Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-12-02 16:10:16 följande:
    lite snabb hjälp..

vilken strlk på lurvoverall till en bebis på 4-5 månader? 62 eller 68? gör inget om den är lite stor
    68 hade jag tagit
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2010-12-05 20:18:05 följande:
    God kväll!

Jag har ett litet dilemma..jag har ett regnbågeset med jacka+byxa och en regnbågeoverall- det känns lite overkill Ni med barn runt 4 vad använder ni mest? Max har två overaller redan på dagis men hemma vet jag inte vilket som är att föredraDrömmer
    använder bara jacka/byxor till båda barnen.. men bella ville nu ha en overall (så det fick hon )
    men tycker absolut att jacka/byxa är bäst
  • Buttelina
    jompa skrev 2010-12-05 20:24:03 följande:
    Go kväll i tråden
    Ni som handlar även annat än danska kläder Obestämd om vi nu ska nämna det här hur tycker ni att kvaliten är på tex HM och Lindex? Beror det på vad ni köpt eller tycker ni det ungefär är lika rakt över)?
    Jag vet inte om jag har otur eller gör något fel när jag tvättar men de plagg vi köpt från nån av dessa ställen har en tendens att vrida sig eller dra upp trådar och tappa formen så fort man tvättat dem en gång. Lite bättre när det gäller byxor tycker jag.

Börjar tröttna på detta men skulle vilja kunna köpa några enkla basplagg då och då hos dessa kedjor då priset faktiskt är bra, men om man bara kan använda dem en gång så blir det ju dyrt i längden.
    hmm tycker överlag att lindex är bra. dock är deras ta 3 bet2 tröjor inte speciellt bra. sömmarna har släppt i fleeeera tröjor. sen tappar dom ju färg och blir noppiga.. tex deras mumin leggings/tröja och deras serie med frukter på.. inte bra kvalitet alls
  • Buttelina
    jompa skrev 2010-12-05 20:40:27 följande:
    Gillar oxå de enfärgade leggingsen från HM men annat funkar inte, men var köper du vanliga tröjor till dina tjejer? Är det mest de danska märkerna, och har du mycket tunikor till dem och i såna fall från var? Min tjej vill inte ha annat just nu är mysbyssor som hon säger om leggings. Men att ha en vanlig tröja till tycker jag inte är så snyggt, vill att de ska gå ner över rumpan i alla fall
    äsch tröja o leggings funkar väl? dra på en kjol lillebror har tröja/leggings varje dag vägrar velour.. ibland funkar jeans..

jag kör ofta molo leggings med enfärgad klänning till bella.. tex katvigs, kik kids osv.
  • Buttelina
    Preggi skrev 2010-12-05 20:49:47 följande:
    Det var tider när man fick göra det.. P vägrar klänning och tunika nu.. Tycker att det är knöligt innanför overallen...
    ja det tycker i och för sig jag med till 95% blir det tröja/leggings nu.. hade en kjol på bella i fredags och hon tyckte det var superkrångligt när termosarna skulle på.
  • Buttelina
    jompa skrev 2010-12-05 20:54:44 följande:
    Kan förstå lite att det blir knöligt, men tunikor är ju inte så jättelånga så det funkar kanon men det gäller ju att hitta några fina oxå Det är där jag har mitt problem.
    jag har ett par från lindex. kortärmade som jag har till leggings. sen har fix bättre kvalitet.. är det enfärgade du söker? be mysungar sy upp?
  • Buttelina
    jompa skrev 2010-12-05 21:02:14 följande:
    Köpte två st på Lindex för nån vecka sen och nu har den ena av dem släppt i sömmen.
    Enfärgat är inte så viktigt då de flesta leggingsen är enfärgade. Vill ha fina enkla utan massa krås,volanger eller den hemska katten på ( Hello Kitty)
    ahh ok. inget fint på lindex online? nån fin jeansklänning eller nått?
  • Buttelina
    Pepper79 skrev 2010-12-05 21:16:02 följande:
    den där katten dyker ju upp överalltKräks vill inte heller ha den på kläderna
    hehe inte jag heller förrän en viss liten dam här hemma började önska sig just kitty Drömmer
  • Buttelina
    jompa skrev 2010-12-05 21:27:24 följande:
    känner igen det där men kläderna med katten på köper jag inte, däremot kan hon få något spel eller en ritbok så stillar det värsta suget
    Pepper79 skrev 2010-12-05 21:16:02 följande:
    den där katten dyker ju upp överalltKräks vill inte heller ha den på kläderna
    Nä fy och vart man än vänder sig på HM och nu även Lindex så dyker den upp.
    äsch jag bryr mig inte så mycket bara hon känner sig glad och fin så får hon ha det Hjärta på dagis får hon ha vilka kläder hon vill och på helgerna brukar jag få välja
  • Buttelina

nån som har nova star dark xl jeansen? är dom fodrade? fina på?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17