Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-10-26 19:54:13 följande:
    vad var det för nått plagg?
    oj hehe fint = filt :)
  • AnnaFreja

Hej! Frågar här även om det (kanske) är OT. Finns det någon butik som har svarta strumpbyxor till småtjejer? Behöver 74/80. Har aldrig sett det själv, men tycker det vore praktiskt.

• AnnaFreja
    h80 skrev 2010-10-29 12:56:27 följande:
    måste de vara helsvarta? pop har ju svarta med lite blommor
    Jaha, ska kika då. Jag har den svarta bodyn med blommor på. Det är främst till den som jag ska ha den tll. Passar den tror du?

tack för svar!
  • AnnaFreja
    h80 skrev 2010-10-29 13:04:06 följande:
    pop svart med blommor? isåfall passar de perfekt :) köpte precis det settet fast i vitt med blå/gröna blommor
    wee, då ska jag ner på stan och shoppa. Min pappa ska ta storebror till tippen så det passar perfekt. :)
  • AnnaFreja
    movie skrev 2010-10-29 13:03:25 följande:
    Jag har köpt på gekås
    det blir dyra strumpbyxor om jag ska dit. Bor i Sundsvall, hehe.
  • AnnaFreja
    Mawe123 skrev 2010-11-03 10:54:45 följande:
    Svår situation, avskyr sån´t Skrikandes

Jag skulle fösöka hitta en kompromiss lösning, kanske som ovanstående förslag att dela på kostnaden..

Tycker det är många säljare som skriver både i annonsen och i vinnarmailet att de inte ansvarar för postens slarv, men det är ju något som köparen som betalat varan i förskott inte heller kan rå på, eller ansvara för Obestämd
    Det är ju för att om inget anges så gäller det att paket sändes på avsändarens risk = då måste säljaren stå för allt.

Kommer jag och lägger mig i
  • AnnaFreja
    Zvartaliljan skrev 2010-11-03 11:41:00 följande:
    jo enligt lag är det ju köparen som får ansvara för det...annars får h*n betala extra för att det ska skickas rekommenderat.

Av mina ca.2000 affärer på tradera så har 4 paket försvunnit (där jag är helt säker på att köparen inte försökt luras) totalt nu, varav två på väldigt kort tid och de andra två också ungefär samtidigt. Så det händer ju inte ofta, men tyvärr händer det ju Nu är en jacka värd 600kr försvunnen, inte roligt

och det sjuka är ju att det går uppenbarligen i vågor, just nu är flera paket borta för flera köpare, det är ju mycket lustigt tycker jag Obestämd
    Precis så är det. Köplagen gäller, hade blandat ihop med Konsumentköplagen. Bra att du sa till!
  • AnnaFreja

I går beställde jag två lurvar till min kille på 3,5 år som är 106 cm och ca 19 kg. Jag tog 110 på en och 116 på den andra. Nu blir jag nervös för storleken. Kommer han ens att få på sig den där i 110? Vad tror ni?

• AnnaFreja
    Mamma till Simon skrev 2010-11-11 10:47:42 följande:
    tror den blir i kortaste laget på längeden
    Fasen också. Jag misstänkte det. Se om jag kan maila och ändra ordern.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17