Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-12-05 20:18:05 följande:
    God kväll!

Jag har ett litet dilemma..jag har ett regnbågeset med jacka+byxa och en regnbågeoverall- det känns lite overkill Ni med barn runt 4 vad använder ni mest? Max har två overaller redan på dagis men hemma vet jag inte vilket som är att föredraDrömmer
    Innan har jag tyckt att overall varit den enda och bästa alternativet.
    Men förra helgen när vi var på innebandy, julskyltning och en massa annat som innebar overall på och av konstaterade jag att det är nog inte så dumt med en uppsättning tvådelat också.
    A har ju det men inte E...
    Betydligt lättare att bara ta av jackan när man inte ska vara inne så länge ju.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya

Funderar på om E kanske kan ha molo jacka och byxor i 110 redan i år?
    Han är 98 cm lång...
    Har ju en svart jacka och regnbågsbyxor isf.

• lillronya
    jompa skrev 2010-12-05 20:54:44 följande:
    Kan förstå lite att det blir knöligt, men tunikor är ju inte så jättelånga så det funkar kanon men det gäller ju att hitta några fina oxå Det är där jag har mitt problem.

Jag har hittar flera fina tunikor i den här stilen på lindex nu. De är fina tycker jag.

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=10805535&styleid=10805517&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365

• lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-12-06 08:34:05 följande:
    Godmorgon. Inte så livat här ser jag. Mycket o pyssla med inför jul

Måste bara berätta då jag är så stolt Hjärta
    Igår var det dop för min kusins lilla dotter, min kusins tjej ringde då mig för några veckor sen och bad mig sjunga "du är allt" med sonja aldén. Men under tiden jag gått o sjungt här hemma o övat för att lära mig texten så märkte jag en dag att Maia sjöng med och kunde hela sången! Så jag frågade henne om hon ville sjunga med mig i kyrkan och det tyckte hon lät jättekul, så igår så följde hon (och min mamma så vi var tre generationer) med mig fram och jag ställde micken direkt framför henne och hon tog i som bara den, jag hördes inte ett smack kan jag säga! Hon sjöng så högt o fint Hjärta
    Kan säga att min kusin och hans tjej blev lite lätt chockade...de var ju beredda på bara mig Sagas mamma satt ju där o började storböla när Maia sjöng så jag nästan började gråta också när jag såg henne.

Pricken över i:et var ju när applåderna kom, ja kyrkan var fullsatt och man brukar ju inte applådera i kyrkan men så är det ju inte varje dag en 4-åring står o sjunger. I alla fall så böjde sig Maia ner i värsta bugandet inför publiken med armarna rakt ut som en riktig artist Det har jag INTE lärt henne

Åhh värsta egoinlägget o skrytsamt men jag bryr mig inte, är så otroligt stolt Hjärta På alla kalas brukar Maia vara "den där störande ungen som aldrig är stilla o bara för en massa liv" men igår var alla så snälla mot henne och berömde henne, det behövde hon Hjärta
    Å vad hon är duktig!
    Du har all rättt att vara stolt.
  • lillronya

Hej i tråden!!

Duntoffla skrev 2010-12-06 17:13:20 följande:
    Åh vad duktig hon är! Förstår att du är stolt!

Måste fråga er proffs...Noel fick tag på en blå cd-penna (tusch) och har nu så fint målat på sin fina mintgröna Katvigjacka i velour Gråter Finns det någon möjlighet att få bort tusch och HUR i så fall?
    Det är nog det enda jag misslyckats med att få bort. Eller det var iofs en spritpenna. Kanke inte samma sak?
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2010-12-06 17:39:52 följande:
    Tyvärr är det nog det Vitsen med de där pennorna är ju just att de ska fastna på allt och inte kunna tas bort. Där fick jag för att jag lämnade honom själv en stund
    Å det är så trist!

Vi hade en incident med en spritpenna här för något år sen.
    Mannen hade småttarna och jag var iväg.
    Han går ut och röker en cigg. Tar ca fem minuter.
    När han kommer in är allt grönt.
    Ungarna, golvet, väggarna och möblerna....

Han ringde i panik till mej och gastade: -Är de såna dyyyra klädera ungarna har på sej? För allt är grönt!

Jag fattade ingenting först.

Kan säga att jag verkligen aldrig sett några så gröna barn. Vi fick skrubba de och hemmet med våtservetter. Det var det enda som tog det.
    Barnen skimrade i grönt i veckor efteråt.

NU efteråt ångrar jag att jag inte tog kort på allt, men det tänkte man ju inte på då.
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2010-12-06 17:47:57 följande:
    Hua! Vilken chock! De är verkligen snabba. Jag tog våtservetten och fick bort lite. ( och det får mig att kraftigt ifrågasätta hur bra våtservetter egentligen är för barnen)
    Oh ja! De hinner hur mycket som helst på en liten liten stund.
    Ja hur bra är de egentligen för huden?
    De är tex det enda som tar bort hårvax från händerna. Det gör inte ens yes diskmedel.
    Och ja det har funkat att ta bort grön spritpenna fårn hela vårt hem också.
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2010-12-06 17:59:17 följande:
    lillronya skrev 2010-12-06 17:53:05 följande:
    Oh ja! De hinner hur mycket som helst på en liten liten stund.
    Ja hur bra är de egentligen för huden?
    De är tex det enda som tar bort hårvax från händerna. Det gör inte ens yes diskmedel.
    Och ja det har funkat att ta bort grön spritpenna fårn hela vårt hem också.
    .... var även det effektivaste sättet att flyttstäda vårat gamla kök på .... jag är inget fan av våtservetter på hud, däremot som rengöringsmedel är de super
    Väldigt effektivt inom många områden. Läskigt!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-06 18:07:46 följande:
    Hellu i tråden

Jag är fullkomligt KÄÄÄÄR i Molos nya kossor, gud så fint print alltså!! Fick hem knappisen idag Hjärta Hoppas det kommer en suit med RÖÖÖÖDA kanter *underbart*

Har blivit en del kalenderhopping trots att jag inte skulle Drömmer Det bara blidde så liksom..
    Hej!
    Ja visst är de fina?!
    Köpte ju tröjan med randiga ärmar till E i julklapp, men det är så svååårt att inte ta på honom den.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-06 18:09:18 följande:
    jag använder åxå våtservetterna till massor av städning, torka skinnsoffan tex *suuuveränt*  Putsa skor funkar kanoners, ja dom är väldans braiga helt enkelt Skrattande
    Ja till skor har vi också använt de. Superbra!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-06 18:23:41 följande:
    Underbara!! Blev glatt överraskad när jag öppnade paketet

Den tröjan är bara så sjukt snygg!! Med de randiga ärmarna till de printet, supernice!! Förstår det är svårt att låta bli att använda den

Jag är sugen på den tröjan till Bubblis åxå faktiskt Drömmer
    Jag funderar på att även A ska få en lika dan eftersom den  är så fin.
    Kommer ju i leggings också, så kanske får hon de istället.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17