Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2010-10-31 17:12:39 följande:
    Verkligen inte Många tycker att jag och Milla är superlika men njaa, jag tycker hon är lik sin pappa! Men det är ju svårt att se det där själv. Ska bli väldigt spännande att se hur nästa unge ser ut, tänk att den redan har ett färdigt utseende, galet!

solouniko.blogg.se/2010/september/mamma-vs-mi...#comment Jag när jag var liten och Milla
    haha klart ni är lika varnadra juuu
    ja det är verkligen galet att överhuvudtaget skapa en bebis jag fattar fortfarande inte hur man lyckas vilken vecka är du i?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-10-31 18:23:59 följande:
    Tack!

Nu har jag problem.

Har kommit i otakt med vinterkläderna här.
    Anjelin har ju nu två overaller, en NS-jacka, en rgnbågsjacka ffrån molo och termobyxor från IdaT.
    Emilio har en overall och en finjacka från molo. That´s it liksom...

Hmmm får nog köpa jacka och termobyxor eller nåt på salgen.

Tror ni A kan ha hummeloverallen denna vintern?
    ja han får nog ha lite mer va

hummeloverallen kommer säkert passa A i år! isabel var ca 97-100cm förra året när hon hade den
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-31 19:45:51 följande:
    Alltså....

NÄR slutade era ungar sova middag!? T hade feber igårkväll å vägrade somna... slocknade runt 21.30... upp i morse kl 6, (visserligen 7 men ändå) sovit 45 min på dagis idag och HUR pigg som helst nu...

Jag är van vid att ungen deckar runt 19, får väcka henne 7 morgonen efter och sover MINST 1,5 timmes middag.....
    lillebror sover fortfarande 30min middag på dagis han är 3½ .. somnar halv 8-8 och vaknar kl 6
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-31 20:17:24 följande:
    Shit, du måste ha en nattuggla!!
    Buttelina skrev 2010-10-31 20:08:58 följande:
    lillebror sover fortfarande 30min middag på dagis han är 3½ .. somnar halv 8-8 och vaknar kl 6
    Njut sålänge de varar
    men jag tycker det är skönt när de slutar sova middag. lite "jobbigt" när man är iväg och de inte åker vagn längre och helt plötsligt blir megatrötta.. isabel sov också middag länge hon var 4 år när hon slutade..
    Lillebror sover nästan aldrig middag på helgerna.. isabel sover halv 8-6 på veckodagarna och 8-7ca på helgerna. skönt
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-31 20:24:13 följande:
    Teolin har varit helskum hela denna veckan, vet inte om det beror på att V varit hemma, vi brukar ha de lite tufft då men inte såhär.... hon SKA inte sova, så enkelt e de bara....
    hu dom övergångsperioderna är jättejobbiga. isabel var i en sån period där hon antingen inte sov middag och då var hon såååå trött vid 4-5tiden och gick inte att hålla vaken. sov hon middag typ 30min så var hon vaken till 22-24 tiden på kvällen
    lillebror gjorde också så i somras, men för oss gör det inget på sommaren då sover barnen när dom känner för det typ
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-31 20:31:07 följande:
    Exakt så tänker jag, om vi varit iväg någonstans och hon inte somnat så e hon ju helt slut runt typ 3-4... de funkar ju inte att hålla henne vaken till 19 då typ... Jag har betydligt bättre tålamod än min man men just där tryter nog öven mitt
    för oss blev det ett halvår ca då isabel fick vara vaken till 22, för vi lät henne sova middag runt 3 tiden, för jag har inte hjärta att hålla dom små liven vakna när dom är såå trötta. det går öööver, man får trösta sig med det
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-10-31 20:46:04 följande:
    Hej!

JA det är så fint med kavig och småfolk ihop.
    Men min bestämda dam vill inte ha långärmat på sej.
    Ta bort den där långa, jag vill bara ha den korta tröja, säger hon.

Så här gör hon med tröjorna om jag inte sätter på henne kortärmat.
    haha bella är likadan
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-10-31 20:49:01 följande:
    Butte: Vill inte göra det i fototråden så jag gör det här. Egentligen vill jag inte alls, för din bild är så bra.
    Men tävla med katten här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-178/m53966888.html
    sööt du är

hakade på där med tack!

var med mycket i fototävlingar innan men kom ifrån det. sen ville jag inte för det var sån trist stämning bland alla som var "bättre" fotografer.. eller rättare sagt hade bättre kameror. men nuu så
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-10-31 20:49:53 följande:
    Himla idéer
    haha jaa knasmajor
    lillronya skrev 2010-10-31 20:51:25 följande:
    Hon vet inte hur man gör när man ger sej...

Sitter fortfarande vid köksbordet. Tjatar nu hål i huvudet på tre tonåringar som spelar kort där.
    -App app app så där gööör man faktiskt inte.   Hur ska hon vara när hon är 13?
    haha härligt med många syskon ju jag frågade bella vad hon önskade i julklapp och hon svarade "mest av allt önskar jag mig en lillasyster OCH en lillebror till" Hjärta om vi hade fått en liten till hade hon verkligen avgudat det barnet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17