Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-21 18:39:56 följande:
    Killarna har varit hos mormor och bakat pepparkakor så då passade vi på att handla julklappar idag vi med.
    Tror vi är färdiga nu, får väl plocka fram allt ikväll och kolla vad man köpt egentligen
    Vad ni är duktiga som är färdiga!

JAg har bara köpt en julklapp än sålänge.
    Och så har jag betalt in så att de två stora tjejerna ska få åka på Gothia cup i januari. De får vara den största delen av deras julklapp.
    Åker alltid till gekås den 20 december och där handlar jag de flesta julklapparna.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Mawe123 skrev 2010-11-21 18:48:22 följande:

Gokväll. Roligt att läsa om era julklappsbestyr, vi åker till Thailand och har bestämt oss för att åka in till markanden i Saladan och shoppa julklappar till varandra där. Kommer väl att spendera nå´n hundring totalt skulle jag tro Flört

Det känns så skönt att slippa hysterin kring julklapparna, men rätt jobbigt att sitta på kohlanta och klicka hem de danska godingarna från kalendrarna Tungan ute Förra året hade jag verkligen massor med kul post när vi kom hem Drömmer

Å vad det låter skönt att åka till värmen.

Själv älskar jag julen och allt som hör till.
    Skulle nog inte vilja vara någon annanstans då.
    Vi har dragit ner stimmet kring julklapparna nästan helt i våra familjer och det är verkligen jätteskönt!
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-11-21 18:55:07 följande:
    Till Svea fanns det massor på gekås. Damsugare, häst, strykjärn, brödrost.... Till Anton köpte vi Lego city... Anders köpte (för jag vägrar vara med på den) Star Wars laser svärd till Anton. Till X hittade vi brio tågbane delar. Men ja vi är inte på långa vägar klara till dem. Jag tycker dety är så svårt för deras rum svämmar verkligen över av leksaker. De skulle snarare behöva bättre förvaring. Men kanske inte så kul att få en bokhylla av tomten
    I år är första gången vi kan köpa leksaker med gott samvete till barnen.
    Har tagit bort alla småbarnsleksakerna och de har fått sitt rum nu. Behöver faktiskt fylla på med leksaker.
    Det ska bli roligt!
  • lillronya
    Kristyr skrev 2010-11-21 19:30:04 följande:
    röd/vit!!

Allt med en vit rand är fint..
    sedan finns det många andra fina..

men de med brunt i är inte fina..Cool
    Ja den är fin!
    Den står på önskelistan.

Jag gillar vit/brun.
  • lillronya
    Flock skrev 2010-11-21 19:40:21 följande:
    Vad fint de har fått det på sina rum! Måste vara roligt att köpa leksaker nu!
    Busbellan skrev 2010-11-21 19:15:47 följande:
    Tycker också det är svårt med leksaker, egentligen har Ella så det räcker
    Men just nu är nog hennes högsta önskan ett trumset, verktyg och en spindelmannendress
    Verktyg och spindelmannen ska vi nog försöka köpa, men trumsetet får nog va

August vet jag inte vad han ska få, men tänkte nog försöka få tag på noppisar i alla fall
    Hihi, ja, trumset vill man gärna hålla sig ifrån
    Tack!
    Ja de får snällt dela rum tills någon flyttar hemifrån.
    Ska bli jätteroligt att köpa leksaker till de. Men vet inte riktigt vad jag ska köpa...
  • lillronya
    Kristyr skrev 2010-11-21 20:08:54 följande:

brun/vit är fin med, men jag gillar inte brunt. Eller brunt är fint, men inte på mina barn..
    Har iof NS bruna vinterarmy och några småfolkisar med bruna kantband...

Det är som jag med grönt.

Gillar oftast inte det, men katvigs nya grön/blåa är jättefin.

• lillronya
    Flock skrev 2010-11-21 20:17:35 följande:
    Bilar kanske?
    E fick tårta, glassar, små godis och klubbor av trä. Det var en toppen present till honom..
    JA bilar till E och petshops till A är självklara julklappar.

Å vad gulliga presenter.
    Kristyr skrev 2010-11-21 20:26:10 följande:
    jo grön går bra på båda barnen

Blå är trist på sonen då det är grabbigt, men lillesyster kommer nog ha mer blått än honom...
    JAg gillar blått på alla, men A tycker att blått är för killar.
    Hon har varit girly och prinsessig sen hon fick en egen vilja. Och det var väl nästan vid födseln.
  • lillronya
    jompa skrev 2010-11-21 20:45:09 följande:
    Hahahaha visst är det underbart med ungar som har egen stark vilja
    Ja det är det egentligen, men den här damen har det i kombination med en aldrig sinande energi och då blir det ibland en aning tröttande.
    jompa skrev 2010-11-21 20:48:08 följande:
    Måste fråga, tycker ni att era barn lekar mycket med sina leksaker? Är på sina rum och leker?
    Mina gör det sällan tycker jag, vissa få saker som de leker med jämt men annars är de mest där vi är, i köket eller vardagsrummet. De gillar att rita, lägga pärlplattor och självklart kolla på film.

Känns lite tråkigt att köpa massa leksaker när de aldrig leker med dem.
    Jo mina leker ganska mycket nu på sitt rum. Men det är kanske nyhetens behag?
    A kan sitta hur länge som helst med sina petshops och my little pony.
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2010-11-21 20:52:14 följande:
    Japp- mina ungar leker dagligen med sina leksaker på sitt rum,vi har dock rätt mkt leksakerDrömmer. Jag har iofs konsekvent vägrat att man får släpa ut allt så de har fått bli därinne

Nu lurar jag på att ge Max en tv med dvd inbyggt så att jag kan få tillbaka min tv också
    Det skulle jag också vilja att småttarna har. En tv med DVD.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-21 21:53:16 följande:
    Gokväll brudar!!!

Min dator strular massor just nu.... TROR att snälla "pappa" fått rätt på den nu, har surfat lite från mobilen men kan inte citera där, störigt!!

Iaf så får jag liiite stressig mage när ni pratar julklappar. och att en del av er redan är klara! Shit! Jag har köpt EN julklapp, på idaT salgen Till Ts kusin, men resten återstår...

Busbellan: vi tog IKEA idag tillsammans med hälften av smålands befolkning, kom ut där enbart 400 kr fattigare! Drar hemåt i morgon kring lunch.

Smultron: Vad tror du om gekås 13 el 14 dec? Eller  20? Vilken dag är bäst?
    Men va?
    Den 20nde åker vi väl?

Hej förresten!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17