Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-08-13 11:28:08 följande:

Den här funderar jag på
    www.barnlyan.se/shop/5740/art40/h8533/5268533...

hmm, den där är nog riktigt läcker till tror jag skulle jag kunna tänka mig.
    Eller känns August för stor för en sån mössa?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    MiniM3 skrev 2010-08-13 12:34:35 följande:
    Så nu har babyshop skickat nya lurvar till mig, spårat och express :D Bästa service verkligen!!
    Vad skönt att det verkar lösa sig ganska smidigt i alla fall
  • Busbellan

Smilla:

Vad fiiin hon blev i overallen, underbar!! Men det är kanske tveksamt om den räcker hela vintern. Konstigt vår 104 var längre i ärmarna än vad denna var på Svea tror jag

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-13 18:19:55 följande:
    JAg har inte ens provat våra på småttarna. Kanske dax att göra det.
    Tycker jag du ska göra
    Men kanske är det så att årets är lite mindre än förra årets? Du har inte heller nån av de nyaste va?
  • Busbellan

hmm kollade bilden när Ella provade overallen en gång till och det är nog inte jättemycket att växa i ärmen här heller.
    Ja, ja den får funka så länge det går, i "värsta" fall får man väl leta en ny på rean sen

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-13 18:41:52 följande:
    Nu har de provat och bilder finns i bt.
    Våra är från förra vintern.
    Saraia skrev 2010-08-13 18:38:37 följande:
    rOnya: tack! Katvig lilavit har hon ju, va bra tänkte inte på den! Men behöver ngn varmare oxå, hon har haft molo lila m röda stjärnor men den e för liten så funderar på en ny - svart m vita stars el lila m svarta stars! Fast undra om d e samma lila på mössan o jackan...
    Finns ett exempel med tjockare mössa i bt nu.
    Ser ut att sitta ungefär som på Ella där också hoppas det funkar hela vinten, så fort växer de ju inte längre
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-08-13 18:52:13 följande:
    isabel var 95cm förra sommaren och hade en molo 104 och hummel 104 i vintras.. det funkade molon drog liite kort i armarna på slutet men inget som inte gick att fixa med låååånga vantar
    Låter bra det
    Är ju ungefär samma längd som Ella. Ärmlängden brukar funka ganska länge här eftersom lillskruttan inte fyller ut nåt på bredden
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2010-08-13 20:10:21 följande:
    Hur var det nu med Dollhouse tunikan..? Den var liten i storlek, eller hur? Räcker det med 104 till en på 95 cm eller ska jag ta 110?
    Ella är ju ungefäe så lång och hon har 110 i sin, funkar absolut nu, men finns lite att växa i.
    Tror säkert det funkar med 104 också iofs
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-08-13 20:37:38 följande:
    Tack! Ja jag är tveksam, men sambon säger att det kommer att funka. Jag tror nog att 110 blir för stort.
    Ja, 110 kan nog bli för stort på längden är jag rädd för
    Så snabbt växer de ju inte längre
    Och även om de skulle växa 5 cm på längden så betyder ju inte det 5 cm på armarna
  • Busbellan

hmm, funderar på att slänga ut lite till på T, hur månag orkar man ha ute samtidigt? Eller rättare sagt hur många orkar man packa sen
    Vart går smärtgränsen

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17