Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Saraia skrev 2011-01-15 18:32:21 följande:
    tycker absolut du ska ha 122/128!ser jättefin ut på henne, e ju lång som en klänning nu o blir sen en tunika när den blir kortare så du får valuta för pengarna - sååååå fin!!!  vill ha t mina tjejr!!!!
    bra ja jag behåller nog den  i den strl.. du mååste köpa den. jag brukar snåla och tycka att 600kr är mycket men denna är värd det underbar!!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    lillronya skrev 2011-01-15 18:50:44 följande:
    Alltså jag fattar ingenting.
    E har kräkt två gånger ikväll. Varit hängig hela dagen och sovit middag.
    Nu ber han om lördagsgodis och fanta och är hur pigg som helst.

Svårt att neka men hur bra är det att äta godis nu?
    när dom är piggare så brukar jag ge det dom ber om. skulle han kräka igen så vänta lite längre tills nästa gång han får äta
  • Buttelina
    lillronya skrev 2011-01-15 19:14:05 följande:
    Ja precis!
    Buttelina skrev 2011-01-15 19:11:04 följande:
    när dom är piggare så brukar jag ge det dom ber om. skulle han kräka igen så vänta lite längre tills nästa gång han får äta
    Ja han fick ta en godis och fick ett halvt glas fanta. Så får vi se vad som händer.
    hoppas han får behålla det
  • Buttelina
    solouniko skrev 2011-01-15 19:45:37 följande:
    ÅÅÅHH Butte FINA Bella i min älsklingsjacka Milla ska få den och mössan nu i veckan om hon är piggare och vi kan åka till stan och prova Är så hopplöst förälskad i den Finaste jag sett på länge!

Hur är den i stl? Milla ärväl kring 84 cm nu och jag skulle tro att 92 sitter bra på henne, men frågan är ju.. Den lär ju inte börja användas förrän mars/april tidigast också vill jag ju gärna att den ska räcka sommaren och hösten såklart. Så frågan är om jag inte ska ta 98 ändå? Obestämd 
    sötis är du kär ja älskar den verkligen med
    isabel är 110cm och det är 128 i den Förvånad lång i ärmarna men funkar. tyckte 122 såg så liten ut. tycker nog du ska ta 98. vilken strl har hon i gamla softshell?
  • Buttelina
    Be Lu skrev 2011-01-15 19:55:58 följande:
    Hej,
    är nyblivet Molofan, har kollat lite i er bildtråd och Colibri ser ju helt fantastiskt ut! Men jag skulle behöva lite hjälp från er proffs, vart kan jag hitta det, tröja, leggings, klänning? Finns det mössa i det printet och har för mig att jag någonstans har sett bebisfilt. Kan ni hjälpa mig med tips. Antingen någon stockholmsbutik men då jag är höggravid så skulle jag helst sitta kvar i soffan och handla över nätet.
    Helst skulle jag även vilja ha tag på en gul lurvfleece med rosa kantband också, allt i str 86.
    Stort tack på förhand!
    kolla på busochrackartyg.com  eller luckylittleme.se

lurven finns i 92 på my-baby.se
  • Buttelina
    solouniko skrev 2011-01-15 19:55:31 följande:
    Ja, sååå kär! Där kan man snacka kärlek vid första ögonkastet

Ojdå, jaa då kanske jag ska ya 98 ändå. Vill ju inte att den ska bli för liten innan hösten Hon har en från förra våren som det är 86 på och den är för liten för lääänge sen, köpte en lila i 98 på salgen och den borde sitta bra nu, såhär satt den i november, men tyckte inte att de nya såg riktigt lika små ut i stl som tidigare?

jag tyckte dom nya såg lika små ut ska prova vår 122 på bella
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-01-15 21:47:43 följande:
    måste nog kolla närmare på det då

Ja, man vill ju ha rätt färger, Såg du att jag säljer den grå lurven, tycker verkligen sen är superfin, men A passar inte i den färgen
    åh han hade varit urfin i bilskrotslinnet som jag köpte
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-01-15 21:54:35 följande:
    Är ni nöjda, nu har ni snart fått in mig och beställa ett sånt
    Men det borde vänt nån dag, väntar ju på att få mått på softshellen, bättre att beställa allt på en gång ju
    du måste ha ett sånt ja klart bättre att beställa på en gång jue
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-01-16 16:37:48 följande:
    Åhh. Idag har vi haft kalas för Alva och vi träffade Mattias ena bror som vi inte sett sen innan jul. Det blev alltså lite julklappsöppning för Klara och Alva. Dom fick varsitt plagg från LouisLouis (stavas..?). Klara en tröja och Alva en klänning. Superfint, med hästar på! Har aldrig direkt fastnat för LouisLouis men nu när jag såg det i verkligen fick jag en helt annan syn på det. Jättesöta var dom!! 
    Så nu har jag kanske fastnat bara liiite liiite till för ännu ett danskt märke

En Molotröja fanns det minsann i ett av paketen från hans andra bror också. Och massor med fina OT-kläder från bästa OT-affären Lindex. Jag tror våra vänner och familjer förstår att vi gillar kläder Oskyldig 
    dom hästarna är superfina!! isabel älskar sina leggings
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17