Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-07-09 13:17:41 följande:
    hahah sant
    Kristyr skrev 2010-07-09 12:11:13 följande:
    Butte> Fina småfolkisar på T. Väldigt stora bara..
    liite stora bara oj hu och hå vad du handlar fiina inköp
    Ibland så...Det kan gå ett tag mellan storköpen ju. Nu inväntar jag vinterkläder.
  • OsynligtSmåkryp
    StaffenAssar skrev 2010-07-09 18:28:26 följande:
    Tack för ditt svar! Tror du att han skulle kunna ha en 110 hela vintern då, även i början? Det har varit så bekvämt med reima, de har han kunnat ha hela vintern så man slipper panikköpa mitt i
    Jag planerar att köpa 110 till min yngsta som är precis metern nu. I vintras var hon väl 95-97 cm eller så och då hade hon 104 men den kommer inte passa henne hela vintern...Men 110 kommer funka redan från början, det är jag övertygad om.
  • OsynligtSmåkryp
    ChokladMoshin skrev 2010-07-09 19:09:21 följande:

Du tänkte fråga dig som är en suit expert

Hur många suits behöver man i varje storlek till en nyfödd?? Drömmer

Haha, man behöver mååååånga suits (säger hon som börjat samla på sig )
  • OsynligtSmåkryp
    lillronya skrev 2010-07-09 19:11:52 följande:
    Å vad bra att du resonerar lika som jag. Innebär att jag förmodligen inte rådde fel och att jag valt rätt stl till mina småttar.

Funderar på om de verkligen behöver två overaller var.

Och så kanske jag med skulle leta upp overallerna från förra vintern och lägga ut på fb? Jag tror minsann jag har lite separationsångest.
    Två overaller är ett måste, iallafall om dom inte har täckbyxor/jackor? Fast annars skapar man sig ett behov. Jag hade två overaller och två uppsättningar tvådelat till yngsta i vintras, behöver jag nämna att samtliga plagg är i nyskick.
  • OsynligtSmåkryp
    ChokladMoshin skrev 2010-07-09 19:18:52 följande:
    Har också börjat samla på hög nu
    Men då kan jag fortsätta med gott samvete då?
    MammaT skrev 2010-07-09 19:13:29 följande:
    svarar jag med får du en kräkis så måste du ha mångaaaaaaaaaaaaaa man kan nog inte ha för många
    Åååh, vad bra svar ni ger.
    Kan jag shoppa vidare med gott samvete
    Det kan du absolut!  Jag har samlat mest i 56 och 62, får jag lika saktaväxande barn som innan så funkar 68 vid 1 års ålder ungefär, och att bunkra så länge känns skittrist, så jag har bara några få i 68 som Liljan fixade på salgen.
  • OsynligtSmåkryp
    Everlonn skrev 2010-07-09 21:49:10 följande:
    Jag beställer i Stormis namn och lägger beställningen så snabbt jag kan efter att rean startar!
    Jag har inboxat en lista till dig och är med om det är 50%, inte lägre.
  • OsynligtSmåkryp
    Mawe123 skrev 2010-07-10 10:30:27 följande:
    Molo Cloudy super blue, någon som har den jackan, fyndade den nyss, men hur mörk är den i färgen och vad har den för funktioner? Var lite het på köpknappen, så jag har ingen koll på vad jag köpte Förvånad

Men en jacka i 104 för 342 spänn känndes bara helt rätt Flört
    Är det inte en softshelljacka? Den mörkblå? isåfall har vi den och den är superfin, inte jättemörk i färgen utan helfin.
  • OsynligtSmåkryp
    Mawe123 skrev 2010-07-10 11:13:18 följande:
    Jag tycker den såg ganska mörkblå ut, men inte marinblå, men när jag lagt den i shopppingvagnen fösvann bilden och nu hittar jag den inte igen..

Nåja blir säkert bra, har bara en sliten pop skalis nu.

Har du något foton med jackan på i ditt galleri?
    Här är en bild på jackan, tyvärr den enda jag har för jackan är ännu lite stor så den används sällan.

Marinblå är den alltså inte, utan bara mörkblå.
  • OsynligtSmåkryp
    Mawe123 skrev 2010-07-10 11:51:06 följande:
    Åh, hoppas det är den, såg superfin ut, tack så mycket =)
    Vilken storlek har du, upplever du den stor eller liten?
    Den är hyfsat smal, men jag tycker annars att tex ärmarna är rätt normala. Jag har 110 i min nuvarande till dottern som är precis metern lång och väger 14.5 kg, hon får plats med lurv under(eller iaf fick hon det i våras, i den här värmen är det ju ingenting som används direkt). Hon har tex 104 i PoPs fleecejackor och 104 i deras skalisar sitter perfekt.
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-07-11 18:18:46 följande:
    Åh jag cker denna värmen är helt underbar!!
    har nu legat på stranden (eller i vattnet) hela dagen
    Håller med, det är helt ljuvligt!
    Vi har varit på stranden idag (precis som de flesta andra dagarna vi inte slappat hemma i poolen), nu är det riktigt skönt i vattnet!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17