• Flock

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2011-05-12 09:54:48 följande:
    precis det gör min 11åring, då slipper han springa och hämta bollar hela tiden och så brukar dom hoppa med massor av bollar på mattan och leka inte nuddas av boll
    lillronya skrev 2011-05-12 09:35:06 följande:
    Hallå där! Inte skippa salgen!!!
    du tycker inte de näe, resan är värd varenda kr om jag får träffa dig Hjärta ( och dom andra ) dessutom har ju E lovat Drömmer att komma till urkel om det blir träff så då måste man ju bara komma Hjärta
    Haha!! En dag kom sonen och hans kompis cyklade hem till oss med alla kompisens bollar, för de skulle göra den leken. Jag förstår fotfarande inte hur de gjorde för att transportera alla bollarna *ler* När de vill något finns det lösningar.. Annat är det när man ber dem att gå med smutstvätten ut i tvättstugan! Förvånad
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-12 09:57:47 följande:
    Vem är E!? Förvånad

Har spenderat morgonen framför datorn och googlat typ allt jag kan komma på. Danskarna tror även dom på den 25 som vi sagt innan.... Vill ha ett datum NU!!!!!!!!
    ÅH, det börjar kännas lite nära nu!
  • Flock
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-12 09:57:47 följande:
    Vem är E!? Förvånad

Har spenderat morgonen framför datorn och googlat typ allt jag kan komma på. Danskarna tror även dom på den 25 som vi sagt innan.... Vill ha ett datum NU!!!!!!!!
    Du...Han den där tatueraren, jag skulle lägga till på FB. Vad heter han?? Inboxa?? Började titta på alla dina kontakter men insåg att det inte var lätt att hitta honom bland alla dem.
  • Flock

Hittade min minsta son med saxen i högsta hugg! Han klipper av mololapparna som sitter fastsydda i kläderna Gråter Förklaringen: Det finns för många lappar på. Hur ska han veta vad som är fram eller bak Gråter

Himla tur att jag förstod att något var på gång..Han var så tyst...

• Flock

God morgon!

Nu har jag oxå vaknat liv efter all shopping!

Jag kan inte få för mig att lägga in alla fina kläder i garderoben, så underbart när man går förbi storarumsbordet och ser alla fina molosar ligga där! Vilken njutning!

• Flock
    lillronya skrev 2011-05-30 09:38:31 följande:
    Godmorgon!
    Hoppas du inte mått alltför dåligt.

Visst är det fint när det ligger så där i en hög?!
    Vi hade ju kalas igår så jag fick stoppa undan de fina molosarna.
    Fast alla lurvarna ligger i en hög på min säng nu.
    Man blir otroligt glad av deras kläder! Lurvarna och vantfleecarna är ju bara så underbara att man inte kan sluta titta! SSkulle behöva sälja en men det är helt omöjligt att välja...

Som tur var så var inte mannen i huset hemma igår, för då vill han nog inte att jag åker två gånger mer.
    Duntoffla skrev 2011-05-30 09:44:52 följande:
    Härligt va! Det mesta ligger på Leas hylla och ser fint ut. En rejäl färgklick!

Noel ville ha sin nya oranga lurv på dagis men då kommer den bli helt sabbat direkt. Dessutom är det luva på den så det får bli användning här hemma i stället. *gillar inte luva* 
    Busbellan skrev 2011-05-30 09:39:59 följande:
    Dom tröjorna är ganska små, eller funkar i alla fall tidigt. Ella har 110 på sin sån och mindre hade hon absolut inte kunnat ha
    Är de också små? Ja, iofs ser den ju ut ungefär som den långärmade flowerfielden och mördarkaninerna jag köpte med volangkant nertill och vid ärmarna.

Då kanske 92 snart kan funka, särskilt som den är kortärmad. Nu gäller det bara att hitta en också. Vad heter modellen? Och printet? 
    Såg Noel i bildtråden, så fin han är i den fleecen! Förstår att du inte vill ha den sabbad direkt. Jag är oxå lite rädd för det där med luva. Ska godis ha luva. så är det när jag vet att jag har kontroll...
  • Flock
    Everlonn skrev 2011-05-30 10:52:42 följande:
    Skönt att du hämtat dig nu

Fick du vänta länge innan maken hämtade upp dig i lördags? 
    Han kom vid 17 och sedan skulle han hämta blommor, så 18.50 kom jag hem. Så det fungerade ju bra att göra så!

Tack, för jättetrevligt resesällskap! Hjärta
    Har ni kollat hur mycket jag ska överföra till er?? Inboxa..
  • Flock

Regnbågsmössan jag hittade på salgen, var för stor för Godis men den passade mig perfekt!

Så salgen innebar två nya lurvar till mig, en regnbågsmössa och den virkade väskan. Inte bara barnen som får nya kläder Cool

Sitter här och fnissar lite... Först snor någon min overall.. sedan tror molomannen att jag har snott någon annans virkade väska.. Hade varit kul att veta var den där väskan kommer ifrån! Inne i väskan står det "SMASH"
    Någon som vet vad det är för märke??

• Flock
    lillronya skrev 2011-05-30 11:19:34 följande:
    HAhaha ja det var kul med väskan där.
    Kul att du med fick lite molo.
    Jag blev verkligen snopen när han frågade om jag hade tagit någon annans väska, för den inte fanns i deras sortiment... Tur att den syntes så väl att den var helt ny.

Vilken härlig samling du har i bildtråden!!
  • Flock
    Everlonn skrev 2011-05-30 13:14:29 följande:
    Vet du vad, du bjöd på kaffe så vi struntar i att ta nåt för bensinen
    Men ÅH!!! Ni är ju bara för gulliga Hjärta TACK! Hjärta
  • Flock
    Ocikatten skrev 2011-05-30 15:05:11 följande:
    För min del så tänkte jag höra om det är ok att vi kvittar den mot bensinkostnaden??
    Och inboxa mig om kostnaden.
    Skulle hälsa tillbaka! Han hade koll! Solig

Springer ut i trädgården igen...
  • Flock
    Lalalong skrev 2011-05-30 16:11:10 följande:
    Ja, jag var ju inne på Ocikattens linje där, att från dom som körde kan det väl bara kvittas mot bensinen? Men jag vet inte om det stämmer. Är det för lite för att täcka en persons brobizz bryr jag mig inte. Är det däremot för lite för att täcka bensinen för en person, så vill jag givetvis betala! 

För övrigt så är kostnaden för brobizzen 139 kr enkel resa. 

Vi var 5 i bilen båda vägarna så det är 28 kr/person som åkte med mig endera vägen. 

Jag tänkte först att det enklaste var om ett sällskap betalade till Ocikatten och ett till mig istället för att alla betalade till oss båda. Men det funkar inte så enkelt eftersom vi var olika många i bilen när vi reste med mitt bizz och med hennes bizz.  
    Ni får reda upp det där, bara inboxa vad jag ska betala så gör jag det..
  • Flock
    Busbellan skrev 2011-06-07 08:02:09 följande:
    Usch har det åskat hos er i natt
    Här är det fortfarande samma hetta ute och inget regn än vad det ser ut
    God morgon!

Rejält åskväder och 14 mm regn kom det i natt. Här är klibbigt och dant fortfarande..
    1 och 1 är 3 skrev 2011-06-07 00:17:00 följande:
    De åskar som aldrig förr... jag är skit rädd!

Liten stjärna gråter hysteriskt och tror att vårt hus ska gå sönder...

Ge mej kraft!!
    Stackars dej! Hemskt att vara "själv" när det åskar på natten.
  • Flock
    Busbellan skrev 2011-06-07 08:41:32 följande:
    Återstår att se när det kommer hit då, kommer väl lagom till vår dagisfest ikväll kan jag tänka mig
    Här följer jag åskvädret.. Tycker det är bra att man är lite förberedd, är  så extremt åskrädd..

www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lyn.htm
  • Flock

God kväll..

Här sitter jag och hänger.. Så lite inlägg att till och med jag hinner läsa i fatt!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17