Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-05-29 09:08:01 följande:
    Ooooh va kul Grattis. Vart? Hi hi, ja då var det nog godkänt
    bara 2 mil men 100kvm större! o en tomt på 1300kvm med ett fotbollsmål och friggebod (= lekstuga). 75 meter till badstranden!! Jättemodernt o fint. Åhh vad jag längtar {#lang_emotions_sunny}

http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/php8euxz2.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpnxm01e.jpg
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-29 09:18:37 följande:
    Åh vilket läckert hus Härligt med stor trädgård där barnen kan leka. När flyttar ni?
    1 augusti men kanske någon vecka tidigare beroende på om de hunnit flytta ut.

Jag är mest exalterad över alla garderober och tvättstugan
  • Zvartaliljan
    AochJsMamma skrev 2010-05-29 09:30:17 följande:
    jobbigt.. har tänkt på det där om man flyttar, hur Alex skulle reagera nu när han börjar känna sig trygg på sitt dagis (började i feb..).. Ni kanske kan gå förbi och titta eller t o m besöka det...  
    Jo vi ska nog göra det. Nu går ju Maia bara 15 timmar så det känns ju inte så allvarligt som om hon gått fulltid. Men hon har ju några vänner där som hon lär sakna tyvärr.
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-05-29 10:17:58 följande:
    Vilket härligt hus, GRATTIS! Och vilka underbara kläder du shoppat åt mig, massor av tack!  
    Ja jag hoppas att det var i din smak? Var så svårt med småttekläderna...en del blev ju lite pojkigt och en del lite flickigt så du får väl sälja det som inte passar sen. är det ok? Kunde inte låta bli den där lilla blommiga tröjan som jag hittade från provkollektionen, får du en tös så måste hon ju ha den liksom {#lang_emotions_heart}
    Lurvoverallen får du säga till om du inte vill ha, har en neongrön med gråsvarta vantfickor och stjärnfoder i strl.56 om du hellre vill ha den så kan jag ta den svarta till Mateo. Var svårt även där med färg...jag letade som en tok efter en lila med gröna kantband men det fanns inte
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-05-29 10:32:44 följande:
    Jaa, absolut, det mesta var helt i min smak, jättefina saker! Lurven var superfin, så den behåller jag gärna, är inte så mycket för uppdelning av pojk/flick så här kommer nog allt användas till lillfisen. IdaT-kläderna var ju för underbara dom också, älskar igelkottarna! Ja, jag är nog nöjd med allt, du lyckades verkligen! Regnbågsplaggen är jag särskilt förtjust i, liksom lammen. Och sambon älskade flygplanen, bara den bodyn var värd alla salgpengar utropade han...*asg* Visst borde lurven funka till en nyfödd i vinter, fast att det är 62 i den? Lite stor gör ju inget och jag har inte fått små barn tidigare ju...Den kommer ju ligga nedbäddad i vagnen eller sitta i sjalen, så det borde ju funka.
    Ja Mateo började använda sin lurv i 62 med lite uppvik när han vägde runt 4kg så den funkar nog absolut till er lilla bebis då. Det gör ju inget om det är stort när de ändå bara ligger stilla.

Hur stora har dina flickor varit när de fötts? Tänker på idaT-bodyn och suiten jag köpte i 50, kanske inte passar? Jag hade 44 till Mateo när han föddes och ett bra tag fast han var 48cm lång, så de är lite stora i storleken tycker jag. Molos 56or är ju stora (de kan ju Mateo ha nu) så jag tänkte du ville ha något som den lill* kunde ha direkt...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-05-29 11:01:18 följande:
    Hjälp mig nu tjejer! vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med Ella, blir lika velig varje gång hon är sjuk. Hon har ju ätit penicillin mot sin öroninflammation sen i onsdags. tors-fre var hon feberfri. Idag vaknar hon igen med feber på 40 grader. Bör man söka läkare eller vänta? Hostar hemskt också, airomiren hjälper inte riktigt mot hostan denna gången, men hon är inte särskilt rosslig, men det brukar ju inte höras på henne att hon är. Har legat hela förmiddagen och sovit nu Jag blir ju så velig dels eftersom jag antar att de på sjukhuset inte tycker det är nån mening att vi kommer, det sa de ju till oss sist när förloppet var ungefär det samma, då var det dock halsfluss hon hade först. Den gången slutade det ju med att hon var inlagd över en vecka. men det är ju inte så troligt att det är så illa denna gången, men vågar man chansa?
    Jag tycker du ska åka in med henne. Hon har ju varit sjuk så mycket o har ju så känsliga luftvägar.
    Lilla stackarn vad tufft hon har det
  • Zvartaliljan
    MammaT skrev 2010-05-30 08:29:45 följande:
    håller med dom var ju underbara
    Helle skrev 2010-05-30 08:15:53 följande:
    ängeln83 skrev 2010-05-30 08:20:23 följande:
    liljan Underbara bilder i BT på dina sötnosar O pippina med gula kantband är verkligen lovely, sååå mycket finare än orange.
    Ja visst är de så MYCKET finare än de med orange band, varför bytte de liksom????

Har en tunika med samma kantband till Maia också som snälla Butte hittade till mig {#lang_emotions_heart}
    Jag var SÅ avis när hon hittade bodyn med gula kantband och mössan, men så lyckades jag sen hitta denna suiten och en till mössa och åh så lycklig jag blev, gjorde hela resan tillsammans med pusselleggingsen!!
  • Zvartaliljan
    AochJsMamma skrev 2010-05-30 08:33:16 följande:
    I wish, väcktes 05.30 av ledsen mammig son, ville bara vara i mammas famn..mysigt men ååå vad trött jag är, vi var på födelsedagskalas igår kväll oxå så kom inte i säng förrän seeent.. *snark*
    Ja vi var på dop igår en bit härifrån, kom hem kl.21.30 så då var man sådär lagom trött.

Nu har vi varit o skrivit på för att säga upp vårt nuvarande hyreskontrakt, nu flyttar vi den 1 augusti, åh vad jag längtar {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17