Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Fantastiska Skatt skrev 2010-08-24 14:39:48 följande:
    Vad nu då lät inge bra?
    måste nog få höra vad ni här anser om denna situationen också, ang fritids alltså. orkar inte skriva allt igen utan kopierar bara in mitt inlägg som jag skrev i en annan tråd

A börjar ju skolan nu och ska alltså vara på fritids också på em. Vi hade fått tid till inskolning förra måndagen och när vi kom dit så hade de inget ordnat eller planerat så rektorn frågade helt enkelt om vi kunde vänta en vecka med inskolningen. Detta är ju hur dumt som helst, så skulle man väl inte göra på nåt annat ställe. Har själv jobbat en hel del på dagis och man skulle väl ALDRIG be föräldrarna vänta en vecka när de väl kom dit för inskolning
    Men mesig som man är så sa jag att detta var ok, trots att det ställde till en hel del för oss. Sambon hade t.ex tagit semester bara fram tills A började fritids eftersom det inte är lyckat att vara hemma själv med barnen en vecka, ska vi kunna göra något behöver vi vara två.
    Ja, ja i förra veckan fick rektorn A:s tider som han ska vara på fritids, detta var i onsdags morse. Hon hade alltså slutet på veckan på sig att lösa allt med fritidspersonalens tider.
    Hörde ingenting mer därifrån utan åkte med A till skolan igår morse för så var det ju dags för det.
    Då säger personalen från fritids att A får inte börja där då heller för de vet ingenting eftersom rektorn var sjuk igår.
    Hon hade flera dagar på sig förra veckan att lösa detta, samt att är man rektor så tycker jag faktiskt att trots man är sjuk så kan man lyfta telefonen och ringa till sin personal!

Idag pratade jag igen med personalen och de visste fortfarande ingenting. A hade egentligen behövt börja vara på fritids redan igår eftersom han med en gång ska komma in i de rutiner som ska vara, vänjer han sig vid att han ska hem vid 13, så kan det blir väldigt fel sen när det inte är så.

Nej, alltså inget fritids idag, så då har vi bara ons-tors på oss då jag är hemma och kan komma om det skulle vara något, på fredag går han nämligen till kortis direkt efter skolan.
    Så han kommer få enbart 2 inskolningsdagar (om ens det, inget är ju klart)
    Nästa vecka börjar jag skolan och kan inte rycka dit direkt det blir problem.

Alla andra barn får en veckas in skolning på fritids, men mitt barn som verkligen behöver det (eller personalen behöver inskolningen för att lära känna honom ordentligt) nej han får max 2 dagar.

Vet inte vad jag ska göra nu, men känner att detta är fruktansvärt dåligt skött och det kommer rektorn få höra när jag träffar henne

Inte är det nån idé att ringa till nån högre uppsatt heller eftersom jag vet vilka personer som sitter där, och där får man inget gehör för någonting, tro mig jag har försökt.
    Gahh, man ska inte behöva lägga sån energi på något som bara ska funka smidigt
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

och förlåt för att jag blev totalt OT nu, men det är vi väl titt som tätt här, bra ställe att ventilera lite på

• Busbellan
    Buttelina skrev 2010-08-24 15:37:10 följande:
    usch fyy vad dåligt skött
    Riktigt dåligt, och idag blev jag tyvärr inte kokare heller.
    Men jag talade om för dem att imorgon ska August vara på fritids på em, oavsett vad de vet och inte vet för nästa vecka börjar jag skolan och då måste han vara inkörd där.
    Ska i alla fall se till att rektorn ordnar med så vi INTE behöver betaa för denna tiden han inte fått komma dit
  • Busbellan
    Jen80 skrev 2010-08-24 15:39:30 följande:
    Äh fy, va irriterande!! JAg hade varit vansinnig och ändå ringt någon högre upp och skällt ut dem... fast först kanske pratat sakligt och berättat att det inte kan gå till så här. Den som har ställt till det är ju rektorn, så henne hade jag varit totalt vansinnig på!!  Så kan hon ju inte få göra. Nej usch, jag hade inte kunnat hålla masken eller inte säga något utan hade kommit upp till rektorn högröd i ansiktet och förklarat hur korkat det är.
    Ja, rektorn kommer få höra detta, men för tillfället är hon fortfarande sjuk, antagligen så sjuk så hon inte ens kunnat lyfta telefonluren
  • Busbellan

Tack alla för era svar
    Då var det inte bara jag som tyckte det var heltokigt då.
    Har idag fixat så jag kan gå fm istället för em i skolan på mån så då är jag i alla fall hemma under fritidstiden om det skulle vara något

• Busbellan

Funderar på om man ska orka slänga ut lite fler auktioner nu när det ändå går bra på T, och alla de som gick ut nyss är packade och många skickade.
    hmm, om bara barnen behagar sova så ska jag nog orka

• Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-08-24 20:03:32 följande:
    Godkväll

Alltså jag blir snart tokig på Liams nattningar, nu gav jag upp, antar dock att han snart kommer börja föra liv så att Meja vaknar.
    Hur dags somnar era 3½ åringar? Liam har varit vaken sen kl 6, fullt ös med bus och lek heeeela dagen och ändå är han helt omöjlig att få i säng Skrikandes
    Ja, idag somnade Ella faktiskt 19.30, men hon har öroninflammation, är genomförkyld och går på penicillin så det kan ju spela in

Annars brukar hon gå upp ca 7 och håller sig lätt vaken till minst 21 i alla fall
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2010-08-24 20:05:43 följande:
    Jamen herregud!!! Tungan ute

Läste om August inskolning - mycket dåligt skött. Du ber helt lugnt o fint rektorn om en förklaring hur det kunde bli såhär. Går du på för hårt är det lätt att bara ignorera dig, spela på hennes dåliga samvete istället. Mitt tips i alla fall, brukar komma längre på att hålla sig lugn även om man kokar inombords!!! Usch vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg - det är ju barn de har att göra med, som behöver rutiner i vardagen! Skrikandes Hoppas att det går bra!
    Ja, om jag nu kan hålla mig lugn.
    jag är ju jämt sån att jag tar alldeles för mycket, är mesig och bara håller med och låter andra göra som de vill.
    men sen när det väl gått för långt så blir jag asförbannad och för att våga säga vad jag tycker så måste jag vara lite arg, annar bryter jag bara ihop och börjar lipa istället
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17