Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-11-23 20:27:51 följande:
    Det är crazy salmon, svår att få till på bild, den bara lyser jämt
    jahaaa haha
    Duntoffla skrev 2010-11-23 20:28:36 följande:
    Åh vilket fint print på första filten!

God kväll förresten!

Tack för fiina paketet Butte!
    jaa lööv

vassego hoppas du blev nöjd
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:32:26 följande:
    Kan vara trånga hörselgångar pga prematur, fostervatten eller fett kvar i öronen etc. Men detta var 2:a screeningen som inte blev godkänd så det är lite jobbigt. Nu får vi vänta i 3-4 långa veckor innan vi får kallelse vidare

Ja, det printet kommer nog i vår.
    Kolla in denna länken nån kastade in:
    bambi.blogg.se/images/2010/cimg8050_118482496...
    Kristyr skrev 2010-11-23 20:24:46 följande:
    Tack, det lät positivt  och precis så sa som till mig där.
    Tycker ju själv hon reagerar på ljud så ngt borde hon ju höra, men vill ju gärna ha det konfirmerat.
    Busbellan skrev 2010-11-23 20:26:57 följande:
    Jobbig dag
    Hoppas hörseltestet går bättre nästa gång
    Har i alla fall hört några stycken som inte fått godkänt på det från början och sen har det varit ok.
    Vi har inte gjort sånt på något av barnen som bebisar
    Tack, ni är så gulliga alla
    men åhh vännen men du ska se att hon hör om 4 veckor <3 håller tummarna stenhårt
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2010-11-23 20:37:49 följande:
    Jajjemen Hade hunnit glömma det igen och blev konfunderad först. Minnet är bra men kort
    hehe eller så hade du en seg leverantör
  • Buttelina
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:40:27 följande:
    Tack
    Tänk att man kan må så dåligt och sen gå in här hos folk man aldrig träffat och efter en kort stund må så bra igen
    Preggi skrev 2010-11-23 20:36:18 följande:
    Oj jag minns inte hur lång hon var men jag vet att det var strl 92 på molos overall hon hade det året..

Man kanske inte ska sätta stopp.. Jag ska nog fråga igen vad hon vill vara..

Hoppas att nästa hörseltest går bra. Jag vet många barn som inte fått ok första testet och sen har det gått jättebra vid nästa test.. Håller tummarna för er!
    Näe, och jag gillade att förskolan tyckte det var ok. Det ska ju vara kul för alla tyckte dom
    Så fråga du igen.
    Tack för hållna tummar
    Hjärta
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-11-23 20:52:00 följande:
    Måste bara berätta, det är ju så kul när barnens kläder blir uppskattade från andra också

En personal på Ellas dagis fårgar alltid var jag köpt kläderna Ella kommer med. Hon har även köpt lite plagg av mig från salgen. Sånt som inte blivit använt och nu senast när jag råkade komma hem med dubletter.
    Idag frågade hon var den stickade rånisen var köpt
    Inte ens till hennes egna barn utan hon shoppar till barnbarnen

Tänk om man kunde ha en sån klädintresserad farmor till barnen!
    åh fy vad kul
  • Buttelina
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:29:51 följande:
    Var tog alla vägen? Nu äntligen sover ju mina kids - och säkerligen maken med då han inte kommit ner igen... Cool
    haha usch det misstaget gjorde jag igår. somnade halv 8-8 sen hade jag svååårt att somna.. somnade halv 1 och klockan ringde 4.30
  • Buttelina
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:33:16 följande:
    Ja vissa kvällar är det hopplöst att hålla sig vaken, då är det lika bra att borsta tänderna samtidigt som barnen!
    jaaa verkligen
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 21:35:21 följande:
    Som mig igår kväll, fast jag hade ju ingen klocka som ringde 04 utan "bara" Mini som ville ha mat. Sen när klockan ringde kl.07 för att ta ungarna till skolan och dagis. Ja, då kollade jag ut på blåst och regn utanför fönstret och ringde pappa som kom och fixade frukost och körde dom Hjärta
    åh vad snällt
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:41:36 följande:
    Min unge vägrar fortf somna på kvällarna.. va hos mamma i helgen ju, ungen gick å la sej utan större bekymmer, somnade gott utan både musik, saga eller film... Sen åter till hemmet och helvetet....
    funkar det inte att släcka ljuset och sätta sig hos henne sidan om sängen och sitta där till hon sover?
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:48:31 följande:
    Nopp, ungen går upp å tänder själv, sen fortsätter hon leka lite...
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:45:32 följande:
    Sådana perioder har båda våra grabbar gått igenom. När Marcus var ca 2½ år satt vi ute i sandlådan på sommaren vid 22-tiden, han hade INGA planer på att gå och lägga sig...
    Men det går över - ingen tröst att höra nu men det löser sig!
    Så länge de inte för alltför mycket väsen och hänger i byxbenen hela tiden får våra vara uppe tills de själva vill gå och lägga sig.
    Hon ligger just nu tyst och stilla framför en film så inget större bekymmer... men jag vet ju att hon behöver sömnen...
    men det ska hon inte få.. "tvinga" henne ligga kvar i sängen lugnt och fint. läs först lite saga och gör klart innan sagan att det bli bara en saga (eller två om du vill det) och sen ska ljuset släckas och hon ligga kvar i sängen tills hon sover och du eller pappa sitter hos henne hela tiden

har du provat det?
  • Buttelina
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:54:51 följande:
    Då skriker ungen hysteriskt tills hon inte får luft...  Enligt min mamma var jag likadan... Obestämd
    lillronya skrev 2010-11-23 21:50:34 följande:
    Det är så jobbigt när man ser att de verkligen behöver sina timmar på natten men inte tillåter sej själv att sova.
    Visst e de, att hon inte fattar liksom, hon är ju inte trög
    `hehe jaa det löser sig med tiden. då brås hon ju på dig
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:55:45 följande:
    Vi har barn som inte går att tvinga, jag har fått utrusta mig med tåååålamod och till sist gör det av egen vilja och då går det bättre!
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:46:07 följande:
    Visst, vi slocknade på soffan i em så jag har väll lite mej själv att skylla men ändå, de va ju likadant igår å då hade hon vilat middag i typ 40 min i bilen hem...
    Ibland är det inte längden på middagsluren som avgör, idag sov Henric middag i 2½ timma, ändå satt han här i soffan och nästan somnade i mitt knä redan halv åtta ikväll, vilket är tidigt för honom! Bra dagssömn ger bra nattsömn - sen är som sagt inte alla barn lika utan man får prova sig fram. Vi har aldrig begränsat någon sömn vid någon tidpunkt utan de har själva fått lära sig vad som händer när man inte sover vilket de faktiskt inser efter ett tag!
    ja det tar ju tiiid och tålamod. flera timmar i början. men jag har allltid suttit inne hos mina barn tills de somnat. tvinga var inte riktigt rätt ord
    lillronya skrev 2010-11-23 21:56:39 följande:
    Jag har provat det med min duracell.

Funkar inte. Vill hon inte sova så gör hon inte det. Snurrar runt, pillar med saker och till sist ylar så att ingen annan heller sover.
    Vissa barn gör som de vill oavsett hur konsekvent man är som förälder....
    visst är det så.. undrade bara om hon hade provat det.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17