• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej!
    Nu har jag härmat Butte med grön kikikid klänning och leopardleggings..så fint!! Hittade på LLM.
    Blir många paket när jag kommer hem nästa vecka Som julafton..

• maugu

Solo-tog 92 och hoppas..Livia är ju så otroligt smal (fast lång) så jag hoppas det blir som en tunika
    Fina inköp..jag har en stor flyttkartong med kläder från förra sommaren som jag ska kolla igenom och lägga ut..orkar inte riktigt men kanske i veckan..

• maugu
    lillronya skrev 2011-01-09 18:19:53 följande:
    .
    maugu skrev 2011-01-09 18:15:38 följande:
    Välkommen hem!!Molo,molo,molo och molo
    Som vanligt då.

Var ju och kollade på lite danskt i staden.
    Fint är det nya, men inte tillräckligt fint för att följa med hem än.
    Dock såg jag en lurv som vi nog måste ha.
    Mörkbrun med orande och grå kanter. Sååå fin!
    Vá? Inget fint av MOLOs vårkollektion? Hur vågar du säga detta i forumet? Jag är förstås överförtjust...hade kunnat shoppa det mesta-farligt!
  • maugu

Kikar in..idag har jag städerska här..känns märkligt att sitta och surfa lite medans hon sliter med dammsugare och skura golv..tror dock att jag kan vänja mig

Nu har jag förshoppat mig på diverse ställen och undrar vad min posthämtare i Svea kommer tycka om mig..hon är dessutom ekonom Men-jag ser framemot alla paket och imorgon ska jag till danskshopen här i Wien och klämma IRL..

• maugu
    SmillaMilla skrev 2011-01-11 10:05:11 följande:
    Visst är det härligt med städerska. Vår kommer på fredagar

Men tvätten får hon inte ta så kanske jag skall ta itu med den nu när jag ändå är hemma.
    Samma här. Tvätten, vårt sovrum får hon låta bli
  • maugu

Härligt att höra att vi är fler..jag har varit så sur över att när jag kommit hem till Wien så har det förväntats av make och barnflicka att jag ska städa upp efter dem..no way..nu får maken betala och jag glider. Min tid är oxå värd något och inte bara hans.. Jag tror inte på millimeterrättvisa men det måste finnas lite balans..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17