• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-02-27 21:35:45 följande:
    ja 75% är ok men helst 50% haha skönt att dom ändå kan va hemma så pass mycket

dumt att nämna att du gillar lite när de är sjuka, för då blir dom det kanske aldrig
    Ja, kanske blir så istället haha.
    den här måste Ava få. Sååå fin!! Vet bara itne om man ska ha rosa eller grön. Men om Ava får bestämma så blir det ju rosa och den är ju lite mer vårig också...
    files.hm.com/media/products/A01/DXLA01_80969_54011_41_2694.jpg
  • Jen80
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:38:00 följande:
    Ibland är det skönt när de är sjuka, bara det inte blir för ofta för det blir så mycket pusslande då
    Kollade för ett tag sedan hur många vabdagar vi hade för Ella förra året, "bara" ca 100 stycken
    Sambon tog en halvdag med vab förra månaden och förlorade sjukt mycket på det. Vågar itne tänka på hur mycket han skulle förlora på en vecka... så naturligt nog blir det jag som kommer vabba mest - inte mig emot .
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:40:50 följande:
    Nej, jag pluggar på helfart
    t är egentligen bara under praktikperioderna som det är mer tid, annars lägger jag max 20 timmar sammanlagt på tid i skolan och hemma.
    Men jag har lagt mig på en lagom gokäntnivå, kräver inga VG
    Har hittills klarat mig utan kompletteringar i alla fall
    Äh, så länge man blir godkänd så spelar det väl inte så stor roll. Jag hade inte heller lagt en massa extra tid för att få VG. Sånt kollar de väl ändå inte särskilt mycket när man söker jobb... Skönt att få plugga och styra tiderna lite själv. Får nog fundera på det i framtiden. Nu är det mest kul att tjäna lite pengar igen efter lång föräladrarledighet... väntar bara på att det ska märkas, vilket det itne har gjort den här vintern ...
  • Jen80
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:42:59 följande:
    Åh den var fin!
    Superfin och bra pris . Finns inga rabattkoder på H&M nu va? Även om det inte gör särskilt mycket på 349 kr. Tänk vad snål man blir genast när man handlar på såna ställen och kan samtidigt lika gärna köpa en jacka för 700 kr .
  • Jen80
    Busbellan skrev 2011-02-27 21:53:54 följande:
    Ja, rabattkoder är ju aldrig fel om de finns Vet faktiskt inte om det finns nån, för ett tag sedan var det 10% på alla kläder men jag har inte kvar den koden

Jag var inne och kollade den jackan, jag tycker du ska ta den rosa!
    Hmmm, 10% gör ju inte så mycket... Men ja, den rosa får det bli. Får kolla i stan om de har den. Vill ha vår nu!! Idag hade pojkarna sina nya softshells från Molo. Inte för att det var varmt, men vi skulle mest bara åka i bilen (till och från Ikea ). Nej, nu längtar man verkligen. Vad tycker ni om kombon på skalkläderna Ava har i BT?? Har egentligen inte bestämt mig för det än, men det blir nog det setet. Vet inte annars vad man ska ha. Har mest haft Pop till henne, men vill ha något annat nu. Den här jackan är ju lite kappmodell på. Sånt gillar jag. Ilon får ärva Liams gamla skaljacka från Pop och så ska Liam ha en ny. Provade Pops nya grå. Himmel så fin, men frågan är hur praktisk den färgen är på en snart 6-åring...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2011-02-27 21:58:29 följande:
    åh vilken underbar!!
    Jen80 skrev 2011-02-27 21:49:42 följande:
    Superfin och bra pris . Finns inga rabattkoder på H&M nu va? Även om det inte gör särskilt mycket på 349 kr. Tänk vad snål man blir genast när man handlar på såna ställen och kan samtidigt lika gärna köpa en jacka för 700 kr .
    ojdå kollade in på hm nu och hmm 3 par skor o en solhatt måste ju bella få därifråm ajdå och jackan tror jag. hon får själv välja om hon vill ha den eller jeanskappan från lindex
    Vilken är jeanskappan från Lindex??
  • Jen80
    Jen80 skrev 2011-02-27 22:00:39 följande:
    Vilken är jeanskappan från Lindex??
    Hittade nu. Jättefin!... men den på H&M är snäppet finare ... Jag röstar på den !
  • Jen80
    Kristyr skrev 2011-02-27 22:11:28 följande:
    me lööööv FB köp och sälj. Har lagt upp och sålt lite saker ikväll.. Mkt mer än de 21 annonserna som ligger på T har dragit in hittils Går sååå dåligt på T för mig  Gråter
    Hmmm, kanske ska gå in för det lite mer där och verkligen försöka sälja. Har en hel del som ska ut, men tar aldrig tag i det.
  • Jen80
    Kristyr skrev 2011-02-27 22:25:05 följande:
    har försökt rensa nu..
    har mer kvar.. måste fota.
    Ja, det är ju lite jobb med det. Detbästa med att lägga ut på FB är att man inte måste förminska bilderna och hålla på som man måste på Tradera. Just därför jag hellre lägger ut där .
    Nähe, ska försöka komma i säng. Sambon jobbar natt för tredje natten i rad så det blir ingen sovmorgon imorgon. På tisdag ska jag kräva en lång härlig sovmorgon (haha, vilket brukar bli till kl.8.30 absolut senast!)
  • Jen80
    Kristyr skrev 2011-02-27 22:33:26 följande:
    vad är sovmorgon?
    Vi försöker att vi går upp varannan dag när sambon inte börjar tidigt eller måste sova efetr nattskift. sne blir det ju inte jättemycket sovmorgon då barnen gärna springer in till mig eller bråkar utanför dörren . Men att bara få ligga i sängen till efter 8 är guld värt!
    Buttelina skrev 2011-02-27 22:38:13 följande:
    jaa jag tycker nog med det bella får bestämma. blir nog att jag lägger en 500hundring på hm :-O har inte hänt på måånga år
    Ojoj, storshopping ! Få kolla mer där, men handlar hellre i butiken än skickar efter. Man vet aldrig hur det ser ut riktigt när man väl får det på posten. Vissa skor t.ex. kan ha hemska sulor. Måste kika på skorna. Hade de många fina??
    Men nu måste jag sova!! Ja, förstå varför jag inte hänger här längre ...
  • Jen80

God kväll på er ! Kikar in en liten snabbis innan sambon ska ha datorn...
    Sitter här i soffan med tråkiga gravidkrämpor fast man inte ens är gravid. Deprimerande ! Funderar på om man någonsin blir av med det helt...
    satt och kollade i Rustas reklamblad i morse. Där hade de ett påslakan som var ett plagiat av Katvig. Någon som sett det? Såklart jättefint. Funderar på om jag ska köpa ett även om jag är emot sånt där. Måste nog se det i verkligheten först. Fanns i rosa och turkost så jag är sugen på ett rosa till Ava och turkost till Ilon...

• Jen80

Har alltid velat ha Katvigs lakan men aldrig köpt något... nu kan jag inte motstå en kopia. Men tänk, får man verkligen göra så?! det som skiljer är ju att bladen är något vinklade jämfört med Katvigs som är raka. Dåligt ju!

• Jen80
    Busbellan skrev 2011-03-10 21:33:20 följande:
    Åh dom turkosa hade varit så fina i Ellas rum, undra när man kan ta sig till Rusta
    På väg till jobbet ... perfekt ju! Har du långt så kan jag handla åt dig och skicka. det tråkiga är att lakan ofta väger lite... men kanske inte Rustas ...
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2011-03-10 21:36:58 följande:
    Åh så fina lakanen var, vilken tur att vi ska till Jkpg på lördag Får nog bli till båda barnen, funderar även på denna mattan till Mejas rum:
    www.rusta.se/images/products/45601498_l.jpg
    Åh, va fin!! Jag har en trasmatta på Åhléns som jag vill ha till Avas rum. Lite mildare fäger då hon har lite mer gammaldags stil i sitt rum... Mattor är roligt! Ska bli så kul när Ilon får iordning på sitt rum nu. Han längtar och jag med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17