Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-08-28 08:54:58 följande:
    Nån som vet nån shop som har Molos regnbåge regnbyxor?
    pilutta kan ha, kolla där
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2010-08-28 09:47:00 följande:
    Hilda är 88 cm lång och 10.5 kg, en liten tunnis Har bara köpt lurvoverallen från hösten och den tog jag 92 i och där finns mycket växtmån. Sen har hon en lila lurvjacka med gröna kanter i 92 jr men den är stoooor.
    Busbellan skrev 2010-08-28 09:39:45 följande:
    Jag hittade dem på EST, eller sigge & Juno som den väl heter nu egentligen
    Blev en röd och en lila. Hade tänkt en blå först, men är osäker på om jag vill ha den blå som fanns, hade hoppats på en marinblå, men det stod petrolblå så jag hoppade den
    Jag ville också ha en marinblå först men bangande precis som du då det stod petrolblå.
    Funderar på en svart också Men kanske räcker med klänningar nu Blir nog en rensning bland klänningarna i helgen.
    Ja, här skulle med behöva rensas lite till tror jag, får se hur mycket det är i garderoben när sommarkläderna åker ut
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-08-28 21:36:41 följande:
    Nä inte galon, dom här är ju mer prassliga om man säger, men ändå hållbara.
    jag måste säga att jag inte tycker de är särskilt hållbara.
    August har nu efter att inte använt dem jättemycket 2 stora hål i rumpan
  • Busbellan
    movie skrev 2010-08-28 22:23:27 följande:
    Jenn80: Inget speciellt, overall kanske men som sagt min tjej är 90 cm så 98 i Molo overall? Har som sagt aldrig haft deras overaller.Finns det några du kan rekomendera kanske. Hade didrikson i höst och våras och dom var iofs bra.
    barnen här använder för tillfället pop, fix och kaxs.
    Pop är otroligt slitstarka och håller altid tätt, nackdelen där tycker jag är dragkedjan i sidan, den vill inte hålla ihop riktigt bra i midjan.
    Fix är vi helnöjda med, de håller helt tätt, är slistarka och sitter jättebra i midjan.
    Kaxs kan jag inte uttala mig jättemycket om hur hållbara de är eftersom det är stora tjejen som har dem, hon leker inte på samma sätt som de andra, men de är helt vattentät.

Om jag skulle testat nåt nytt nu hade jag köpt skalbyxorna på stadium tror jag, har bara hört bra om dem och de är ju billiga också
  • Busbellan
    Jen80 skrev 2010-08-28 22:35:57 följande:
    Stl 104, inte deras vanliga modell utan den som är några hundralappar dyrare. Med svart på knän och rumpa och lite i typ jeansfärg på övriga overallen. Jättefint och har hållt grymt bra. Ser nästan ny ut. Bara en tryck-knapp som har lossnat som jag ska gå och laga. Har reservknappen så det är ju inget som kommer märkas.
    Busbellan skrev 2010-08-28 22:29:58 följande:
    barnen här använder för tillfället pop, fix och kaxs.
    Pop är otroligt slitstarka och håller altid tätt, nackdelen där tycker jag är dragkedjan i sidan, den vill inte hålla ihop riktigt bra i midjan.
    Fix är vi helnöjda med, de håller helt tätt, är slistarka och sitter jättebra i midjan.
    Kaxs kan jag inte uttala mig jättemycket om hur hållbara de är eftersom det är stora tjejen som har dem, hon leker inte på samma sätt som de andra, men de är helt vattentät.

Om jag skulle testat nåt nytt nu hade jag köpt skalbyxorna på stadium tror jag, har bara hört bra om dem och de är ju billiga också
    Men det finns andra från Pop också som inte har dragkedja i sidan. Vi har både och och tycker sådär om de med dragkedja i sidan. Annars tycker jag de håller väldigt bra. Lindex har jag provat och är inte lika nöjd med dem. Har även provat deras galonisar och de är totalt värdelösa.
    Nanook har jag inte provat själv, men jobbat på dagis där barn har dem och de har hållt otroligt bra. Stod och höll i ett par idag och de känns riktigt bra. Med ett par fleecebyxor under räcker de under vintern också, så på så sätt är de ju prisvärda.
    Nu tror jag faktiskt alla pops byxor har dragkedja i sidan, vissa har hela sidan och andra bara en liten bit, men båda sorterna har längst upp och det är där jag irriterar mig på den

Vilken sort har du testat från Lindex? Fix eller deras vanliga?
  • Busbellan
    Jen80 skrev 2010-08-28 22:56:01 följande:
    Hmm, nu blir jag osäker. Hade för mig att Liams byxor inte har dragkedja i midjan utan bara resår. Men du kanske har rätt . De är på dagis nu så jag ändå inte kolla...
    Jag vet inte. Ett par svarta överdragsbyxor som kostade 199-249 kr nånting. Ilon blev blöt i dem lättare än i Pops... Men det var ju kanske två år sen så de har säkert förbättrat dem eller finns det bättre.
    Då var det nog inte fix, de kostade lite mer och är helt vattentäta, Lindex andra överdragsbyxor är bara vattenavvisande

När är pop byxorna köpta, tror nämligen det var först i vår som det var dragkedja på båda modellerna
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-28 22:57:02 följande:

Måste be om råd...
    VAnn ett par jeans på T men har inte fått de.
    Mejlade efter drygt en vecka och frågade bara försynt om de var skickade eftersom de inte kommit.
    Inget svar...

Vad ska jag göra  nu?

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

jag hde nog försökt maila en gång till eller skicka ett sms om du har ett mobilnummer.
    Får du ingen kontakt ändå så tycker jag du ska ge ett negativt omdöme, och hota gärna med det i mailet
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-28 23:31:52 följande:

Tittade precis på de på fb. Superfina!

Förstår att det är svårt att välja.

Ja, jag gillar flera stycken, dessa är bara 9 av 71 bilder vi fick hem på cd, så det är ordentligt sållat redan så nu är det riktigt svårt
    De är ju ganska olika flera av dem, med lite olika charm
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17