomt på såna här ju.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 21:32:37 följande:
    Ja verkligen

Va sjutton ska man köpa till en lillebror nu då? Drömmer Finns det NÅN fin pojkmolo måntro? Men ååå en grön katvig suit skulle jag ju vilja ha, undrans om nån finns kvar på rea?
    Den med flygplan och björnar är fin, tycker jag.
  • lillronya

Rätt roligt om man tittar på T nu, på molo och senast inlagda. Det bara dräller in och de flesta nicken tycker jag känns bekanta.

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-14 21:36:37 följande:
    hm.. vilken e de? Drömmer
    Buttelina skrev 2010-08-14 21:33:56 följande:
    funkybaby?

flyyyygplanssuit juuuuuu
    kollade där, minsta va 68

var finns flygplanen? e dom snygga?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-08-14 21:40:01 följande:
    Nej, absolut inte. De är ganska stora i storleken, men det tycker jag sitter mest i längden på kroppen, benen tycker jag känns korts i förhållande till kroppen
    Satt och funderade på hur jag skulle formulera mej, men det behövs ju inte. Jag håller med dej istället.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17