• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-05-19 19:41:29 följande:
    Åhhhh vad duktig hon är! Kanske Svea kan gå på kurs hos er? Vi har i alla fall kommit till det att det inte är farligt att vara utan blöjan en stund. Alltid ett steg.
    ja, såå duktig tycker jag =))
    o faktistk.. har inte hänt alls många olyckor sen blöjan åkte?? trodde på fler, men kan räkna på en hand??? *jaja, än så länge då*
    min stora lilla tjej {#lang_emotions_heart}
    Stormis skrev 2010-05-19 20:06:24 följande:
    Fina bilder i bt - fiiina MiniRodinin med
    fast så gjorde min stora flicka med.. vägrade blöja bara pang..
    jag lyfte henne till toan när jag la mig, o så fort jag hörde henne på morgonen sen rusade jag ut med henne.. ett litet tag iaf..
    o ja, de funkade..
    med sonen funkade det inte förrän 4:e gången.. några dagar va han torr, sen pang igen.. vänta, ta det igen efter ett tag men nä..
    sen nu e han torr sen nyår ca.. =) 1 ggn har det hänt olycka i sänbgen =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2010-05-19 20:15:57 följande:
    Jo, jag tror att hon är lite "lat" och kissar i blöjan på morgonen bara för att hon kan. Sen vill hon snabbt ha av den nämligen. Men samtidigt är jag inställd på blöta lakan ett par dagar (om hon även efter en ev blöt natt vill vara utan blöja igen) så kanske hon "lär" sig. Har ställt in en potta i hennes rum. "Ska" man kissa henne "i sömnen" innan vi lägger oss? Gör "alla" det i början? Sorry för ot, men i salgtråden vågar man ju inte vara . Där är det ju rena rama TV1000 .
    haha.. hmm.. nu förstår jag inte?? tv1000 ?? {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_innocent}

vet inte om alla gör så.. jag gjorde så med äldsta, o de funkade
    va ju vaken till 22-23 nåt.. o vakna av henne runt 6- 6.30 nåt..
    med max funka INTE o väcka han.. vansinnig o vägra kissa.. arg för han blev upplyft, så de fick vi sluta med o vänta ett tag till helt enkelt..
    man tröttnar efter 2 lakan varje natt i 1-2 veckor.. o speciellt mitt i natten, ingen hit o duscha ett skrikande trött barn 2 kan jag säga..
    alla e olika =)) o de märkte jag!! haha..
    får de hur lillan e.. =) än e hon alltid blöt när vi tar upp henne.. inte så konstig eg.. fyllde ju 2 för 3 veckor sen.. så får vänta ett tag till tro jag..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2010-05-19 20:28:17 följande:
    Jojo-skyll allt på ett stackars Smultron... Det enda TV1000aktiga jag gjorde var att uppmana till mer samliv
    hmm.. tro nån prata spets o gunga i lampa??

hur får man er energi till tv1000 ??
    *kanske en bra början om man e hemma samtidigt??? jag sover när han kommer hem 22-23 o han sover när jag går upp 5.10-5.30 ?*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2010-05-19 20:36:37 följande:
    Jo, vi får se, Nu valde ju hon att lägga sig utan, trots att jag varnade för en ev blöt säng så vi får se vad hon säger inatt/imorgon . En blöt natt klarar vi nog båda .
    ja då, det gör ni =) några nätter orkar man faktiskt.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-05-20 20:15:23 följande:
    Godkväll O här var det lika lugnt som vanligt nu för tiden, har alla fortfarande fint väder? Här har vi 20 grader, åska och öööööööösregn. Idag har vi varit och beställt en ny vagn till Meja, jippiiiiiieeee, tror faktiskt att gubben gillade den också, fast det skulle han aldrig erkänna
    alla hänger i salgtråden ju

ska du på salg??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-05-20 20:21:46 följande:
    Äh, va ska ni där och göra? Hm, alltså jag vet inte, hade hoppats att den skulle vara denna veckan, för då är sambon ledig men är den nästa vecka så blir det lite trixigt.
    jag ska åka.. hoppas få ledigt ons.. annars sön
    mormor kanske? många som skaffar barnvakt några timmar nu ju, eller tom över natt =)
    e ju ganska smidigt o samåka iaf
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-05-20 20:32:48 följande:
    Är det satt nåt datum än? Njaaa, alla jobbar ju så det är lite svårt både dag och natt tid tyvärr. Vågar inte hoppas på att åka men om det skulle gå att ordna så åker jag såklart. Ja precis, samåkning är ett måste isf
    start ons den 26:e

om vi åker ons, så åker jag runt 8
    hemma ja, sent.. ? 12? vet inte.. beror på hur fort vi e klara..
    skulle  behöva va hemma till 22-23 nåt eg, men va gör man inte för salg lixom.. lite trött kan jag va en dag på jobbet

annars sön.. då åker jag tidigt, men hemma tidigt med =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-05-20 20:50:02 följande:
    Aha Ja jag hänger inte med i svängarna Mh...kan bli knivigt, sambon jobbar natt och sover 06-15, börjar jobba kl 22. Alla tänkbara barnvakter jobbar. Sista utvägen är ju att ta med barnen men det vill jag verkligen inte.
    hmm..
    barnvakter kan man alltid lyckas skaka fram farmor, mormor, syster, bror eller nåt.. =))
    ta med barn e inge kul.. men sista utväg kanske? vet inte..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

OMG
    det regnar inte här, det VRÄKER ner!!!!
    himlen har typ öppnat sig!!!!
    {#lang_emotions_surprised}

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-05-21 17:06:41 följande:
    Ha ha, jaaa helt sjukt va det regnar, och det började 5 minuter efter att vi kom hem från promenad
    oj.. tur!!!
    från inget till allt!! haha..
    men blir skön luft efter, har varit kvavt o äckligt flera dagar nu ju..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17