Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jompa skrev 2011-03-03 21:08:47 följande:
    Tjejer hjälp nu, på dagis säger det att vi nu ska ta med galonkläder till barnen. Jag är inget fan av just galon kläder utan gillar bättre skalkläder som tål vatten.
    Men fröken pekade ut just galonbyxor och så ska de vara utan hängslen till de stora barnen, dvs mina för de ska ta av och på sig själva.
    Men det finns ju fasiken inga galonbyxor utan hängslen.
    Och hur gör ni? Kör ni på galon eller mer överdragsbyxor?
    Och sen vad kör ni på fötter nu när det börjar töa men kan vara nån grad kallt? Kör ni vinterskorna eller fodrade gummistövlar?
    Vi kör överdragsbyxor. Eller inte nu iofs då vi fortfarande har vattentät overall. Men när det blir varmare kör vi överdrag. På fötterna har Noel fortfarande sina Kavat vinterstövlar
  • Duntoffla

God förmiddag!

Soligt och fint idag också. Idag ska jag inte stänga in mig i gymmet eller i mataffären utan ut och njuta.

Idag hoppas jag att min nya Katvig mössa kommer från Funkybaby. Den skulle vara skickad för flera dagar sen. En annan sak påstås också vara skickad utan att jag fått den..Obestämd 

• Duntoffla
    solouniko skrev 2011-03-04 11:10:34 följande:
    Hoppsan, det var inte mycket han växt! På ett helt år Kan tänka mig att du har rejäla växalådor då
    Duntoffla skrev 2011-03-04 10:58:02 följande:
    God förmiddag!

Soligt och fint idag också. Idag ska jag inte stänga in mig i gymmet eller i mataffären utan ut och njuta.

Idag hoppas jag att min nya Katvig mössa kommer från Funkybaby. Den skulle vara skickad för flera dagar sen. En annan sak påstås också vara skickad utan att jag fått den..Obestämd 
    Jag fick post från funkybaby igår. Hoppas det kommer idag det du väntar på!
    Det skumma är att det skickades i fredags. Nåja, jag väntar. Får ju andra saker så det borde ju komma

Nu ska vi göra chokladbollar.

CU 
  • Duntoffla

Öh, nu regnar det. *stannar inne lite till*

OT fråga- Vad hade ni tagit för storlek i POP´s skaljacka till Lea? Vill att hon ska kunna ha den i vår samt gärna till hösten. Hon var sist 68 cm och vägde 8,5 men det var en månad sen. ska man ta 74 eller 80? Hur stora är de numera? Och grön,cerise eller röd? 

• Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2011-03-04 12:38:34 följande:
    här tog ja precie en skaljacka nanook till melina =) 74/80 råååååsa/svart ;)...500 riksdaler ;)..... dock så var det sista exet 09/10 annars så var det ju 30%
    Jag har deras skalis nu till Noel men förut har de mindre storlekarna varit lite korta och breda i modellen.  Det blir nog POP till henne. Bra pris du köpte din för! Hade ju kunnat shoppa på utförsäljningen men orkade verkligen inte åka in till stan. Vill nog ha enfärgat också. Skalbrallorna har vi samt 2 uppsättningar med rosa/svart fleece (62/68 och 74/80) De är ju stora i storlekarna
    LitenBlomma skrev 2011-03-04 13:30:22 följande:
    74 sitter nog bäst men en 80 kan du ju alltid dra åt i ärmar och nederkant.

Meja i stl 74, 68 cm lång.
    Ja, jag tar nog 80 ändå trots att den kommer vara lite stor just nu. Men det är säkert en månad bort innan den används och sen räcker den nog till hösten då också. Nu är det bara färgen... Tänk om den fina ljusgröna funnits i jacka. Kanske inte så praktiskt men fint
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2011-03-04 14:13:00 följande:
    Men guuud vilken fin suit i BT- storlek på den och på sötnosen som har den på?
    Fick ett litet habegärTungan ute
    Ja, vad fin den var på. Mkt finare än den såg ut på produktbild.

• Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-03-04 14:20:33 följande:
    Brevlådan full med Facebookshopping idag!!
    kortärmad Pärlplatte-knappis, kortärmad karusellhästar-knappis, rainbowklänning, godislinne (Allt till Klara). Ett par NS i strl 74 till Alva (som dock är lite små!! ). Sen köpte jag en VRÅL-billig lurv. 50 kr inkl frakt!! Jag förväntade mig en ganska ruggig fleece som skulle duga att ha under skaljackan till Alva nästa vår. Den var i strl 92 men jag tänkte, för det priset kan man ju chansa. 
    Jag är grymt positivt överraskad! Visst, den är platt i lurven. Men 26 kr (frakt på 24) för den är i princip gratis för en helt okej lurv! Nästan så man skäms ju...
    I alla fall var den dessutom väldigt stor, så den passar Klara nu Ganska bra eftersom dragkedjan i hennes har gått sönder så den måste på lagning.  
    Vilka fina fynd! Ja för 50 spänn inkl kan den ju nästan vara trasig och ändå ok

CamillaJ skrev 2011-03-04 14:24:58 följande:

Är det Tuvas suit ni menar ? Haha man vet aldrig   Ehm iaf det är storlek 80 Tuva var på 10 mån kollen för ca 3 veckor sedan .. 10,6 kg .. 74 cm tror inte mycket har ändrats sedan dess.

Japp! Superfin på!
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2011-03-05 07:58:06 följande:
    mårning!

ryslig natt i natt  hua va trött jag är Spöke

Kommer det någe mer Molo eller är detta DET liksom? är faktiskt inte superförtjust denna gång Obestämd 
    En sån natt? 

Jag har dålig koll på om det kommer mer faktiskt.

Har du köpt ngt från denna kollektiont? 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17