Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Go'kväll i tråden (eller missinassen...)!
    Härliga barn i BT - så skönt att solen äntligen skiner så man får ta fram lite sommarkläder!!

Tänkte höra med er som har tjejer - vad tar man för storlek på Molos klänningar om det är till en tjej som är strax över 1 m lång och väger 14-15 kg?? Hon är fyra år men en liten tös!
    Var på födelsedagskalas hos henne idag och mamma blev nog besviken att det låg en Brio-tågbana i paketet och inte en Molo-klänning... *ha ha* Får väl ta o gottgöra henne!

Näe, nu får jag nog ta o natta mig! Ha det gött!

• Ocikatten
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-06-07 07:14:23 följande:
    Vi har fortfarande babyklänningarna till tösen som är i samma storlek men ett år äldre.
    Dom vanliga klänningarna är för långa fortfarande för min smak.
    Kanon! Då vet jag!
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-06-07 14:24:14 följande:
    Ja du....
    Du vet ju historien om M och hennes skola och "kompisar"...
    Hade en diskussion med hennes klassföreståndare idag ang detta och blev då mycket bekymrad över vad det är för folk som formar våra barn i skolan. Fick nóg höra de flesta fördommar ang unga föräldrar och annat pack som inte kan ta hand om sina barn. Fast i förklädda fina ord...
    Det var alltså vi som inte kunde hjälpa M på rätt sätt. Inget fel på de andra barnen....
    Många tårar av ilska och frustration är det idag...
    Och min fina tös håller huvudet högt men längtar väldigt mycket till sommarlovet.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
    Amen va f*n!!! Nu j*vlar blir jag förbannad på den där hålan!! Är det nån lärare som varit med länge? *grrr* Hur sjutton skall unga kunna växa upp och bli bra förebilder för sina barn när inte vi vuxna kan agera vuxet?!?!? Åh vad jag blir trött!
    Hoppas verkligen allt är bra med tösen och skickar massor av kramar till henne!
  • Ocikatten
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-08 13:50:23 följande:
    Jag har varit på UL idag och fick se vår lilla bebis Hjärta

Den lilla låg och sträckte på sig och sprattlade med sina små paddlar till armar o ben

Hjärtat pickade på precis som det skulle!

Äntligen är oron över Solig
    På julafton är jag tjockare än jultomten...
    UNDERBART!!!!!!!!!! Solig Härligt att höra! *kram*
  • Ocikatten

Bah, är oxå shoppingsugen men grabbarnas garderober är FULLA!!!
    Nåt som man bara måste ha??

• Ocikatten
    SmillaMilla skrev 2010-06-08 19:54:55 följande:
    God kväll!

Något roligt som händer här? Vi har lill lördag här då de flesta är lediga i morgon då det är Ålands självstyrelsedag. Så lite helg känsla. Härligt.
    Åh, vilken underbar samling klänningar i BT!!! Hjärta
    Marcus fick förresten prova katterna som jag köpte på salgen åt en vän och han vill INTE ta av den igen... *ha ha*
  • Ocikatten
    stökmamma skrev 2010-06-09 11:19:28 följande:
    nu ska vi åka och hämta Loppan och städa ur dagis, till hösten har jag fler skolbarn än inte

mina bebisar Gråter Men först  är det snart 10 härliga (hummObestämd återkom i mitten på juli ) SOMMARLOV
    Ha, ha, lovar att INTE fråga om några veckor när regnet strilat ner i fyra dagar o barnen börjar klättra på väggarna...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17