• Saraia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

maugu skrev 2010-11-07 17:51:42 följande:
    Grattis och fint namn
    Min Livia fyller två den 21/11!!
    Så underbart fint namn, älskat det i flera år o nu har vi en egen liten Livia!
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia

Duntoffla: så gott det lät, tänkte jag oxå göra imorg när jag kört stortjejerna t dagis o skola! Mysa framför den filmen m bebis!!!

Två flickor f.-04 och -06, o lillasyster 1v gammal!
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2010-11-10 13:36:09 följande:
    Nämen, har du fått bebis nu??
    Det har jag helt missat Skäms
    Stort grattis från mig !!!! Hjärta
    Ja lilla Livia kom förra månd 2/11! så skönt att äntligen ha henne på utsidan o bara kunna gossa!!!!

Hur mår din lilla o hur går det m 4 kids?!
  • Saraia
    Zvartaliljan skrev 2010-11-10 13:55:22 följande:
    nu satte du ju dit mig med...
    Var tvungen o bunkra fler storlekar av jeansen från Tumble n dry. De med mudd vid bensluten, REKOMMENDERAS verkligen!! De sitter så jädrans snyggt på Maia. Gå upp en storlek bara. Hon har 116 o nu har jag köpt 122 också och varsitt par till kusinerna. 200 - 40% är ju ett vrakpris för de jeansen!
    hur e i dig denim jeansen i modell o kvalitet?
  • Saraia
    ChokladMoshin skrev 2010-11-10 16:44:59 följande:
    Vad gosigt, då är det exakt 2 v. mellan våra tjejer
    Ja, visst är det mysigt med dom på utsidan istället även om jag nu i efterhand verkligen önskat jag gått över tiden istället för att få prematurt.
    Hon mår bra nu och går upp stadigt i vikt. Går över förväntan bra med alla barn, 2½-åringen älskar ju bebisar men man vet ju inte hur det blir med en som bor här permanent, men det har funkat toppen, det är ju HENNES bebis
    Härligt att det går bra m lilltjejen o syskonen!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 1v.
  • Saraia

åååååå va mkt fint ni salgshoppat - vill oxå!!!!!!!!!!! har ni ngt tjejigt i stl 56 62 68 110 som ni inte vill ha hör av er !  Oj kanske inte får skriva så, ångrar inlägget i så fall! Men ni har shoppat sååååååååååååååå fina kläder!

Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 1,5v.
  • Saraia

ni m bebisar - tvättar ni alltid kläderna innan de ska ha dem första gången eller räcker d att skölja dem i vatten tro? har alltd tvättat men nu har jag en del nya molokläder t bebis som jag inte vill slita på innan de börjat användas. tror ni det räcker att skölja dem för hand utan tvättmedel?

Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 2v.
  • Saraia
    Duntoffla skrev 2010-11-17 13:31:25 följande:
    Ja, jag tvättar alla kläder innan. Läste en artikel i Mama med Eva Röse och hon hade gjort något test i någon dokumentär hon medverkat i (hon vad då gravid) Det visade sig att hon hade en hel del kemikalier i kroppen som kom från flamsäkrade möbler, kläder etc. Så det finns hur mycket som helst. Efter det så har jag varit ännu nogrannare. Känns läskigt att de får i sig så mycket genom huden.
    ja precis den läste jag med - skrämmande! ja in i maskinen får det bli nu då så kläderna kan börja användas!!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 1,5v.
  • Saraia
    Kristyr skrev 2010-11-17 13:26:45 följande:
    tvättar alla kläder innan användning till både bebis och tvååring.

Jag tror man behöver tvätta, inte skölja för att få bort saker ur tygerna....
    ok maskin får d bli! första barnet jag har molo till fr stl 56 o de borde hon kunna ha nu o jag vill börja anv dem nu så nu ska här tvättas!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 2v.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17