Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2010-11-19 14:53:27 följande:
    Åh vilka fina barnrum!!! Jag har ingen känsla alls för inredning och båda barnen sover hos oss så här har det inte blivit några egna rum ännu. Däremot har de ett lekrum på nedanvåningen men det är inte så mycket inredning - mest leksaker!! Du kan komma hit och provleka med barnen lillronya så vet du vad du ska köpa! SkrattandeFlört
    Vilken bra idé!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-11-19 14:59:03 följande:
    Tack
    Ellas är jag riktigt nöjd med, nu saknas barna gardiner, matta och lite sånt
    Men det får bli enfärgat, annars blir det nog lite mycket.

Ja, Ella sover ju inte heller på sitt rum, men vi tänkte försöka oss på lite mutor nu, att få välja sängkläder själv t.ex skulle nog kunna funka
    Jättefina rum!!

Vi strider med A varje kväll nu. Hon ligger gärna där och lyssnar på saga men smiter sen ner och lägger sej i vår säng elelr i soffan så fort man vänder ryggen till.
    Igår somnade hon efter 22....
    E somnar innan vi hinner lägga honom så honom får vi bära upp i hans säng.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:07:40 följande:
    Hmmm... Ja, nämn nåt vi inte har!
    Låter spännande!
    Behöver faktiskt tips på vad jag ska köpa, för jag har superdållig koll på leksaker.
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:08:44 följande:
    Får ju kanske skylla på att jag var hemma med båda barnen tills Marcus var 2½ år så då behövde vi lite förströelse på dagarna!
    Jag har ju inte skogen runt hörnet som dig lillronya! *verkligen avis* Du såg ju hur Marcus trivdes i den!
    Är verkligen glad för "vår" skog. Tillbringar mycket tid där.
    Ni får komma hit igen snart så vi kan leka mer i skogen.
    Kanske utan en viss tant i ridhjälm?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-11-19 15:16:56 följande:
    Tack

Ja, ni har väl lite att strida med där va
    Ingen man gör som man vill med kan jag tänka mig
    Suck... ja där är en vilja av stål.
    Jobbigt när man ser att hon verkligen behöver lära sej att sova i sin säng för att få ordentlig sömn, men hon bara vägrar.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:20:29 följande:
    Äh, hon var väl inte till besvär?!
    Nä mest bara konstig...
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:20:09 följande:
    Hmm.... Ja, jag har inga tips att komma med och hon är ju en dam med järnvilja...
    Ja hon är ju det.
    Jag har ju en till sån, så jag vet ju vad som krävs...
    Tydliga regler och mycket kärlek.
  • lillronya
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-19 15:28:04 följande:
    Hej allihopa.

Vet inte om jag fått en höstdepression över mig helt plötsligt eller vad det är.

Iaf, har börjat tänka mycket på vad jag ska bli när jag  blir stor Glad

Känner att det är dags att bestämma sig lite vad man villl jobba med men jag kan inte komma på vad. Har varit på samma arbete i 5 år nu. Var på en intervju idag på ett annat ställe och känner mig så deprimerad närjag kom därifrån. Får känslan att jag inte kan nåt alls liksom.
    De frågade om jag hade nåt i mitt liv som var som en passion. Det jag ville svara på men  inte kände att det passade in där var ju barnkläder Flört Det är jag bra på ju och något inom det området vore ju suveränt för mig.

Helt OT vet jag, men vad arbetar ni med här inne?? Behöver iite tips känner jag.
    Hej!
    Inte alltid lätt att veta vad man vill.

Jag brukar resonera som så, att mina barn är min karriär. Det är de jag vill vara med och lägga min tid på.
    Tyvärr tjänar man inga pengar på det, så jag jobbar ju också.
    Jobbar på ett boende för handikappade och trivs med det.
    Men hade jag fått bara vara hemma med barnen så hade det varit det bästa.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:53:46 följande:
    Tror du inte hon till sist inser att hon inte kan klara sig utan ordentlig sömn och lägger sig??

Ha, ha, näe damen var inte så konstig - bara pratglad! Drömmer
    Jo det gör hon ju. Det är bara en lång väg dit.

Nu är det dags för jobb ett dygn.
    Ha det bäst!
  • lillronya

Kikar in från jobbet lite.

1 och 1 är 3 skrev 2010-11-19 18:41:58 följande:
    Min man erbjöd mig titeln "hemmafru" men jag tackade nej.... Rent ekonomiskt hade vi fixat det, kanske inte helt optimalt då vi precis byggt nytt hus men de hade funkat! Mitt psyke däremot hade blivit total katastrof 50 % låter lagom!
    50% är toppen!
    Vila från hemmet och känna sej som en egen person hinner man på 50% utan att sakna ihjäl sej efter barnen. Nästan.
    Fast jag hade lätt fixat att vara hemmafru också.
    maugu skrev 2010-11-19 18:43:08 följande:
    Perfekt skulle jag vilja säga..men du, det kräver mod att säga upp sig och våga ha tillit till att det löser sig..starkt gjort!!PS!Lade till dina ord i min blogg-blev så glad!Kram
    Följer din blogg och är lika impad alltid.
    Håller med 1 och 1 i allt hon sa.
    Hjärta
  • lillronya
    maugu skrev 2010-11-19 18:50:41 följande:
    Kram Lill-R..jag vet ju att ni finns där..fast jag måste fortsätta berömma..du har varit/ärså klarsynt och var ett stöd, speciellt förra året då det gungade rejält. Du har mycket kloka synpunkter som jag suger i mig och jag beundrar din livsfilosofi...tänk vad lite danskintresse kan göra
    Kram tillbaka!
    Saknar våra mejldiskssioner. Får nog terra dej lite igen.
    Nu har det varit en tung höst här och då orkar man inte så mycket mer än att hålla näsan upp över ytan.
    Hoppas vi landar snart här.

Många fina danskvänner det finns.Hjärta
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-11-19 19:15:33 följande:
    Skickar varma kramar till er alla!
    Är alltsom oftast en glad skit som gärna peppar andra - vågar o vinner, lever mitt liv så jag kan dö nöjd närsomhelst! Hjärta

maugu - ska genast lägga till din blogg till min läslista, man blir ju nyfiken på dig av de andras omdöme!
    Du är en av de bästa på att peppa!Hjärta
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17