Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-04-14 22:13:36 följande:
    Jag har ju varit så jävla risig på sistonde så jag fick lämna avföringsprov i fredags och idag ringde doktorn och det var inga roliga nyheter...har fått en rejäl inflammation i tarmen pga en bakterie, de fann stora mängder av den. Och eftersom jag redan har Chrohns i botten så kan detta vara ordentligt farligt för mig...tarmen kan spricka. Så jag måste omedelbart börja ta antibiotika för att döda bakterierna och det finns bara två sorter som biter på dom, och båda passerar över i modersmjölk Är så jävla trött på allt...jag försöker tänka att det finns värre saker men jag blir så jävla deppig ändå..jag får ju ALDRIG vara frisk o bara njuta av livet...
    men vännen då, du drabbas ju för f*n av allt förstår att du är trött på det!!!
    jag är trött på att bli sjuk veranda jäkla gång barnen blir sjuka men det är ju inget jämfört med dig!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2010-04-14 22:25:09 följande:
    Jag har ändå en sån tur att varje gång jag är sjuk så är barnen friska *peppar peppar*Det är som de vet att jag inte har tid med att de ska vara sjuka...Men sen så fort jag blir frisk igen så blir de sjuka *suck*
    usch det är ju antingen pest eller kolera liksom *kramar*
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2010-04-14 22:31:02 följande:
    Tack för kramarna...ikväll känner jag att de behövs. Det är mest amningen som gör mig så ledsen...Maia kunde jag ju inte amma så jag var så lycklig nu att Mateo helammats i snart 4 månader, o så blir det så här
    du kan ju provat att koppmata honom istället.. alltså ge honom ingen nappflaskesutt.. men det kan ta tid att ge mat då så det är ju inte så kul men om amningen är jätteviktig för dig så är det kanske värt ett försök?
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2010-04-14 22:38:19 följande:
    jo jag ska försöka...men tid är verkligen inte mycket jag har i dessa deklarationstider så hur jag ska hinna både koppmata o pumpa ut det vet jag inte...men försöka ska jag.Ska ringa en annan läkare imorgon för o rådfråga mer om hur denna medicinen egentligen påverkar Mateo och om det är så farligt. Den jag pratade med idag kunde knappt svenska och på apoteket läste de ju bara från Fass...
    åhh hoppas att det löser sig för dig!!
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 09:27:49 följande:
    har nu pratat med både gastromottagningen och kvinnokliniken och de har sagt att jag får amma!!åh där knöts en av knutarna i magen upp i alla fall...Nu ska jag snart släpa mig till sjukhuset o låta dom tömma mig på lite blod så vi kan reda ut det här...o sen blir det en mindre trevlig undersökning när antibiotikadosen är slut Tack tjejer för hjälpen! Ju fler som säger att jag lugnt kan ta tabletterna och amma, ju lugnare blir jag!
    åååh {#lang_emotions_sunny}
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 10:25:25 följande:
    Är pro-viva mjölkfria?Kan man som vuxen ta sempersmagdroppar?Har också en del problem med magen så tar gärna emot tips :)
    http://www.proviva.com/sv/Produkter/Fruktdryck/

finns en massa olika. jag ger alltid dom till barnen när de varit magsjuka. de återhämtar sig snabbare i magen. toppen dryck!
  • Buttelina

hmm jag funderar på att sälja min gröna småfolk lurvoverall strl 98/104.. tror ni att den går att sälja eller är det för varmt nu

• Buttelina
    Mawe123 skrev 2010-04-16 16:42:20 följande:
    Åh att du kan tänka dig att sälja den, den är ju alldeles, alldeles underbar Min kommer jag nog aldrig att kunna skiljas ifrån. Men beslutet att avveckla den bruna molo lurvoverallen håller på att växa fram. (nu när ny lurvjacka i samma färger är påväg hem)Sätt ut den till ett fast pris som du känner dig nöjd med på FB, nappar ingen så behåll den till hösten och sätt ut den då istället.
    jo men lillebror gillar inte overaller.. han blir så irriterad när dom ska på
    sant så kan jag ju göra!! lurvig och go är den!!!
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 16:56:05 följande:
    Butte--- Ut me den på FB bara   Bubblis gillar overaller
    måste fundera lite till {#lang_emotions_dreamer} den är ju såå rackarns fiiin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17