Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

H I L L A skrev 2010-05-24 12:38:38 följande:
    Alltså, jag vet inte om jag hinner ta bussen ner till stan. Jag måste lämna alla barnen på morgonen. Men varför går det inte hämta mig hemma hos mig? Jag bor ju liksom nära Maxens dagis......
    jaså, jag förstod det som du bodde en bra bit från hans dagis? Men gör du inte det så självklart går det nog Du får höra med greken sen.
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 19:07:30 följande:
    Nu är jag lite knäckt..Lova måste in på sjukhus Hon blir bara slöare så vi eller rättare sagt maken måste dit och ta reda på vad som felar och sätta dropp. Han är sjuk också men ändå så pass pigg att han klarar vara med henne jämfört med att ta hand om en väldigt understimulerad Max..
    men usch, skynda er in! När Maia hade kräksjukan i Lovas ålder blev hon så dålig så de fick tillkalla kirurg för att sätta droppet...det tog en halvtimma o få dit det då ådrorna dragit ihop sig så, så skynda er in, det går superfort, hon hade bara varit sjuk en dag!!!
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-25 21:18:36 följande:
    Bra att ni är eniga, jag tycker nog också den är finast, MEN såg att storlek 1-2 år var minsta, antar att det inte finns mindre? Eller tror ni det kan funka till Meja, hon kommer ju vara 8-9-10 månader i sommar.
    Jag köpte 110/116 till Maia o den sitter jättebra, hon hade aldrig kunnat ha 98/104 så jag tror absolut att 1-2 kan funka till Meja, gör ju inget om den är lite stor heller för då får ju blöjan plats också
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-05-28 09:36:08 följande:
    Liljan: ÄR DU HÄR? BEHÖVER RÅD! Känner mig gråtfärdig
    Knäckebröd och kaffe!! (jag brukar blanda kaffet i choklad-havremjölk med extra socker i så brukar hon dricka det)
    kamomillte, päron, kiwi m.m

Fy, tycker så synd om honom
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-05-28 09:59:23 följande:
    Ja men jag vet inte om jag vågar ge honom något lösande, för han är såååå bubblig i magen och har riktigt ont. Tror du att magen kan ta skada av allt detta som våra barn varit med om? Har Maias läkare sagt något? Jag är riktigt orolig att allt skall vara helt trasigt i magen
    Ja alla lavemang o uttöjda tarmar o allt måste ju ha lämnat några spår tyvärr
    Maia är bra i magen just nu...men man vet ju aldrig vad det kan komma för eftereffekter
    Tycker nog du ska ringa in akut ändå...kan ju vara tarmvred eller annat. Om stackarn har så ont så måste de ju kolla upp vad det onda kommer ifrån. Kanske han behöver kortison om han fått en inflammation i tarmen.
  • Zvartaliljan
    Smileycat skrev 2010-05-28 19:55:59 följande:
    tack vad fiiin tycker ju inte det ser helt fel ut, skulle nog bli "värre" med turkos mössa eller så.. tycker jag iaf.. svårt o matcha de färgerna, men tror jag får köra på det då jag har svårt att ha andra färger på tillbehören
    jag har småfolk cerise äppelmössa till, är ju cerise tassar på jackan.

har nu lyckats ta bilder men så dog kameran...så får tyvärr vänta lite till.
  • Zvartaliljan
    Smileycat skrev 2010-05-28 23:34:27 följande:
    tack för fin handling liljan såå fina bilder! Undrar bara sen om du har möjlighet o fixa bild på overallen innan jag bestämmer mig, sen..
    kommer fler bilder imorgon är så trött nu
    THEA och Grodan skrev 2010-05-28 23:36:17 följande:
    Har ju aldeles glömt GRATTIS MAIA
    Hon har fått lyxdag med jordgubbstårta till frukost, Mcdonalds till lunch och pannkakor med nutella till middag (allt efter hennes egna önskemål) så jag trodde aldrig att jag skulle få henne i säng efter den sockerkicken, men nu somnade hon för en halvtimma sen typ
  • Zvartaliljan
    Smileycat skrev 2010-05-28 23:55:50 följande:
    förstår det som sagt -sen Grattis igen åt din fyraåring min har ätit pannkaka till lunch o middag, men hon äter med socker istället för sylt eller annat men hon slocknad ei soffan vid sju! .-o vakande för en halvtimme sen och tyckt ejag skulle läsa saga Men hur gick det o vara ifrån Mateo så länge då?
    Det var superjobbigt...saknade honom sjukt mycket och brösten värkte. Men samtidigt var det skönt att han inte var med, det hade bara blivit jobbigt för både honom och mig.
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-29 08:54:27 följande:
    Ja tyvärr gör det ju det. Liam blev ju fasthållen som 1 åring och den har verkligen satt djupa spår, vi kan ju knappt klippa naglarna på honom.
    ja den rädslan försvinner inte heller...klippa naglarna eller tvätta håret är rena rama brottningsmatchen här hemma.
    Sist tog det tre timmar och fyra sköterskor innan de lyckades ta blodprov på henne {#lang_emotions_frown}
    Nu hoppas vi att buspojken lärt sig att inte pilla in saker i näsan!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17