• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lantani skrev 2010-12-01 10:23:58 följande:
    Jag tog den svarta, lite för feg för att våga ta den orangea
    Jag tänkte att vi skulle variera oss lite i färgskalan så den blir nog bra hoppas jag..
    Om inte så har jag ju anledning att köpa en till sen..
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    alvide skrev 2010-12-01 10:30:31 följande:
    Hej det vore SUPER om nån här kan svar på min fråga:
    Jag har köpt en Molo-jacka str 116. Nu ska jag komplettera med Molo vinterbyxor (Pollux) men är kluven på storlek 116 eller 122. Det kommer bli via webshop så det kommer inte att provas innan.
    Hittills har dottern haft POP, Nanook och Lindbergs i ytterkläder och alltid har byxorna eller byxlängden blivit för små/korta tidigare än jackan/jackärmar. Både i skalkläder och vinterkläder har det varit så.
    Vad tror ni? Hur har det varit för er? Ska jag köpa 122 då?
    Jag hade tagit 122 om jag var du.
  • Preggi
    ChokladMoshin skrev 2010-12-01 10:51:10 följande:
    Goddagens!!
    Lite hjälp. Molo overall till tjej på 104 cm, räcker 110?
    Jag tror inte det. Min M är typ 105 lång tror jag. Hennes 110 är verkligen på gränsen till kameltå varning snart.. Jag hade tagit 116 men det beror ju på hur man är byggd med hur de sitter...
  • Preggi

Hej

Någon som testat MAT vantar? Kanske måste ha ett par som matchar nya overallen Drömmer

• Preggi
    Fantastiska Skatt skrev 2010-12-01 17:03:00 följande:
    Japp det har vi gjort
    Kan jag tänka mig.. Är de bra? Sitter de på bra?
  • Preggi

Nu måste jag ta tag i middagen här. Kikar in lite senare..

• Preggi
    alvide skrev 2010-12-02 10:27:31 följande:
    Från armhåla till ärmslut var 33-34 cm. Ok hon kan ha den just nu (hon är 102 cm lång) men hon har andra jackor i samma ärmlängd som är i storlek 98/104 som ska användas denna vinter.
    Hade tänkt att den skulle användas nästa vinter och tog till med storlek och trodde att hon skulle drunkna i 116Förvånad
    Vilken modell är det på jackan? Jag köpte 116 till min 5 åring men den fick lilasyster ta. Hon är 105 cm och den sitter perfekt på henne nu.

Finns det något kul i någon kalender idag?
  • Preggi
    alvide skrev 2010-12-02 12:40:09 följande:
    Jag köpte calee den är en längre modell men jag tror att bredd och ärmar är lika som castor.
    Samma här märkligt att en jacka i str 116 ska vara lagom till barn som är 102-105 cm långa.
    Jag har castor fjord tror jag den heter. La en värdelös mobilbild i BT nu men den jackan är verkligen lagom till M. Vet att hon är 105cm med för vi var på 4 års kontroll idag. Skumt med storlekar...
  • Preggi
    Zvartaliljan skrev 2010-12-02 13:23:49 följande:
    är årets jackor mindre? Har du en från förra året o jämföra med? För jag tänkte passa på o köpa till nästa år o hade tänkt ta 122...men då kanske jag bör ta 128, känns ju tokstort Förvånad Räknar med att hon kommer vara runt 115cm i slutet av nästa vinter.
    Vilken modell tänkte du köpa? P är 108 lång. Har bild på henne i 122 i flickmodellen av årets jacka. Den funkar i år men jag tror att den passar även nästa år.
  • Preggi
    Zvartaliljan skrev 2010-12-02 13:39:09 följande:
    Just flickmodellen gillar jag bäst. Tar gärna en bild. Om du tror den passar nästa år med så borde den ju passa Maia då med...hon är ju också 108 lång.

Förresten, någon som har småfolks overall i 86/92 som kan mäta åt mig?? Min är som sagt EXAKT lika stor/liten som Molos i 80 (regnbågen med dubbla dragkedjor). Denm mäter 70cm från nacke-fot och totallängd med luva 85cm. Det kan ju bara inte stämma att det är en 86/92 med de måtten!! Felmärkt 74/80??
    La just bilden i BT. Vet inte om den passar nästa år men jag tror som du skrev att barnens armar inte växer så fort så den borde räcka tycker jag. 128 känns ju hysteriskt stort.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17