Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-15 08:53:10 följande:
    98 el 104!? Jag tippar på en 50lapp, hundring max. Dom går kasst nu
    *ASG*

Är det storlek 92 tror jag på max 40 spänn.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

ASssååå jag dööööööööööör så fin JNY klänningen är! Nån som har sett den i nån annan shop?! Jag var ju på väg att köpa den direkt när den kom och jag kan inte begripa varför jag inte gjorde det!!!!!

• Tjollabolla
    solouniko skrev 2011-06-15 11:21:54 följande:
    Ni som har svar på det mesta En kompis till oss har vattkoppor och jag funderar på att "smitta ner" Milla och göra bort det.. De säger väl att det ska vara lättare när dem är små men jag vet inte, vad säger ni. Bra eller anus?
    Jag hade inte gjort det med tanke på Freja... Hon är så liten än och får Milla det lär hon ju med få det.
  • Tjollabolla
    solouniko skrev 2011-06-15 11:35:11 följande:
    Men jag läste att så länge man ammar och mamman haft det (vilket jag har) så är de immuna. Det sa dem på BVC också när jag blev orolig när jag var höggravid och det gick på förskolan, så jag hoppas det stämmer
    Hmm konstigt. Min kompis lille fick det när han var 5 veckor och hon ammade fullt. Hade inte chansat.... Han var riktigt dålig...
  • Tjollabolla
    Kristyr skrev 2011-06-15 15:53:01 följande:
    hoppas att de kollar mailen, för jag råkade fylla i postförskott och det vill jag då rakt inte ha...
    Det gjorde jag med... Har nr 1018968, ingen som ringt än...
  • Tjollabolla
    Busbellan skrev 2011-06-15 21:41:12 följande:
    Ja, den med vita tights till har jag funderat endel på, eller colibriklänningen eller den vita NS tunikan....ja du hör ju
    Pepper79 skrev 2011-06-15 21:30:00 följande:
    vilken stl har Ella på andra molomössor?
    svarade dig på fb
    Åh ja den rosa med vita prickar är ju underbar! Men det är colibri med. Hmm.
    Ja jag kan nog inte hjälpa dig, varje dag dom senaste dagarna har jag tänkt ha klänning på Lia, men jag har fått sån beslutsångest så det har slutat med en sommarsuit varje dag
  • Tjollabolla
    Kristyr skrev 2011-06-16 07:18:55 följande:
    Mitt fanns på ajabaja och är skickat mot postförskott. Suck
    Mitt med. FAN OXÅ. Det är en internetshop, ska det vara så svårt att sköta mailen då!!!!!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-06-16 08:53:09 följande:
    .
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 08:01:27 följande:
    Mitt med. FAN OXÅ. Det är en internetshop, ska det vara så svårt att sköta mailen då!!!!!
    Har ni fått mejl om detta då?
    JAg har fortfarande inte hört nåt.
    Ville ju samfrakta två ordrar.
    Ja jag fick ett mail där det stod att dom inte hade tid att kolla mailen och att mitt var skickat mot postförskott. Ingenting om vad som fanns, så finns inte allt blir det ju väldigt dyrt! 90 spänn i frakt.

Tycekr det är fruktansvärt dåligt att en webshop inte har "tid" att kolla mailen, det är väl en stor del liksom.
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:23:15 följande:
    Vad dåligt! 

Vad då? har ni beställt med vanlig frakt och sen fått postförskott? Hänger inte riktigt med... 
    Har råkat trycka fel.... Mailade direkt om att jag gjort fel och inget svar...
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-06-16 09:25:17 följande:
    Håller tummarna att allt ditt fanns.
    Trist att de inte kollar mejlen.
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:20:59 följande:
    God morgon!

Här blev det inställd shoppingrunda för mig då Noel är lite "snabb" i magen... Han mår bra och så men kan ju inte skicka honom till dagis när det gått 3 kallingar på morgonen.

Tur för min plånbok att jag inte kan shoppa men lite trist är det. Var sugen på att kika lite i Odd Molly outleten  
    Godmorgon!
    Hoppas lilla magen lugnar ner sej snart.Kass att de inte kollar mejlen!
    Fast man kan ju förstå att det blir mycket när de har rea. Men någon sorts koll borde de ju ändå ha.
    Ja fast samtidigt så borde dom ju VERKLIGEN kolla mailen när dom har sån rea i webshoppen....
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:20:59 följande:
    God morgon!

Här blev det inställd shoppingrunda för mig då Noel är lite "snabb" i magen... Han mår bra och så men kan ju inte skicka honom till dagis när det gått 3 kallingar på morgonen.

Tur för min plånbok att jag inte kan shoppa men lite trist är det. Var sugen på att kika lite i Odd Molly outleten  
    Stackars Noel, hoppas det är snabbt övergående!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-06-16 09:37:33 följande:
    Ja det är det jag menar.
    Någon sorts metod för att hinna både ock borde de ju ha.
    Precis!

Åh igårkväll var vi på föräldramöte på dagis, för Lias skull. Gud vad konsitgt det kändes. 2 månader kvar och ångesten ligger tuuuuuuuuuung.... Lilla skruttan, att det är dax redan liksom..! Hon föddes ju igår typ, känns det som!
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:37:33 följande:
    .
    Kristyr skrev 2011-06-16 09:32:06 följande:
    vi klickade i fel när vi valde betalmetod.. och det råkade bli postförskott istället för BG/PG-betalning.
    Ah! Åh vad störigt!  Jag förstår att det är ett jäkla tryck på mail/telefon vid rea fast då kanske man får ha extrafolk. En webbutik/butik lever ju på stor del på just nätförsäljningen och då borde den prioriteras lika mkt som den fysiska butiken.Han verkar inte lida alls. Han var tom inställd på dagis idag (vi har haft jättejobbiga lämningar senaste tiden där han slåss, skriker och grinar. Det går över så snart jag försvinner) och så får jag säga att han får vara hemma pga magen. Vill inte att det ska bli en grej så han tror han kan skylla på magont för att slippa men nu var det ju uppenbart liksom...

Oj vad jobbigt med sådana lämningar... Milo vill gärna va hemma med oss nu när han vet att jag är hemma men när jag väl lämnar brukar han inte säga nåt. Fast vi tog sommarlov redan för 2 veckor sen Skönt!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-06-16 09:48:03 följande:
    Åh är det redan dax för dagis?
    Tiden går så fort!
    Jaaa... till hösten... Hon är 1,5 då. Hade gääärna varit hemma längre om det hade gått, men det går inte. Tycker ni har fixat det såå himla bra som klarar er utan att behöva lämna på dagis alls!! Vi har ju dagjobb båda två så det blir helt omöjligt här
  • Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:53:11 följande:
    Ja, det är jättejobbigt! Jag vet att det går över så snart jag åkt därifrån men det är svettigt och jobbigt just då. Det är som om han plötsligt fattat att jag är hemma om dagarna. Har inte hymlat med det alls men nu verkar han förstå innebörden av det. Jag VET att pedagogerna skulle säga till om han inte mådde bra där under dagen, vi känner varann väldigt väl. Sen blir han sur när jag kommer och hämtar för att han inte vill hem....
    Ja dom kommer ju på det där. Milo har det senaste halvåret frågat varje gång jag hämtat honom/lämnat honom vad jag och Lia har gjort och vad vi ska göra. Rädda för att missa något kanske? När jag säger att vi varit på babysång brukar han säga att då vill han vara på dagis för han är ingen bebis
    Skönt att det går över när du lämnat iaf... När jag skolade in Milo skrek han heeela dagarna i flera månader, fy vad hemskt det var...
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2011-06-16 10:04:22 följande:
    Ja vår lösning är toppen, men det krävs att man är villig att offra en del.
    Vissa tror att det är hur enkelt som helst.
    I perioder ses vi bara i hallen eller på parkeringen på jobbet där vi bytar bil med barn i.
    Fast sen i perioder har vi långledigt tillsammans och då är det toppen.
    Här har ju alla varit hemma hela veckan.
    Nu drar det ihop sej för jobbhelg ogen, men den är snart slut.
    Vi är är lite bakvända som längtar tills det är vardag.
    Kan babbla omd et här valet hur mycket som helst. Vi är så nöjda att vi har fått till det så här bra och att barnen har fått vara hemma.
    Nu börjar ju A i skolan och det är bara E hemma. Om två år är det hans tur att börja skolan och då får vi kanske överväga att ändra vårt sätt att leva och jobba.
    Då har vi inte längre något behov av at någon alltid är hemma dagtid.
    Då börjar det bli mer värt att vara hemma på helgerna.

Ursäkta mitt långa dravel.

Lia kommer att fixa dagis superbra hon är ju så framåt.
    Värre för mamman kanske.
    et hade det varit för mej iaf.
    Ja det blir ju en helt annan grej när dom små börjar skolan! Tycker ni är super som klarar av det och som kämpar för o få det att gå ihop sig.
    Ja Lia är jag inte så bekymrad för egentligen faktiskt, tycker mer synd om dagispersonalen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17