Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-09-08 09:29:26 följande:
    Här ärvde Maia Bubblans skor från förra året i strl.27
    Hon har nog rätt små fötter ändå då fast de växt...16cm fick de dom till i affären. O bubblans 27or är 17,5cm innermått så blir perfa
    haha mätte precis barnens fötter här och isabels är 17cm och lillebrors 17.5
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2010-09-08 10:25:05 följande:
    Å preciiis hunnit hälla upp kaffet så vaknar hon igen. *tokig* Nåja, nu har jag försökt somna om henne i 30 min utan att lyckas. Jag ger upp. Var vaken, var gnällig.

Nån som vet hur snabbt pilutta brukar skicka? Beställde i måndagskväll, hoppas på leverans idag eller imorgon... Ska vara present på fredag...
    hhaa usch jag sitter här och ler när jag läser men jag veeeet hur jobbigt det kan vara.
    ängeln83 skrev 2010-09-08 09:40:36 följande:

Meja är också till salu, hon är så gnällig att jag går i taket snart, vaknade kl 7.30 och började gnälla direkt, stod ut till kl 9 sen la jag henne i sängen och hon somnade direkt, hon brukar ju sova senare annars ungefär 1 timma men idag får det nog bli 2 tupplurar. Hon är dessutom väldigt anti Liam just nu, börjar grina så fort han visar sej, sådär smidigt
    välldans smidigt
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2010-09-08 10:47:05 följande:
    Alltså tjejer, tips på vad jag ska skriva i omdömet när jag får hem en småfolkjacka (svettis) som ska vara i nyskick, och det var den också, men den var smutsig, både synligt fram och MYCKET i innerfodret. Allt gick dock bort i tvätten. Det var inte fläckar efter tvätt, utan det var intorkat som att hon använt den o sen inte tvättat den innan hon skickade.
    Frakten var 52kr med dhl, när den LÄTT hade fått plats i ett DHL-kuvert för 39kr eller S-låda för 45 (var i strl.74/80). Eller posten för 24kr.

Negativt tycker jag inte hon förtjänar, men inte positivt heller...åh vad jag vill ha neutralt omdöme!!!

Vad ska jag ge på staplarna o vad ska jag skriva??
    jag hade gett positivt men skrivit "smutsig vara men i övrigt var skicket ok" sen hade jag dragit ner på objektsbeskrivningstapeln rejält.

Fraktsumman hade jag inte dragit ner på så mycket om det var den summan som angavs i objektsbeskrivningen
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-09-08 13:18:55 följande:
    Anjelins 14.7 och Emilios 15.5
    haha Tungan ute
  • Buttelina
    LitenBlomma skrev 2010-09-08 16:10:48 följande:
    Har liiite traderapengar över och fnular på Småfolks tröja eller klänning till lilla flickan och en tröja till stora. Är det tråkigt att ha likadana till båda?

www.funkybaby.se/smafolk-peacock-55-p-1644.ht...
    www.funkybaby.se/tshirt-cats-orange-p-1896.ht...
    ta olika tröjor till dom tycker jag roligare med olika print. till den klänningen måååste du ha katvigs rasberry/pink leggings
  • Buttelina
    LitenBlomma skrev 2010-09-08 16:16:16 följande:
    Tänkte att stora flickan skulle få bestämma själv och hon tyckte om rådjuren och fåglarna oxå. Beslutsångest!
    rådjurklänning till stora då ju och peacock till lilla och så fixar du katvig leggings till klänningen
  • Buttelina
    Mawe123 skrev 2010-09-08 17:00:27 följande:
    Visst finns molos fotbolls linne i 146/152, någon som sett det nånstans?
    fyndade linnen till lillebror på EST, men nu tycker storebror att fotbollar är för stora killar Skrattande
    du vill inte ha tröjan då?
  • Buttelina
    LitenBlomma skrev 2010-09-08 16:39:19 följande:
    Snålade och tog rådjursklänningen till stora, hade bara som sagt liiite T pengar kvar Tungan ute Uscha, nu måste jag ta tag i alla påsar som står och tar plats och få ut det lagom till BB.
    blir fint
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-08 16:57:56 följande:
    ja va blev de nu Drömmer

molo overall, småfolk klänning, pop rööööd baströja *som jag letat* en molo rånis, en molo knappis, en katvig mössa, 2 molo tröjor i modellen med spets runt halsen tror det va allt
    oj inte illa har du fått in lite kronor nu eller

vad blev det för print på rånis, och 3 tröjorna?
    var det lite rea nånstans eller
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-08 17:07:38 följande:
    Ja det skramlade in några kronor

Rånisen blev det mjaouisar, Bubblis favvis print denna höst och blir fint till lila overall

Köpte gemstones knappis, sen mjaou och svart med stars i dom andra..

Ingen rea tyvärr
    åh kan tänka mig att bubblan är fin i mjaou. fin hopping
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-08 17:08:37 följande:
    Jo NÅT e det allt, men vaaaad?
    en kooorv ju
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17