• hzl

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

etindris skrev 2010-05-28 00:04:42 följande:
    hzl: Då kanske 86 kan passa min tjej i vinter. Jag tänkte lite såhär. Min son och dotter är ganska lika i storlek om man tänker åldersvis. Han var 2 1/2 år i augusti förra året och hade i år 92 i pop:s babyoverall. Min dotter är 2 år i Augisti kanske att 86 kan passa henne om de är lite tilltagna i storleken. Kankse bara vilja. Vilken färg köpte du på overall?
    jag köpte en regnbågs overall. Dom som jobbade där sa att dom var stora i storlek. Hur bra pris får du för den? Jag tänkte att i värsta fall så kan man ju sälja den på tradera om man tror att den inte kommer passa. Men då spelar det ju roll vad man får ge så att man inte går back.. Jag tyckte dom hallonröda var väldigt fina. Vilken färg har du spanat?
  • hzl
    THEA och Grodan skrev 2010-05-28 00:22:14 följande:
    Själv är jag ju helt frälst i den gröna lurven, fiiinaste färgen ever
    ja den är också jättefin! Men jag blev lite mätt av alla lurvar i onsdags. vi knep ju alla vi hittade.. så den blåa fleesen har jag aldrig sett. Jag hade så gjärna vetat ha en ljusgrå lurv med rosa kantband.. Hittade dom men i 74 bara. :(
    Den jag tänkte på har luva och ett grönt molntyg tror jag i där. Gjordes dom bara upp till 92, altså baby?
  • hzl
    Smileycat skrev 2010-05-28 00:26:07 följande:
    Åhh overallsnack mitt i försommaren hahaa.. Jag vet nog ungefär oxå vad jag vill ha, typ regnbågen åt den lille, lila (har en röd) till Ebbis och kanske en rosa till storasyster, eller regnbågen ev. men kanske jacka? och sen.. Ne men nu köper jag sommar!
    ja det är inte så kul o tänka på overaller nu... men smart. Har du varit på salgen eller ska du?
    ....eller ska du inte?! *skandal*
  • hzl
    THEA och Grodan skrev 2010-05-28 00:30:12 följande:
    Nä, dom fanns nog i större med, men kanske inte med luva. Denna gröna är ju från samma säsong och den är i stl 98.
    så luva finns bara på baby?
    det e mycket o lära sig.. på salgen lärde jag mig att se skilnad på baby92 o junior92!
    Men om någon råkar sitta inne på en sån grå lurv i 86 så kan ni väl hojta. Helst med luva
  • hzl
    Smileycat skrev 2010-05-28 00:33:16 följande:
    Ne, jag ska inte men har fått en mkt fint handlat åt mig det nästbästa
    ja vad himlans snällt av någon! Har du fått dina grejer eller väntar du ffde? Lite spännande ändå när någon annan shoppar åt en..
  • hzl
    etindris skrev 2010-05-28 00:35:45 följande:
    Jag får en ljusrosa av en väninna för 300 kr. Den är använd men bara "till fint". Inte på dagis uttan bara lite då och då,. Ser ny ut. Ska jag köpa den?Regnbågsoverall VAD FINT. Vill ha till sonen
    TA DEN!
  • hzl
    Smileycat skrev 2010-05-28 00:36:21 följande:
    lurvfleece?
    nej vi pratar overall
  • hzl
    etindris skrev 2010-05-28 00:36:53 följande:
    Både hallonröda och lila gillar jag. Önskefärg till lilltjejen
    ah den lila var poppis på salgen.. Inte dom röda så mycket konstigt nog. Men dom hade en mjukt neonrosa, den var lite häftig. Även om jag har lite svårt för neon i vanliga fall. (Finns en lurv med kantband i samma färg..)
  • hzl
    etindris skrev 2010-05-28 00:38:00 följande:
    Tycker du. Då litar jag på dig och kniper den
    absolut! Passar den inte i höst så säljer du den på t, jag betalade ändå 700 för min
  • hzl
    Smileycat skrev 2010-05-28 00:40:05 följande:
    Ne, jag har inte fått de än, hon är först på väg hem till sig Sen ska det skickas hit, men får hoppas hon kanske fotar det först, så man får se o dregla lite Men hon var där igår och idag och det skvallrades om att mina barn får fiiina lurvar iaf! Hon fick väldigt fria händer, då hon vet vad jag tycker om ju så det gör det "enkelt o göra mig nöjd" och jag är superglad!Satt och hoppa och hurrade här igår när jag fick veta vad hon hittat då! Älskade liljan
    ja det var snällt! Jag hade det jobbigt att sortera kläder till en unge jag. Men så har jag ju ingen rutin på det där.. Det har nog liljan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17