Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-20 10:00:28 följande:
    oj sorry Smilla...håller med butte stirra dej inte blind på detta...skulle aldrig länkat...förlåt!
    joo men det är ju ingen fara det är ju så med bmi, man ska ta det med en nypa salt tycker jag
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 09:50:55 följande:
    ja hon har alltid legat lite över normal kurvan.
    sötis kollade vår bvc bok! (vet inte om ni har samma på åland) men enligt den ligger hon EN ynka kurva över medel på vikten. det är INGET! det gör hon näästan på längden med! så hon är helt porpootionenlig (ordet blev som gröt i huvudet men du förstår nog)
  • Buttelina
    Mamma till Simon skrev 2010-11-20 10:03:30 följande:
    jo på äldre räknar man ju efter mna (tror jag det heter) istället för då räknar man in mer saker än bara längd/vikt
    hade jag inte ens hört talas om
  • Buttelina
    Ocikatten skrev 2010-11-20 10:02:33 följande:
    Samma här, båda grabbarna började typ 3 kurvor över medelkurvan på vikten, men de är inte överviktiga - det fördelar sig med tiden. Det där med längden är ju svårt att mäta exakt - som du skriver Butte så räcker det med nån cm hit eller dit så är allt lugnt igen!
    nä dina grabbar är ju med jättefina!
  • Buttelina
    Mamma till Simon skrev 2010-11-20 10:12:08 följande:
    haha jag var kostombud på jobbet för många år sedan (jobbar med äldre) så då fick jag fylla i alla dessa listor

Känner mej hemsk nu ju...gjorde henne så ledsen så hon försvann Skäms
    näädå gör inte det!! jag skriver i hennes gb att hon ska läsa allt vi skrivit
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2010-11-20 18:24:52 följande:
    Hmm jag verkar va ensam här ikväll...

Idag har även jag varit och kollat på julaftonskläder. Fy vad trist utbud det är till baby! Inga fina klänningar alls hittade jag . Vill ha en finare klänning, typ i siden/blankt tyg med lite spets sådär. Å INTE röd! Nån som har nåt tips?!

Till Milo hittade jag bara samma byxor som förra året, fast västen verkade dom inte ens sälja på vårt kappahl... Känns lite trist...
    du mååste ha samma klänning som jag köpte till bella såå fin rosa från hm. finns tyvärr inte på nätet, men är ganska så säker på att den fanns ner till småå strl. annars var den liten i strl isabel hade kunnat ha 128.. så kanske kan din snutta ha 86 (för den är mer som 74/80)
  • Buttelina

tjolla: så här ser bellas klänning ut. den är heeelt underbar på! lite glittrig på kjolen..
  • Buttelina
    jompa skrev 2010-11-20 19:08:27 följande:
    Butte; vilka sötisar i BT
    Bia är ju jättefin i leggings.
    tack vännen
    jaa han är söt i dom den lille rackaren men jag vill ju använda alla fina ns jeans och velourisar med ju men icke
  • Buttelina
    h80 skrev 2010-11-20 20:38:39 följande:
    vet du om de har rea på illerhiller?
    nä det brukar dom inte ha. tillfälliga erbjudanden men det är sällan.. efter jul..
  • Buttelina
    lillronya skrev 2010-11-20 22:24:40 följande:
    Den metoden funkade inte heller.... Nu sitter hon i soffan igen.
    haha sötis! vill hon inte sova?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17