Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej flickor!

Är helt ur förbannad här hemma. Fick mail för några dagar sedan från extrafilm, om att man fick framkalla VALFRITT antal bilder gratis. Endast frakt/expeditionsavgift skulle tillkomma. Framkallad 1100 bilder igår, såg bara att det stod bilder 0,00 kr. Sen när jag tittade på orderbekräftelsen, då står det "Start/expeditions avgift 799 kr  och frakt 89 kr" !!!  Inte FAN trodde jag att det skulle va SÅ dyrt! Mailade dom direkt och skrev att det måste blivit något fel, hade det inte det så kunde dom annulera ordern.
    Fick svar kl.16 idag att det stämde och att dom inte annulerade några ordrar! Har dom verkligen rätt att göra så här?! Dom hävdar att det står i nån pdf fil vad expeditionsavgifterna är, vilket jag aldrig fått fram. Det är ju helt vansinnigt!!! Jag tog ju dubbla kopior och sånt bara för det var gratis... Dessutom borde dom nog fasen kunna annulera en order när man mailar en sekund efter att man beställt!!!

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    LJ2 skrev 2010-06-14 21:02:43 följande:
    jag kollar på deras sida nu, om fria antal bilder..
    får fram pdf filen..

FRIA BILDER
    Antal bilder Frakt & Expeditionsavgift
    0 – 50 Brevfrakt + Startavgift
    51-100 Brevfrakt + Startavgift + Expeditionsavgift
    101 – 150 Brevfrakt + Startavgift + Expeditionsavgift (x2)
    151 – 200 Paketfrakt + Startavgift + Expeditionsavgift (x3)
    Häröver adderas en expeditionsavgift per brytgräns om 50 bilder
    Startavgift – 19 SEK
    Expeditionsavgift – 39 SEK
    Brevfrakt – 53 SEK
    Paketfrakt – 85 SEK
    S
    * 3 underbara busfrön *
    Ja o jag fattar NOLL av det där. Jag är nog trög. har beställt från dom innan då det varit gratis och då bara betalt frakten på typ 40 spänn.
  • Tjollabolla
    LJ2 skrev 2010-06-14 21:06:32 följande:
    fattar inte brytning per 50 bilder?
    hmm..
    men FEL av dom
    o JA, dom ska kunna ta bort ordern några sek efter man lagt den, e ju inte så att de hunnit trycka dom?????
    * 3 underbara busfrön *
    Nej, jag fattar nog. Får det till 200 eller nåt... Har man ett företag som sköts endast via mail så svarar man inte över ett dygn senare att dom inte kan ta bort ordern. har man inte alltid rätt att avbryta ett köp?! Som sagt, dom lär ju inte ha hunnit framkalla korten.
  • Tjollabolla
    Smileycat skrev 2010-06-14 21:13:52 följande:

ehh.. verkligen FRIA bilder.. not..

ALLA betalar startavgiften på 19kr och brevavgiften. på 53kr= 72kr!! för under 50bilder..
    sen extra 39kr för varje 50tal bilder man köper är ju inte fria bilder..
    sen dessutom över 151bilder betalar man 85kr i frakt istället för 53, asdyrt!!

(¯`°•.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.•°´¯)
    Ja, helt jävla sjukt! Detta stod ju dessutom inte i mailet, utan i nån pdf fil som man skulle komma till om man följde deras hemsida. Jag kom då aldrig dit, konstigt nog... Känner mig totalt grundlurad...
  • Tjollabolla
    FL Lisa skrev 2010-06-14 21:15:33 följande:
    så beställer man exakt 1101 bilder så blir expeditionsavgiften på 819 (om min huvudräkning stämmer) plus då 19 kr i startavgift plus frakt.
    Så summan för dig verkar ju stämma

men jag håller med om att det är jättefult av dom att göra sådana erbjudanden och inte skriva ut det tydligare....och att inte kunna ta bort ordern är ju ännu dummare
    jag HATAR att kräkas
    Ja, mailar man sekunden efter när man ser att det blivit fel så SKA dom ju kunna ta bort orden, så jäkla svårt kan det inte vara. Känns som att dom väntat med flit att svara ett dygn för att kunna skriva att dom inte kan ta bort ordern. Dom ska få ett grymt argt samtal av mig imorgon!!!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2010-06-14 22:00:27 följande:
    men gäller det verkligen på "personliga varor" ? det är väl vid köp av varor. Här utförs ju ett arbete och det framställs personliga varor. är de bra gjorda så kan man väl inte ångra sig?
    undrar bara...

tjolla: såå fult av dom!!! hoppas du får rätt! priserna står i pdf filen och på deras sida står det så här om ånger:

Avbeställning

Så snart Du har klickat i fältet ”Bekräfta” påbörjas produktionen av Din beställning. Eftersom samtliga produkter i vårt sortiment produceras såsom unika, personliga bilder har Du ingen ångerrätt eller avbeställningsrätt på Din beställning. Detta gäller även för analog framkallning.
    Dessa villkor framgår av Konsumenttjänstlagen (1985:716) § 42 om avbeställning.

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    Ja jag undrar med om det gäller... Däremot så tycker jag fortfarande att om man mailar sekunden efter att man fått bekräftelse och ser att det blivit fel så måste dom ju kunna stoppa skiten...!
  • Tjollabolla
    THEA och Grodan skrev 2010-06-14 22:46:22 följande:
    Men ångerrätt har inget med konsumentköplagen utan distansavtalslagen att göra. Alla varor och tjänster som du beställer via web/telefon/hemförsäljning har du enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt på. Det gäller inte en avbeställning utan ånger av ett köp.
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
    TACK
  • Tjollabolla

Åh hej o hå, här åskar det och öööösregnar. Mys. Hoppas dock på bra mkt bättre väder i helgen, då ska vi till Göteborg!
    Sambon har lovat mig shopping... Vilka affärer får jag inte missa i GBG?!  Gäller ju att reka innan

• Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2010-06-15 15:02:21 följande:
    Gula hästen, Minishop, My baby och Simsalabim
    NS: Freshmilk,Rebel Kids & Enzo (tror de i frölunda heter så), Philip & Viola
    Duns finns också i Linnè

Det var väl de som jag drog över sist jag var i Gbg
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    *Antecknar*

Jag hoppas på att kunna övertala sambon om ett besök på Gekåås med på söndag... Finns där ngt man inte får missa nu? Bäst att fråga experten
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2010-06-15 15:26:43 följande:
    Det vet jag mer om ikväll- ska dit en runda alldeles strax
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Då får du lämna rapport sen då
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17