• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Flock skrev 2010-11-04 22:43:32 följande:
    Nu hoppar jag i säng och hoppas att det där mailet har dyker upp i natt.
    Natti!
    Här dök det inte upp i natt
  • JsN

De sista bitarna inför thaimouten börjar falla på plats!

• JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-11-08 19:26:43 följande:
    God kväll flickor!!

Äntligen vila från gulblåa huset,salg på onsdag och jag fick idag veta på jobbet att många trodde att jag var 22 år- ha ha Skål
    Det är du ju nästan...
  • JsN
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-08 20:40:04 följande:
    Teolin är 2 år och 2 mån, hon har 92 baby utan problem ett tag till
    Och pytte är tre år och 3 månader och har fortfarande 92, både baby och jr... (Fast nu ska jag bara handla 98)
  • JsN
    lillronya skrev 2010-11-17 22:03:27 följande:
    Har också fått för mej det.

Skulle vilja ha svart jacka och svarta brallor att matcha till.
    Trist för de flesta kanske, men jag gillar det.
    Inte tristare än mina bruna byxor!
  • JsN

Här äts det fortfarande vällingen på kvällen. Jag försökte övertyga pytte om att hen skulle sluta innan vår långresa. Det höll hen inte alls med om. Så jag får väl släpa med ett antal förpackningar så får vi se hur länge de räcker. Känns lite skönt att veta att hen får i sig den vätskan varje dag när det är varmt. Nattvällingen la vi av med för ungefär ett år sedan och jag tror att sömnen kanske påverkades en aning positivt.

Lycka till! Han är ju stor nog att resonera med. Får han vatten istället om han är törstig?

• JsN
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-18 23:03:01 följande:

Jo tack, jag har gått på julledigt.. Jobbade sista dagen i fredags och ledig fram till den 12 jan, känns lyxigt! Trivs sååå himla bra på mitt nya jobb, känner mej som en helt annan människa!

Hur e de själv?

*letar efter gilla-knappen*

Själv har jag sju arbetsdagar kvar innan långsemestern
  • JsN
    lillronya skrev 2010-12-18 23:03:17 följande:
    Som sagt har det blivit en sorts mani hos E, så jag tror att detta är det enda rätta just nu.
    Ransonerade vällingen i natt och erbjöd vatten i pipmugg istället. Efter en timmes diskussioner i höga toner från hans sida, så nöjde han sej med det.

Pappan i familjen försökte vara pedagogisk idag och sa att nu var vällingen slut och nu får vi dricka vatten om vi ska ha något på natten.
    NÄ, sa E....
    De är smarta de små liven. Men som du säger nu handlar det om några dagar/nätter då ni är mer envisa. Ett alternativ om det blir "för jobbigt" kan ju vara att erbjuda vällingen i vanlig mugg eller tallrik såsom man äter/dricker vuxenvälling, det kan ju också vara ett alternativ vid sjuka. Förmodligen är det helt ointressant eftersom det säkert är flaskan lika mycket som vällingen som är det trygga/mysiga.
  • JsN
    lillronya skrev 2010-12-18 23:14:57 följande:

De är ju det.

Nja välling utan flaska är nog inget alternativ. Annars hade det ju varit bra.

Jag tror inte heller det är ett alternativ i Es ögon, men det kan ju vara ett alternativ att erbjuda honom så att han får vara med och bestämma...
  • JsN
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-18 23:17:39 följande:
    Lyxigt!!! Njut ordentligt!!! När kommer ni hem igen? Du kikar väll in mellan varven och lämnar rapport till oss?
    lillronya skrev 2010-12-18 23:13:56 följande:
    Ja, nu får det vara slut med det med.

Konstaterade idag att jag är sååå färdig med bebisar.
    Slutar nog aldrig längta efter att ha en i famnen iofs, men tycker faktiskt att det är skönt att ha lite större barn nu och inte vänta nån bebis. Annorlunda känsla.

Jag har ju haft småbarn i 16 år, hur ska det här gå?
    Alltså, det kommer att följa med några datorer... (exakt antal är ännu inte beslutat)  Och finnas internetuppkoppling. Så visst kommer det att surfas en del. Har order av mamma att fixa någon form av blogg. Så ni ska nog vara uppdaterade på hur bra jag har det.
  • JsN
    JsN skrev 2010-12-18 23:21:29 följande:
    Alltså, det kommer att följa med några datorer... (exakt antal är ännu inte beslutat)  Och finnas internetuppkoppling. Så visst kommer det att surfas en del. Har order av mamma att fixa någon form av blogg. Så ni ska nog vara uppdaterade på hur bra jag har det.
    Hem kommer jag i början av april
  • JsN
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-18 23:22:52 följande:
    Exakt antal!? Ehhh... ni är bara två vuxna... så 2 borde vara max, eller? Simultanförmåga till tusen hör jag!
    Jo, men vi är ju ett barn också. Två är minimiantalet. Jag tror maken har beslutat att bara köra sin släpbara, och jag ska han med min jobbdator. Frågan är sedan om makens jobbdator måste med och om vi ska ta min miniPC för den är smidig och/eller vi ska ta med en dator till pytte... Troligtvis blir det tre totalt. Men vilka tre?
  • JsN

Lillronya, hur går det med vällingavslutningen?

*ignorerar att inte veta vad som finns i paketen* Och gläds åt de fina paketen jag fick i brevlådan idag. Imorgon hoppas jag på skalställ och soldräkt. Och förhoppningsvis dyker pyttes sandaler upp redan på torsdag (början på nästa vecka är OK också)

Liljan, Mateo är så liten att han fortfarande tycker snörena är lika roligt som innehållet. Vi försöker hålla paketantalet nere eftersom vi vet att pytte kommer få så många paket ändå på julafton. Dock kom vi igår på vad hen behöver och skulle gilla att få, så nu är min mamma satt på barnkabinväskeletning. Bästa med det är att pytte får följa med och prova att storleken är bra.

• JsN
    lillronya skrev 2010-12-20 21:04:57 följande:
    Bra presentidé till pytte!
    Vi är jättenöjda med iden. Nu gäller det bara att vi kan genomföra den också! För hen behöver verkligen en sådan väska. (För att få en uppgift att utföra på flygplatserna... Transportera sin egen väska. Plus att vi tror att hen springer långsammare med väska på släp)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17